Heel langzaam worden grenzen toch verlegd

11 dagen later

Ik ben momenteel in Disneyland en heb stiekem al 3x gebruik gemaakt van Premier Access. Het is me een paar euro voor een ride waard op dit moment.

Ik moet hierbij wel zeggen dat we met onze zoon van 1 (eind juni 2) zijn en dat wachten dan geen ideale bezigheid is.
We betaalde gisteren €16,- voor Big Thunder Mountain die we vervolgens via Babyswitch allebei hebben kunnen doen. Individueel van elkaar, maar dat is met een slapende baby geen issue 🙂

Vandaag deed ik Autopia voor €5,- en hierbij kan ik m’n zoontje gratis meenemen. Het scheelde ons 30 minuten wachten die ik anders niet met hem in de rij was gaan staan.

Zojuist sliep hij weer en deed ik Indiana Jones. Ook voor €5,-. Achteraf had ik hier misschien beter de single riders line genomen, maar je weet vooraf niet hoe druk die is.

Het is voor veel gezinnen helemaal niks maar in ons geval betaal ik met liefde een paar euro extra 🙂

een jaar later

Wat ik nog niet wist, blijkbaar krijgt Pirates of the Caribbean binnenkort een Premier Access rij. Ze zijn volop bezig aan de werken. Als er nu één attractie is die dit niet nodig heeft is het deze wel, die loopt zo snel door en heeft een gigantische capaciteit. Ik vraag me ook af hoe ze die doorheen het gebouw gaan laten gaan om (bijna) tot aan dock te komen. Of gaan ze mensen tegenhouden voor ze het gebouw binnengaan en werken zoals bij Buzz Lightyear Laser Blast?

    DaltonTerror Dat snap ik inderdaad ook niet. Ik heb slechts 1 keer geweten dat de wachtrij tot buiten stond in al mijn bezoekjes en zelfs toen liep de rij enorm vlot door. Elke rij trouwens. Zelfs BTM met anderhalf uur wachten gaat vlotjes vooruit.
    Ik kan snappen dat je niet graag wacht in deze vluchtige wereld maar om er nu geld tegenaan te smijten om sneller te zijn? Het park heeft al een van de ruimste openingsuren en een vlotte doorstroming. Zelfs met een hele drukke dag kan je de grootste rides doen.
    Of ze moeten binnenkort van bovenaf verplicht trager werken om meer van die betaalde passen te verkopen 😅

    Ik zag de noodzaak bij It's a Small World ook al niet, beiden zijn attracties die later op de dag vaak walk-on worden.
    Er zal een markt voor zijn anders zouden ze er niet aan beginnen en over het algemeen ben ik blij met dit nieuwe systeem, in vergelijking met de FastPass lopen de wachtrijen van de oude FastPass attracties nu veel sneller door.

    • ufx heeft hierop gereageerd.

      Japser Ik verwacht dat ze dit puur doen om de lijst van attracties langer te maken bij Disney Premier Access Ultimate. Zo lijkt het alsof je meer waar voor je geld krijgt. Dat het voor een aantal attracties eigenlijk niet nodig is maakt niet uit.

      DaltonTerror Als er nu één attractie is die dit niet nodig heeft is het deze wel, die loopt zo snel door en heeft een gigantische capaciteit.

      De normale rij gaat vanzelf langer duren als je een voordring optie toe voegt. Je creëert gewoon de vraag door het aan te bieden 😖

      • luc136 heeft hierop gereageerd.

        Marvin De normale rij gaat vanzelf langer duren als je een voordring optie toe voegt. Je creëert gewoon de vraag door het aan te bieden 😖

        Ik vond het vorig jaar zomer in Parijs alleszins meevallen met de wachttijden. Premier Acces werd lang niet zo veel gebruikt als Fastpass vroeger gebruikt werd, en het effect op de wachttijden was dus ook niet zo groot. Voor attracties die vroeger al Fastpass kenden waren de rijen juist significant korter dan bij eerdere bezoeken.

        Prima systeem nu juist. Je kan als park er (flink) geld aan verdienen. Ben je er maar 1 dag kan je alles doen en doordat de prijs zo hoog is wordt het systeem niet overmatig overbelast. In combinatie met de altijd hoge capaciteit van DLP; top systeem.

