Fijn dat dit zo duur wordt. In andere parken (zoals Port Aventura) waar voorkruippassen erg goedkoop zijn zie je dat dit drama betekend voor de normale wachtrij. Universal rekent al jaren hoge prijzen voor hun voorkruipsysteem en daar heb je als normale bezoeker dan ook weinig last van. In Parijs zal de gemiddelde bezoeker waarschijnlijk weinig hinder hiervan gaan ondervinden en Disney zal toch het nodige geld binnen harken. Prima.
Fastpass in DLP wordt vervangen door Standby Pass en Premier Access
Nu heb ik het systeem zelf eens in de app bekeken. Vind het wel jammer dat ze niet mee zijn met de laatste betalingsmogelijkheden. Je moet nog een kredietkaart linken. Ik had op z'n minst toch een Apple Pay, Bancontact of een andere handige online knop verwacht.
- Bijgewerkt
DaltonTerror dit heeft alles te maken met de internationale mogelijkheden.
Er zijn vele lokale spelers per land die onmogelijk allemaal geïntegreerd kunnen worden.
Apple Pay klinkt logisch maar zou met de meeste bankkaarten ook niet werken omdat Maestro (in Nederland de meest gangbare achterliggende methode) niet ondersteund wordt. Dat is ook de reden dat je in het buitenland Apple Pay niet overal kunt gebruiken.
Credit Cards worden wereldwijd wel het meest gebruikt en daarom qua implementatie een stuk interessanter.
—-
Van alles wat ik overigens gezien heb van Premier Access vind ik de kosten voor Autopia het meest interessant. Die ride sla ik altijd over omdat ik 40+ minuten teveel vind. Maar voor €8,- maak ik zeker een ritje
- Bijgewerkt
Ik word hier een beetje triest van. Ik lees over voorkruip passen, parkeren, een nachtje slapen in een Star Wars hotel voor 4800 dollar, nieuwe spulletjes voor het 50 jarige feest, 20 euro voor een Kerstbal???
Disney ziet zijn gasten tegenwoordig als wandelende portemonnees die leeggeschut kunnen worden bij binnenkomst? Dit principe zorgt ervoor dat een dagje park toch zeker bij mij zijn Magie begint te verliezen.
Toch hoor je hier bijna niemand over? Want hey...het is Disney. Mag je er niks over zeggen.....of zijn de parken echt alleen maar voor de doelgroep 'Rijk' gebutgetteerd in het heden en voor de toekomst?
Ik bedoel, zeg nou zelf....heb je net je auto geparkeerd, entree betaald, ontbijt gekocht.....sta je in de rij voor je eerste attractie.....moet je nog plaats maken voor een familie die 15 euro betaald om 4 min in Peter Pan te mogen zitten. Dan voel je je toch genaait, of heb ik het mis??
De entree alleen al is enorm duur, maar het blijft een luxe vermaak en geen recht. Waar ik mij altijd wel aan irriteer is ieder systeem wat het verschil tussen arm en rijk extra benadrukt binnen de poorten van een park. Dat valt wellicht ook over de horeca mogelijkheden te zeggen, maar voor attracties en entertainment is het toch bij verre het meest pijnlijk aangezien dat de kern van het product is. Het oude fastpass systeem was in mijn ogen zo goed omdat het iedereen enigzins een gelijke kans gaf zelf een keuze te maken in wat zeker niet te willen missen en te accepteren dat je voor de rest wel in een rij staat.
Dat alles met Disney sowieso duur is blijft vervelend maar wederom de eigen keuze om een “luxe” af te nemen of niet. Ook daarin vind ik het pas vervelend worden als je mensen bijvoorbeeld verbied eigen eten mee te nemen zodat ze wel geld moeten uitgeven aan dure horeca.
Martin
Je mag gewoon je eigen eten mee nemen hoor, als je maar niet cool boxen ed aan komt zetten.
Dat Fast Pass systeem vond ik ook veel gastvrijer, vriendelijker en beter dan het nieuwe systeem.
Wat betreft die Luxe keuze....ik heb geen kinderen, maar het word in mijn ogen wel een schrijnende situatie als je je kinderen niet eens een dagje mee naar Disney kan nemen. En dan heb ik het voor het gemaak maar over een gezin dat beiden werken, een normaal salaris heeft e.d.
