Allereerst snap ik de vorm van het hotel wel, en het ontwerp. Het is niet perse heel bijzonder, maar niemand lijkt het echt slecht te vinden en walgelijk. Maar de meeste vinden het ook niet het beste ontwerp wat mogelijk was. Met deze vorm en ontwerp blijft het redelijk neutraal, zodat niemand er echt problemen mee kan hebben.
Als tweede vraag ik me af hoe deze ontwerpen zijn gelekt. Ik kan niet geloven eigenlijk dat dit uitlekt, zeker de technische tekening. Hierin speelt ook mee dat Looopings de afgelopen 2 jaar totaal geen scoops heeft gehad en vaak achter de feiten aan liep. Je zou bijna denken dat de Efteling expres een ontwerp heeft gelekt om te gaan peilen. Apple bijv lekt sinds een tijdje ook dingen die niet kloppen om lekkers te stoppen. Daarnaast zal dit zoals Looopings zegt niet het definitieve ontwerp zijn. Meestal worden er dacht ik 3 opties gemaakt en word er daar 1 van gekozen.
Als laatste zeker complimenten aan de ontwerpers van het groen, dat ziet er erg goed uit. Ik ben wel benieuwd of de ticketcontrole echt verplaats gaat worden, dat lijkt in dit ontwerp niet te gebeuren.