        Die voordringrijen zijn echt een drama in elk park waar ze toegevoegd worden.. De normale rij wordt kunstmatig verlengd om die klotepassen te verkopen. In Florida waren de tijden op de borden standaard veel langer dan ze werkelijk waren en zonder die passen hadden de rijen nog beter doorgelopen.

        Je krijgt straks overal die toestanden die je al jaren in de Spaanse waterparken heb.. Het wordt er allemaal niet leuker op.

          Het zou geen verrassing voor mij zijn als ze op termijn alle attracties bij DLP zouden uitrusten met Premier Access met als oogmerk om binnenkort ook een Genie+ in Parijs te introduceren.

          En van zodra dat er zou zijn, lijkt mij een jaarpas van rond de €1000,- per jaar ook niet meer veraf eens de werken aan Studio 1, het meer en Frozen in WDS klaar zouden zijn. De geruchten dat DLP de duurste jaarpas deze prijs zou willen geven circuleert ook al enige tijd rond op Twitter en Discord..

          We zullen het zien.. maar ik vrees dat dit wel eens werkelijkheid zou kunnen worden..

            Macer Die voordringrijen zijn echt een drama in elk park waar ze toegevoegd worden.. De normale rij wordt kunstmatig verlengd om die klotepassen te verkopen.

            Ik moet zeggen dat in DLP juist het tegendeel waar is. Sinds afschaffing van de gratis FastPass en de invoering van Premier Access zijn de wachttijden merkbaar minder geworden en er is geen sprake van onnodig hoge wachttijden op de borden en in de app om die verkoop te bevorderen. Wat niet is kan uiteraard nog worden, maar tot nog toe ben ik er wel blij mee.

            Dean De geruchten dat DLP de duurste jaarpas deze prijs zou willen geven circuleert ook al enige tijd rond op Twitter en Discord.

            Zeker weten doen we het natuurlijk nooit, maar waarom zouden ze nu hun nieuwe jaarpassen gaan presenteren om dan over een tijdje met een duurdere en uitgebreidere pas aan te komen. Dan hadden ze die toch veel beter nu ook kunnen presenteren, tegelijk met de rest?

            • Dean heeft hierop gereageerd.

              Quefox_ Zeker weten doen we het natuurlijk nooit, maar waarom zouden ze nu hun nieuwe jaarpassen gaan presenteren om dan over een tijdje met een duurdere en uitgebreidere pas aan te komen. Dan hadden ze die toch veel beter nu ook kunnen presenteren, tegelijk met de rest?

              Klopt inderdaad, 100% zeker ben ik ook niet. Maar ik zie wel een bepaalde logica in hun denkwijze. Als de geruchten kloppen dat ze naar een pas van €1000,- willen gaan, dan zijn dit tijdelijke passen. Mede te meer omdat ze ook geen Disney namen gekoppeld hebben aan hun passen, maar voor de namen "Bronze", "Silver" en "Gold" zijn gegaan. En laat het nu net volgend jaar de Olympische Spelen zijn in Parijs..

              Dat doet me vermoeden dat dit tijdelijke jaarpassen zijn voor 2023-2024 en dat men in 2025 samen met de opening van Studio 1, het meer en Frozen met nieuwe jaarpassen gaat komen.

              Ze hebben nu ook een prijsverhoging doorgevoerd, waardoor ze in 2025 nog eens een prijsverhoging kunnen doorvoeren en het verschil niet kuch al te groot is van (Infinity Pass) €499,- naar een van Gold €699,- en dan in 2025 naar eentje van €899,- of €999,-. Omdat ze dan misschien met Genie+ of een ander parade paardje uit hun hoed gaan komen dat de felle prijsverhoging kan staven. En ik zie hen hier eerlijk waar nog wel toe in staat ook.

                Dean de link tussen de namen van de abonnementen en de Olympische Spelen vind ik een beetje ver gezocht. Tal van parken gebruiken de termen "Bronze", "Silver" en "Gold" voor hun abonnementen, Disneyland Paris is nu gewoon nog een van die parken.

                Ik zie ze eerder al die vervallen voordelen van de Pass Infinity nu als premium opties aanbieden voor iedereen. Een beetje zoals je die "secure your seat" optie die ze nu aanbieden bij Rythms of the Pride Lands en Mickey and the Magician. Vooraan staan bij het vuurwerk? Dat is dan €30 per persoon alstublieft. Vooraan parkeren? Dat is dan €60 in plaats van €30 per auto. Dat lijkt mij meer op te leveren dan een abonnement waarvoor niemand kan of wilt betalen.

