Hjalmar Dat vind ik niet eens z'n slechte deal! Ik zie de prijs zeker nog gaan stijgen.

Er zouden drie prijslagen kunnen zijn, €90, €120 of €150 afhankelijk van de dag. Een zaterdag in augustus of een dag in de kerstvakantie zal bijvoorbeeld allicht het duurste zijn.

Ik verwachtte dit wel en ik vermoed dat dit wel populair zou kunnen worden. Ik zou ook eerder dit kopen in plaats van afzonderlijk per attractie.

Nog te veel geld. Wij gaan met 6 man in september als traktatie voor mijn verjaardag wat dus wil zeggen (afgaande de te verwachte drukte) dat ik nog eens 540 euro extra zou moeten opleggen om alles 1 keer te skippen. Als alleenstaande zou je het mss betalen, maar als je met meerdere bent...
En Disney kennende gaat die prijs snel de hoogte in. Ik wacht wel, met een groep al pratende gaat de tijd snel voorbij 😄

keey87 Als alleenstaande zou je het mss betalen, maar als je met meerdere bent...

Perfect systeem dus. Je wilt fastpass rijen die kort zijn zodat de reguliere rijen goed doorstromen maar er wel een alternatief is om direct in te stappen.

Wat verschrikkelijk om te zien hoe Disney meer en meer in blijft zetten op de betaalde fastpass. Het merk Disney is voor mij heel hard op weg z'n glans te verliezen.

Marvin Het merk Disney is voor mij heel hard op weg z'n glans te verliezen.

Maar Universal doet exact hetzelfde en daar hoor je toch een stuk minder uitgesproken meningen over.

Hjalmar Maar is het niet omdat Disney eerst het allemaal gratis aanbood en nu moet je opeens betalen voor precies dezelfde service, maar dan 10 keer slechter (in de WDW-parken in ieder geval).

• Marvin heeft hierop gereageerd.

Convival Maar is het niet omdat Disney eerst het allemaal gratis aanbood en nu moet je opeens betalen voor precies dezelfde service, maar dan 10 keer slechter (in de WDW-parken in ieder geval).

De spijker op z'n kop inderdaad.

Hjalmar Daarbij zit ik in geen enkel park te wachten op betaalde fastpass-achtige oplossingen hoor. Maar dit is nu eenmaal een Disney topic 😛

Ik heb mijn afschuw al eens uitgesproken over 18 euro per persoon per attractie, maar ik vind 90 euro voor twaalf attracties in vergelijking niet zo schandalig. Dat is niet veel duurder dan de Gold-versie van de Q-bot die Six Flags al jaren durft aan te bieden in de Amerikaanse parken en dan krijg je hier toch wel meer waar voor je geld.

Heel langzaam worden grenzen toch verlegd

11 dagen later

Ik ben momenteel in Disneyland en heb stiekem al 3x gebruik gemaakt van Premier Access. Het is me een paar euro voor een ride waard op dit moment.

Ik moet hierbij wel zeggen dat we met onze zoon van 1 (eind juni 2) zijn en dat wachten dan geen ideale bezigheid is.
          We betaalde gisteren €16,- voor Big Thunder Mountain die we vervolgens via Babyswitch allebei hebben kunnen doen. Individueel van elkaar, maar dat is met een slapende baby geen issue 🙂

Vandaag deed ik Autopia voor €5,- en hierbij kan ik m’n zoontje gratis meenemen. Het scheelde ons 30 minuten wachten die ik anders niet met hem in de rij was gaan staan.

Zojuist sliep hij weer en deed ik Indiana Jones. Ook voor €5,-. Achteraf had ik hier misschien beter de single riders line genomen, maar je weet vooraf niet hoe druk die is.

