Brabander Zou dit voor de buggy’s zijn en een toilet gebouw (geel omcirkeld) Zo ja een prima plek naar mijn idee waar gasten niet uit de sfeer worden getrokken.
Volgens Looopings zou dat de Oliebollenkraam zijn.
Brabander Zou dit voor de buggy’s zijn en een toilet gebouw (geel omcirkeld) Zo ja een prima plek naar mijn idee waar gasten niet uit de sfeer worden getrokken.
Volgens Looopings zou dat de Oliebollenkraam zijn.
Brabander Wat mij opvalt is dat onder in de tekening 2 kleine gebouwen staan. Zou dit voor de buggy’s zijn en een toilet gebouw (geel omcirkeld) Zo ja een prima plek naar mijn idee waar gasten niet uit de sfeer worden getrokken.
Dat ene gebouw is in ieder geval de oliebollenkraam die nu nog bij de toeloop naar de promenade staat.
Ik vind het niet passen bij de flow, nu heb je 2 keer een ingang. Verhaaltechnisch weer helemaal mis. Net zoals de baron en symbolica wordt je als bezoeker weer achter gelaten met 'zoek het maar uit'.
Ontwerp is niet des Eftelings, wat niet erg is. Maar wel bij een ingang om je warm te maken.
Daarnaast vind ik het waardeloos dat je eerst langs een faciliteit moet waar je als dagjesbezoeker van een attractiepark moet waar je niets mee te maken hebt.
laprikantan Hoe ik het zie. HHVDVZ is de ingang van de Wereld van de Efteling en het hotel wordt de ingang van het Efteling park.
Over welke faciliteiten heb je het dan? Ik zie namelijk geen extra faciliteiten die hier nu opeens opstaan.
Ben ook geen fan van het idee dat de "arme" daggasten geconfronteerd worden met het luxe hotel voor de rijke mensen. Voelt niet erg als des Eftelings.
Crowket Over welke faciliteiten heb je het dan? Ik zie namelijk geen extra faciliteiten die hier nu opeens opstaan.
denk dat Laprikanten het heeft over het hotel, dat is ook een faciliteit
Ik vind het een mooi plan, ben heel benieuwd naar het eindresultaat!
Crowket wat spookbootje zegt.
Je kan het wel zo zien, maar dat doet weinig af van de beleving. Er is geen wereld van de Efteling. En wil je die wel definiëren dan begint dat al ver voor de parkeerplaats.
Twee ingangen direct achter elkaar slaat nergens op.
laprikantan volgens mij moet je het niet zien als 2 ingangen. Hvdvz is volgens mij de toegang met de ticketcontrole. Het hotel is de poort tot de wereld van de efteling. Het dwarrelplein zorgt voor de spanningsopbouw. Eigenlijk dezelfde opzet als bij Disneysea.
Tim Ben ook geen fan van het idee dat de "arme" daggasten geconfronteerd worden met het luxe hotel voor de rijke mensen. Voelt niet erg als des Eftelings.
Dat vind ik echt overtrokken. Dat is in enorm veel parken toch zo, dat accomodaties deel uitmaken van het park en vaak daardoor zelfs nog iets toevoegen. Phantasialand, Disneyland Parijs, Tokyo DisneySea, Europapark, Beekse Bergen, Pairi Diaza, alle Legoland Parken en ga zo maar door. In de souvenier winkels van de Efteling liggen ook dure artikelen, en er zijn ook duurdere restaurants te vinden. Een pretpark is geen liefdadigheidsinstelling maar een commercieel bedrijf wat geld moet verdienen. Dan mogen volgens die beredenering in een winkelstraat in een gemiddelde stad ook geen dure winkels zitten? Je wordt als daggast niet benadeeld door dit hotel, in tegendeel: er komt een prachtig visueel stuk Efteling bij waar iedereen van mag genieten, ook als je er niet voor betaald.
Tim Ben ook geen fan van het idee dat de "arme" daggasten geconfronteerd worden met het luxe hotel voor de rijke mensen. Voelt niet erg als des Eftelings.
Misschien moet de Efteling dan ook maar stoppen met adverteren, al die mensen die de Efteling niet kunnen veroorloven worden daarmee geconfronteerd met de Efteling.
ppc-anoniem-1 Dat was ook mijn gedachte, sinds jaar en dag lopen we onder het hotel door in Disneyland Parijs en niemand die daar een probleem mee heeft.
Nu de Efteling waarschijnlijk een soortgelijk iets gaat doen is het opeens een probleem?
Ik vind ook van niet, wel vind ik het zwaar afsteken met het HvdvZ dat dan weer wel, en mijn eerste reactie is dat het niet lekker bij elkaar past, ik mis de eenheid, mooier had ik gevonden dat het hotel in dezelfde stijl van het HvdvZ zou zijn, maar wie ben ik?
Het kan ook een kwestie van wennen zijn natuurlijk, maar als gebouw an sich vind ik het wel een mooi en een Efteling waardig hotel.