                  Ik denk dat men inderdaad meer gaat inzetten op "kleine" transacties waarop ze meer kunnen gaan verdienen en zo kunnen inspelen op de Fomo van de mensen.
                  "Kijk, voor 10 euro per persoon kan je deze rit onmiddellijk doen, die mag je toch echt niet missen"
                  "We hebben een groot avondspektakel en voor 20 euro per persoon krijg je het beste zicht, dat moet je toch gezien hebben"
                  Zelfde principe past men al toe op de Aubergde de Cendrillon. 95 euro is best wat geld voor wat je eigenlijk van eten krijgt maar "hier kan je verschillende prinsessen op 2 uur ontmoeten en op de foto gaan. Anders moet je per prinses 1 tot 2 uur aanschuiven bij de pavillion en hopen dat je niet 2 keer dezelfde hebt"
                  Mij lijkt het logisch dat de voorheen inbegrepen privileges voor abonnees nu voor iedereen tegen een "kleine" meerprijs beschikbaar wordt. En aangezien het merendeel van de bezoekers op reis is hebben ze meer te besteden dan een abonnee.
                  Ze gaan gewoon dezelfde weg op als de game-industrie. Kijk, je krijgt een spel maar voor een "kleine" meerprijs krijg je extra content. En uiteindelijk ben je ipv 59 euro voor een game bijna 2 of 300 euro kwijt als je alles wil.

                  • Idol vindt dit leuk.

                  Quefox_ Ik zie ze eerder al die vervallen voordelen van de Pass Infinity nu als premium opties aanbieden voor iedereen. Een beetje zoals je die "secure your seat" optie die ze nu aanbieden bij Rythms of the Pride Lands en Mickey and the Magician. Vooraan staan bij het vuurwerk? Dat is dan €30 per persoon alstublieft. Vooraan parkeren? Dat is dan €60 in plaats van €30 per auto. Dat lijkt mij meer op te leveren dan een abonnement waarvoor niemand kan of wilt betalen.

                  Ik zie Disneyland Paris eerder iets anders doen. Sinds de introductie van de Priority Passes (mindervalidenpassen) met hele strenge voorwaarden om deze te verkrijgen, mag je met kleurcode groen ook de Premier Access wachtrijen bij alle attracties gebruiken (behalve Crush's Coaster op 1 of andere onverklaarbare manier). Dit werkt bijzonder goed want de rijen bij de alternatieve rijen voor de Priorty Pass zijn daarna gigantisch verkort en mensen met een groene Priority Pass kunnen de voorshows gewoon zien (groen betekent overigens dat je fysiek in orde bent, geen begeleiding nodig heeft tijdens het in- en uitstappen maar dat je om mentale redenen de wachtrij niet volledig kan wachten). Ik verwacht dat de extra plekken die nu vrij komen bij de avondshow en parades ook naar de Priority Pass gaan, want het aantal gebruikers van de Priorty Pass groeit met de maanden ondanks de hele strenge voorwaarden qua bewijs tonen.

                  Dit vind ik opzich wel een goed iets. Ik heb vaak zat gezien dat mensen in een rolstoel door de drukte amper iets konden zien omdat hordes mensen voor de rolstoelers gingen staan. Als ze het Infinity vak voor rolstoelers gaan reserveren en de andere gasten op de huidige Priority Passen plaatsen laten staan, is dat probleem grotendeels opgelost.

                    msnguy Als ze het Infinity vak voor rolstoelers gaan reserveren en de andere gasten op de huidige Priority Passen plaatsen laten staan, is dat probleem grotendeels opgelost.

                    In mijn ervaring is er over het algemeen (met uitzondering van speciale events, zoals de Bastille Day vuurwerkshow) genoeg plaats voor alle mensen met een Priority Pass. Overigens is het ook gewoon een kwestie van op tijd komen en een beetje slim kijken waar je een rolstoel parkeert. Als je 5 minuten voor een parade of avondshow pas aankomt, kan je niet verwachten dat er vooraan nog plek is. En tegelijkertijd mag er ook wat fatsoen van de andere bezoekers verwacht worden, een stap naar achter om die rolstoel voor je te laten staan zal jouw eigen zicht niet belemmeren.