Het is voor veel gezinnen helemaal niks maar in ons geval betaal ik met liefde een paar euro extra 🙂

een jaar later

Wat ik nog niet wist, blijkbaar krijgt Pirates of the Caribbean binnenkort een Premier Access rij. Ze zijn volop bezig aan de werken. Als er nu één attractie is die dit niet nodig heeft is het deze wel, die loopt zo snel door en heeft een gigantische capaciteit. Ik vraag me ook af hoe ze die doorheen het gebouw gaan laten gaan om (bijna) tot aan dock te komen. Of gaan ze mensen tegenhouden voor ze het gebouw binnengaan en werken zoals bij Buzz Lightyear Laser Blast?

DaltonTerror Dat snap ik inderdaad ook niet. Ik heb slechts 1 keer geweten dat de wachtrij tot buiten stond in al mijn bezoekjes en zelfs toen liep de rij enorm vlot door. Elke rij trouwens. Zelfs BTM met anderhalf uur wachten gaat vlotjes vooruit.
            Ik kan snappen dat je niet graag wacht in deze vluchtige wereld maar om er nu geld tegenaan te smijten om sneller te zijn? Het park heeft al een van de ruimste openingsuren en een vlotte doorstroming. Zelfs met een hele drukke dag kan je de grootste rides doen.
            Of ze moeten binnenkort van bovenaf verplicht trager werken om meer van die betaalde passen te verkopen 😅

Ik zag de noodzaak bij It's a Small World ook al niet, beiden zijn attracties die later op de dag vaak walk-on worden.
            Er zal een markt voor zijn anders zouden ze er niet aan beginnen en over het algemeen ben ik blij met dit nieuwe systeem, in vergelijking met de FastPass lopen de wachtrijen van de oude FastPass attracties nu veel sneller door.

• ufx heeft hierop gereageerd.

Japser Ik verwacht dat ze dit puur doen om de lijst van attracties langer te maken bij Disney Premier Access Ultimate. Zo lijkt het alsof je meer waar voor je geld krijgt. Dat het voor een aantal attracties eigenlijk niet nodig is maakt niet uit.

DaltonTerror Als er nu één attractie is die dit niet nodig heeft is het deze wel, die loopt zo snel door en heeft een gigantische capaciteit.

De normale rij gaat vanzelf langer duren als je een voordring optie toe voegt. Je creëert gewoon de vraag door het aan te bieden 😖

• luc136 heeft hierop gereageerd.

Marvin De normale rij gaat vanzelf langer duren als je een voordring optie toe voegt. Je creëert gewoon de vraag door het aan te bieden 😖

Ik vond het vorig jaar zomer in Parijs alleszins meevallen met de wachttijden. Premier Acces werd lang niet zo veel gebruikt als Fastpass vroeger gebruikt werd, en het effect op de wachttijden was dus ook niet zo groot. Voor attracties die vroeger al Fastpass kenden waren de rijen juist significant korter dan bij eerdere bezoeken.

Prima systeem nu juist. Je kan als park er (flink) geld aan verdienen. Ben je er maar 1 dag kan je alles doen en doordat de prijs zo hoog is wordt het systeem niet overmatig overbelast. In combinatie met de altijd hoge capaciteit van DLP; top systeem.

Die voordringrijen zijn echt een drama in elk park waar ze toegevoegd worden.. De normale rij wordt kunstmatig verlengd om die klotepassen te verkopen. In Florida waren de tijden op de borden standaard veel langer dan ze werkelijk waren en zonder die passen hadden de rijen nog beter doorgelopen.

Je krijgt straks overal die toestanden die je al jaren in de Spaanse waterparken heb.. Het wordt er allemaal niet leuker op.

Het zou geen verrassing voor mij zijn als ze op termijn alle attracties bij DLP zouden uitrusten met Premier Access met als oogmerk om binnenkort ook een Genie+ in Parijs te introduceren.

En van zodra dat er zou zijn, lijkt mij een jaarpas van rond de €1000,- per jaar ook niet meer veraf eens de werken aan Studio 1, het meer en Frozen in WDS klaar zouden zijn. De geruchten dat DLP de duurste jaarpas deze prijs zou willen geven circuleert ook al enige tijd rond op Twitter en Discord..

We zullen het zien.. maar ik vrees dat dit wel eens werkelijkheid zou kunnen worden..