Je wilt je Kids deze magische ervaring toch niet onthouden, zeker als ze rond een jaar of 8 zijn, en de rest vd klas natuurlijk wel een keer in Parijs zijn geweest.
Nee, sorry....Disney gaat te ver in mijn ogen.
Jailsamer Dat Fast Pass systeem vond ik ook veel gastvrijer, vriendelijker en beter dan het nieuwe systeem
Het oude systeem leek misschien gastvrijer, vriendelijker en beter, maar in praktijk was het een ramp voor de capaciteit van de standby wachtrij. Als je geen FastPass had, kon je 2 tot 3 uur aansluiten voor de populaire attracties. Nu het betaald is, zullen veel minder mensen gebruik maken van Premier Access, waardoor de capaciteit van de normale rij niet zo drastisch verlaagd wordt. Mensen die er het geld voor over hebben, zijn snel aan de beurt. En de rest hoeft voortaan minder lang te wachten. Win-win als je het mij vraagt.
Jailsamer Toch hoor je hier bijna niemand over?
Je hoort hier bijna niemand over, omdat je niet naar Disney moet. Het is een luxeproduct van een commercieel bedrijf, natuurlijk proberen ze zoveel mogelijk geld aan hun gasten te verdienen. En als je het niet kunt betalen zijn er dichterbij een hoop goedkopere alternatieven voor een dagje uit, waar kinderen van rond een jaar of 8 ook veel plezier aan beleven.
Martin Waar ik mij altijd wel aan irriteer is ieder systeem wat het verschil tussen arm en rijk extra benadrukt binnen de poorten van een park.
Daar heb ik inderdaad ook een hekel aan. Zoals je terecht al zegt is het sowieso een luxe product en geen recht. Maar als een familie dan een heel jaar (of misschien wel langer) spaart om eens wat leuks te kunnen gaan doen is het eigenlijk wel heel lelijk dat ze in het park dan alsnog achtergesteld worden omdat ze niet ook nog voordringpassen kunnen betalen.
Een terechte opmerking die gemaakt werd in de podcast Ochtend In Pretparkland: de redenering hierboven dat de hoge prijs de standby rij ten goede komt omdat weinigen dit zullen kopen, klopt uiteraard alleen maar als de capaciteit niet kunstmatig laag gaat worden gehouden, door bvb bij Big Thunder maar met een beperkt aantal treinen te rijden. Benieuwd wat Disney hier mee gaat doen!
StevenRSCA toen ik er nog werkte werd het met te weinig treinen rijden terwijl de rij gasten er wel was gezien als een storing en werd dat door het management niet gewaardeerd.
Geloof niet dat Disney zich zal verlagen tot SixFlags trucjes.
StevenRSCA dat geloof ik echt niet tbh. Daarnaast kan je niet even de capaciteit naar beneden halen bij je darkrides. Vind dat erg doom denken.
Ik heb de afgelopen dagen sinds het nieuwe systeem online is de wachttijden bekeken en zie geen verandering hierin. Dus tot op heden is het nog niet heel veel gebruikt of heeft het geen invloed gehad op de huidige wachttijden. Ik heb tijdens mijn bezoek afgelopen maand genoten van het feit dat er geen fastpassen waren. Natuurlijk was het in het begin wennen aangezien ik vroeger het fastpass systeem goed doorhad en daardoor wel voordeel eruit kon halen. Maar het nadeel was, wanneer je bv geen fastpass had voor BTM de wachttijd juist extreem was waardoor je hem niet meer via de normale rij kon doen.
Lastige is om een eerlijke vergelijking te doen aangezien het park nog niet op volledige capaciteit draait door corona, niettemin werd er goed doorgewerkt en liep alles lekker door. Maximale wachttijd was bij de character selfie spots in de theathers, maar BTM had als maximale wachttijd 45 gedurende de dag. Als je dat vergelijkt met een dagje Efteling waar je 80 min bij de Baron kan aansluiten op hetzelfde moment.
John Van alles wat ik overigens gezien heb van Premier Access vind ik de kosten voor Autopia het meest interessant. Die ride sla ik altijd over omdat ik 40+ minuten teveel vind. Maar voor €8,- maak ik zeker een ritje
Tegenwoordig staat die wachttijd vaak niet hoger dan 30 min wat dus best lekker is!