Bron: https://www.eftepedia.nl/lemma/Huis_van_de_Vijf_Zintuigen
Bron: https://www.looopings.nl/
Op deze twee plaatjes kan je ongeveer zien op welke positie het hotel zou komen en wat me opvalt is dat de ingang totaal niet recht op de promenade staat. Of ik zie het verkeerd.
Crowket Op deze twee plaatjes kan je ongeveer zien op welke positie het hotel zou komen en wat me opvalt is dat de ingang totaal niet recht op de promenade staat. Of ik zie het verkeerd.
Volgens mij is de promenade en zelfs de spoorwegovergang nog net niet te zien op de bovenste foto.
Crowket Op deze twee plaatjes kan je ongeveer zien op welke positie het hotel zou komen en wat me opvalt is dat de ingang totaal niet recht op de promenade staat. Of ik zie het verkeerd.
Dat viel mij ook al op, en helaas hebben we vaker met ontwerpen van Karel Willemen gezien dat deze niet goed worden ingepast in de bestaande omgeving, qua impact en infrastructuur. Denk aan De Vliegende Hollander die niet goed uitkwam op de bestaande vijver en Station de Oost wat in een enorm rare hoek op het Ruigrijkplein staat.
Verder lijkt het op de birds-eye tekening ook wel alsof de linker ingang van het Huys niet meer prominent gebruikt gaat worden, maar dat de grote bezoekersstroom voortaan langs het Theater, om Efteldingen heen, het Dwarrelplein op wordt geleid. Een interessante, maar logistieke rare, keuze. Dan nog de stoomtrein die eventueel ook redelijk ongunstig vlak achter dit hotel gaat lopen, het blijft een apart project zo.
Ik heb het inmiddels even laten bezinken. Het hotel ziet er oké uit. Echt origineel is het niet en de kleuren had ik liever wat donkerder en natuurlijker willen zien. Het plein met het groen en water vindt ik echt een pluspunt. Dat zal de sfeer wel echt goed doen.
Ik ben wel bang dat het gebied allemaal wat opgekropt aanvoelt straks. Hopelijk heb ik het mis. Op een vrij kleine oppervlakte heb je nu 3 flinke gebouwen met allemaal een andere stijl. Het huidige entreegebouw samen met het theater vond ik nog prima eigenlijk maar nu er ook een hotel aan de andere kant komt te staan ben ik bang dat het allemaal too much is.
Maar we zullen zien hoe dit straks aan zal voelen.
The_Bullgod Het is inderdaad lastig te zien. Bovenin zie je een klein stukje van de aanloop naar het spoor.
Als "arme" kun je je de Efteling tegenwoordig toch al niet veroorloven
Nee alle gekheid op een stokje, dit is toch wel een beetje onzin-argument. Wat te denken van alle andere 'rijke' architectuur in het park, er staat notabene een paleis. Nee hoor, dit kan prima.
Niek Een onzin-argument zou ik het niet noemen. De Efteling heeft al vaker laten weten: "Alle bezoekers zijn gelijk voor ons." Dat is ook een reden waarom ze geen betaalde voorsteekpasjes invoeren. De ervaring moet voor iedereen evenwaardig zijn. Dat alle bezoekers door een hotel moeten waar 99.5% niet de binnenkant van mag zien voelt een beetje wrang. Maar goed, het zal aan mij liggen.
On-topic: Vreemd dat er zo'n knik zit tussen de Promenade en het plein. Zou er een soort kruispunt komen net na het hotel?
Tim maar je hebt toch geen enkel nadeel als daggast om onder een hotel door te “moeten” lopen? In tegendeel juist: het voegt visueel iets toe aan je dag Efteling. Net zoals het Disneyland Hotel, Hotel Charles Lindbergh of de Pairi Daiza hotels voor iedere bezoeker iets toevoegen aan zijn of haar dag. Zonder dit hotel blijft de ingang nog steeds zo rommelig als nu. En het mooie is: je hoeft er geen cent extra voor te betalen om er te van genieten. In tegendeel: door de hoge extra inkomsten kan de Efteling weer meer investeren, waar jij als daggast dus van profiteert zonder er daadwerkelijk aan mee te betalen.
Dan moet de Efteling ook alle souvenirs boven de 10€ uit de schappen halen, en het wapen van Raveleijn sluiten om enkel friet met snacks te verkopen, want daar is dan ook niemand gelijk volgend deze beredenering.
Tim De ervaring moet voor iedereen evenwaardig zijn.
Dit is het al vele jaren niet meer. Iedere daggast is nog steeds gelijk, al zou het hele park vol staan met hotels. Als hotelgast heb je wél een streepje voor, dan mag je immers al jaar en dag eerder het park in en heb je zo een voordeel ten opzichte van andere bezoekers. Net zoals dat in Walt Disney World momenteel het enige voordeel is voor hotelgasten. Dat opwerpen als argument is in mijn ogen wél valide, maar enkel een gebouw wat in het park staat zeker niet.