Yftie84 het is eerder een mening geven dan samenvattend. Maar wel erg informatief inderdaad. Een paar punten die hij aanhaalt kloppen niet:
-hij zegt dat Disney er alles aan doet om de stand-by rij zo langzaam mogelijk te laten verlopen. Dat is juist het tegenovergestelde. Door het schrappen van de massale fastpass zal de stand-by rij sneller lopen dan voorheen.
-hij zeg dat dit systeem in algemeenheid het spontane van een dagje uit weg zal halen. Juist in Orlando gaat dit weer spontaniteit toevoegen naar mijn mening. Je kunt op ieder moment van de dag beslissen wanneer je waar (virtueel) in de rij gaat staan.
Fastpass in DLP wordt vervangen door Standby Pass en Premier Access
- Bijgewerkt
ppc-anoniem-1 Ik ben in principe wel voor het afschaffen van de fast pass-systemen in de Disneyparken. Zonder fast-pass kan de gewone wachtrij weer vlotter doorlopen en op het einde van de dag heb je volgens mij ook minder wachttijd gehad. Of toch zeker voor de gewone bezoekers. Dat was een terecht punt dat je eerder aanhaalde.
Ik vrees echter dat Disney er voornamelijk een verdienmodel van zal willen maken. Net zoals ook de Merlin-parken of Port Aventura dat gebruiken. Zo zie je bijvoorbeeld dat in Port Aventura de wachttijden van de voornaamste attracties worden opgedreven om zo meer voorsteekpassen te kunnen verkopen. Deze passen worden dan ook nog eens verkocht aan de ingang van deze attracties. Dat zie je ook bij Thorpe-park of Gardaland gebeuren. Ik denk niet dat Disney het zo bont zal maken als Merlin maar met dit systeem brengen lange rijen op het einde van de dag ook meer geld op. En dat weet Disney ook.
En de youtube-video is inderdaad eerder een mening. Waar wel dezelfde vrees wordt uitgesproken.
- Bijgewerkt
Zo, dat wordt even heftig aangepakt. Hier had wel iets meer finesse achter mogen zitten.
De terminals zijn ondertussen in Disneyland Parc al uitgeschakeld.
Hjalmar Zo, dat wordt even heftig aangepakt. Hier had wel iets meer finesse achter mogen zitten.
Ik hoop inderdaad dat ze de andere stations nog even zo laten als ze zijn tot ze weten wat ze met de locaties willen en hoe ze de gaten die de schermen achter laten op willen vullen. Dit voelt als half werk. Tegelijkertijd ben ik benieuwd wat er met de Fastpass Distributie punten gaat gebeuren . . .
Denk dat enkele ervan gewoon weg gaan (BTM / Space Mountain / Peter Pan / Rock n Rollercoaster) maar ik denk dat andere locaties ook goed kunnen werken als Character meet-and-greet locaties. Het zou toch wel gek zijn als al die overdekte ruimtes worden afgebroken.
Interessant en straf dat ze het zo snel over een andere boeg gooien door meteen al de Fastpass automaten af te breken.
Dat er een digitale variant komt juig ik zeker toe. Al had ik dan liever de Fastpass+ optie gezien en niet zoals hier een service die er de ene moment wel is en de andere moment niet, met nog altijd een wachtrij waarbij je moet aansluiten. Dat werkt in mijn ogen perfect in Walt Disney World.
Dat er ook een betalende optie komt is niet gek. Er zijn genoeg upscales en ook hier kunnen ze makkelijk geld verdienen, niks mis mee voor een bedrijf en er zijn zeker mensen die het zullen doen. Ik vind wel dat ze de bal mis gooien door geen optie aan te bieden om bijvoorbeeld alle attracties eenmaal via de "snelle rij" te kunnen doen. Dit zou volgens mij meer verkopen, en voelt ook aan als een betere deal dan 15 euro per persoon per attractie. Dat schrikt dan toch weer af.
Dus liever een betalende variant bovenop de Fastpass+, maar we zullen zien hoe dit uitdraait.
DaltonTerror Ik vermoed dat uiteindelijke Genius App ook naar Parijs gaat komen, aangezien in Orlando de geruchten ook al gaan om Fastpass+ eruit te gooien voor dezelfde structuur als welke nu in Parijs komt (en in Shanghai en Hong Kong). We weten dat Genius later dit jaar al geïntroduceerd gaat worden in Orlando en mogelijk Anaheim, dus de stap zou makkelijk zijn om dit ook in Parijs te introduceren.