- Bijgewerkt
Eftelflags Elke attractie kun je in capaciteit verlagen, ook dark rides. Je zorgt gewoon dat er wat minder gehaast gevuld en vrijgegeven wordt en er varen plots een stuk minder bootjes per uur door je darkride. En zelfs bij Phantom Manor kun je prima de hal leegdraaien en net even langer dan nodig wachten met de aankomst van de volgende volle lift.
En de machines zijn officieel weg bij Big Thunder Mountain.
- Bijgewerkt
Shocker, het systeem is tijdelijk buiten werking voor alle attracties.
Maar is het vanwege beperkte populariteit, of omdat de schoolvakanties intussen in bijna heel Europa zijn afgelopen? De wachttijden die ik nu op Looopings zie vragen ook niet echt om een virtual queue.
ppc-anoniem-2 ik ben nu al een aantal dagen in Disneyland Paris en ik denk toch echt dat eerste. Er heerste tijdens de stand pass tijden bij Crush Coaster een enorm gespannen sfeer voor de ingang. De mindervaliden konden zonder reservering zo naar binnen lopen wat tot conflicten leidde. Nee, dit systeem zien we hopelijk niet meer terug!
msnguy De mindervaliden konden zonder reservering zo naar binnen lopen wat tot conflicten leidde.
Dat is altijd al een discussie punt geweest in Disneyland Paris. Dat heeft verder op zich weinig te maken met de Standby Line. Ben een paar jaar terug met Tim naar DLRP op een drukke dag, bij ToT stond 65 minuten wachttijd, wij zaten er in 5 minuten in. Rock 40 minuten, voor ons was het doorlopen, BTM bijna 100, hebben wij 10 minuten gewacht. Hij kreeg op die dag de bijnaam mijn VIP fastpass. Met hoge wachttijden hebben wij 30-35 ritjes in attracties kunnen doen dankzij de groene kaart. En ja, ook wij kregen daarin scheve gezichten. Dus dat is nu niet opeens anders.
Je noemt hier punten die er, denk ik, weinig mee te maken hebben
- Bijgewerkt
Een paar weken terug het park bezocht en dit systeem is een drama. Als het mij als doorgewinterde fan op 3 dagen tijd slechts 1 keer lukt om een plekje in de virtual queue te bemachtigen, waarbij we trouw 3 maal per dag het probeerde, dan is er iets toch niet in orde. Laat staan dat de ‘normale’ bezoeker überhaupt kans maakt.
En laat ons eerlijk zijn: nu fastpass uitgeschakeld is is een systeem als dit meer dan nodig. De rij van Big thunder mountain staat met 30 minuten al doorheen heel Frontierland, de rij van Peter Pan heeft met 35 minuten het gehele plein voor Toad Hall overgenomen en de rij van Ratatouille loopt met 30 minuten helemaal over het pad heen tot de het Buzz Lightyear beeld bij de ingang van Toy Story Playland. Het is duidelijk dat de meeste rijen fysiek nog geen 30 minuten kunnen huisvesten. Van social distancing was overigens nagenoeg geen sprake, dus het is niet dat na Corona dit probleem opeens opgelost is. In tegendeel: de capaciteit is nu beperkt, als het park straks dubbel zo veel bezoekers wil huisvesten zie je door de dranghekken de paden niet meer gok ik
Het virtual queue systeem kan een toekomst hebben, maar dan moet het net als in Walibi Holland en Gardaland niet bij één enkele attractie uitgerold worden maar bij vele toppers. Nu zijn de plaatsen telkens in een paar seconden vergeven. Dat kun je richting de betalende gast niet verkopen dus ik snap zeker dat het systeem bij Crush gedeactiveerd is.
ppc-anoniem-2 ik weet niet wat de wachttijden in de Studios waren op het moment van je screenshot, maar die zijn altijd veel hoger dan die in het Disneyland park. Waar toppers daar eigenlijk niet boven de 35 minuten uitkomen tikken Tower of Terror, Ratatouille, RC racer en Crush dagelijks 45-60 minuten aan. Wanneer je op basis van online gegevens je oordeel velt lijkt er niks aan de hand, de werkelijkheid is natuurlijk anders. De chaos op de paden met hekken om de rijen überhaupt te huisvesten is (ook in het Disneyland Park) enorm…