- Bijgewerkt
Character meeting locaties ervan maken zijn eigenlijk niet eens een slecht idee. Ik denk dat sommige zeker daarnaartoe omgebouwd kunnen worden. Bijvoorbeeld Space Mountain, Tower of Terror, Aladdin en Ratatouille. Ik vermoed dat op termijn de wachtrij van Peter Pan verlengt wordt naar de huidige fastpass overkapping. Ik denk dat die extra wachtcapaciteit nodig ga zijn. BTM zou gebruikt kunnen worden voor verbreding van het looppad, daar is het soms wat smal. Indiana Jones ligt wat onhandig uit de richting, maar wat extra tafeltjes om overdekt te zitten kunnen nooit kwaad. Buzz Lightyear en Star Tours liggen beide dan weer onhandig om er wat mee te doen.
Wat is er eigenlijk gebeurt met alle Fastpass machine punten in Walt Disney World na de overgang naar Fastpass+? Ik weet dat enkele in 2014 gebruikt werden als info/hulp punt voor Fastpass plus, maar dat waren maar 2 of 3 locatie's per park.
stukje subtieler, maar ze zijn hard mee bezig om fastpass zo snel als mogelijk te verwijderen
- Bijgewerkt
Bij Ratatouille is het ondertussen ook verwijderd.
En bij BTM en Peter Pan.
Wanneer een wachtrij boven een bepaalde tijd uit komt, laten we zeggen 30 minuten, op dat moment zal de gast een alternatieve virtuele manier van wachten worden aangeboden. Daarbij kan je dus nog steeds in de rij gaan staan, je wordt helemaal niet weggejaagd ofzo, alleen op dat moment sta je niet fysiek in de rij maar virtueel met op je telefoon een terugkomtijd bij de attractie wanneer je versneld naar binnen kan.
Het is puur virtueel wachten, een systeem dat in Walt Disney World in Amerika al veel langer wordt gebruikt voor mindervaliden die op dat moment als ze een attractie willen doen ook virtueel in de rij moeten staan alvorens ze via de uitgang of fastpass ingang door mogen lopen.
Alleen de fastpass rij zal dus gebruikt gaan worden voor die verkoop kaarten. Of gaan ze dan een derde wachtrij creeren via de uitgang? Lijkt me niet handig om dan die terugkom tijd via dat virtueel wachten te combineren met de nieuwe fastpass krijg je daar namelijk ook weer een rij van een 20 minuten
- Bijgewerkt
paterdave2 de fastpass rij wordt inderdaad voor de betaalde kaarten. Op het moment dat de stand-by rij langer wordt dan dat ze kunnen huisvesten (wat bij Tower of Terror bijvoorbeeld neerkomt op 30 minuten) wordt de rij virtueel verlengd. Na de virtuele wachtrij kun je dus de fysieke rij betreden gewoon via de ‘oude’ stand-by rij.
Standby Pass is zojuist aangegaan bij Crush's Coaster.
Ergens was dit ook een van de eerste attracties (samen met Peter Pan) waar ik deze Standby Pass verwachtte, beide zijn attracties met een drama capaciteit
Hmm, ik weet zeker dat het een week of twee geleden ook aan stond voor Crush. Ik zat wat te neuzen in de app en snapte het groene icoontje al niet ...
- Bijgewerkt
Coaster_Sproet Dat zou best kunnen, Standby Pass werd al eerder gebruikt ten tijden van de strengere restricties terug in Oktober. Het is alleen de eerste keer dat dit nu echt gebruikt wordt sinds Fastpass niet meer gebruikt wordt in het park.
Well goed om te zien dat dit al zo'n sterk effect heeft op de wachtrij een uur na online gaan.
Hjalmar
Ah zo, ja dan snap ik het. Wachtrij is nu 45 minuutjes met ToT in storing.
Hjalmar Eigenlijk is het toch juist niet goed om te zien dat de wachttijd zakt? Ik bedoel de capaciteit blijft hetzelfde van de baan, en het aantal mensen die de baan willen doen ook. Blijkbaar haken er dus toch mensen af omdat ze virtueel in de rij moeten gaan staan... Al weten we natuurlijk niet hoelang de fysieke rij is na het doorlopen van de virtuele rij.
ppc-anoniem-1 Het probleem is dat we weten dat de wachttijden altijd gemanipuleerd worden. Waardoor het niet echt goed in te schatten is hoe lang de wachtrijen daadwerkelijk zijn. Zoals jezelf ook zegt, hoe lang is daadwerkelijk de rij wanneer je erin staat. Is het dan nog steeds 65 minuten en heb je 35 minuten aan Standby Pass?
Maar kijkende naar de grafiek hierboven van Queue-times, lijkt mij het wel erg fijn als de wachtrij eens gewoon netjes rond de half uur blijft hangen. Niet zoals het nu normaal gesproken gaat, rope drop rennen naar Crush's om er voor te zorgen dat je niet gelijk anderhalf uur moet wachten voor deze attractie.
Vraag me wel af, zeker gezien die drop, of die wachttijd niet gewoon zo laag is omdat dat de Standby Pass wachttijd is, en dat je daarna nog de gewone rij in mag. En dat je dus uiteindelijk alsnog op een (klein uur) uit komt.