ppc-anoniem-1 “Hoe vermaak je deze mensen?” vraag je: er ligt letterlijk een pretpark naast

Meer na sluitingstijd. En met een Uitrijk bedoel ik niet dat je flink moet kunnen stappen op het terrein, maar een wat groter aanbod aan horeca op het Dwarrelplein zou best welkom zijn. Niet alleen voor hotelgasten, maar ook voor gasten die na een dagje Efteling wat zouden willen eten. Vaak genoeg heb ik met vrienden na afloop in de omgeving gezocht naar een restaurantje. Vaak allemaal vol, of je moest tijdig reserveren. Ook de Mac en KFC ook vaak afgeladen vol. Mensen gaan ook naar het Efteling Theater voor een voorstelling. Een filmpje pakken zou ook best relaxt kunnen zijn. En niet alleen voor Efteling gasten, maar voor de bewoners in Kaatsheuvel en omgeving zou het ook wel leuk zijn om naar de film te gaan in eigen dorp/omgeving i.p.v. in Tilburg/Breda/Den Bosch.

Pascal-Manu 4 hotels? Ik ken er 2 waarvan er 1 dan onderdeel is van een vakantiepark maar de rest is mij een raadsel.

paterdave2 naar mijn weten is het gebouw in Bosrijk ook omgebouwd tot hotel. Maar ik kan het mis hebben. Wie kan dit voor mij bevestigen?

Edit: zelf opgezocht en ja, ik wist dat ik het ergens gelezen had:https://eftelingsestraat.nl/wereld-van-de-efteling/efteling-resorts/dit-zijn-de-nieuwe-hotelkamers-in-efteling-bosrijk/

Niet alleen in het Poorthuys zijn kamers omgebouwd tot hotel, maar in het Landhuys dus ook.

Via de website van de Efteling, kun je de optie: 'Hotelkamer' boeken kiezen, en zie welke kamers je dan kunt boeken:https://www.efteling.com/nl/overnachten/hotelkamers

Pascal-Manu En niet alleen voor Efteling gasten, maar voor de bewoners in Kaatsheuvel en omgeving zou het ook wel leuk zijn om naar de film te gaan in eigen dorp/omgeving i.p.v. in Tilburg/Breda/Den Bosch.

Voor die twintigduizend inwoners...? Verder ligt Waalwijk op fietsafstand voor de Loon op Zanders 😉

laurenstp Voor die twintigduizend inwoners...? Verder ligt Waalwijk op fietsafstand voor de Loon op Zanders

Jemig. Ik heb ook echt het idee dat ik domme dingen zeg of zo pfff. Ik noem enkel voorbeelden en jij haalt even alleen het zinnetje er uit over de inwoners. Anyway, Weet je hoe vet ik het vind dat ik naar de bios kan in Woerden i.p.v. naar Utrecht of Gouda. Ook wij hebben maar 50.000 inwoners in onze hele gemeente.

Dit is van Karel Willemen? Niet zijn slechtste ontwerp, in ieder geval vind ik het niet op het eerste gezicht mislukt. Ik zie nog niet echt hoe dit in het stijlenpalet van de Efteling past, en op het Dwarrelplein zorgt het alleen maar voor stijlbotsingen met zowel het Huis als de Ton van de Ven kant van het plein. Is er uberhaupt nagedacht over de samenhang? De nieuwe inrichting van het plein zelf ziet er mooi uit. Fijn dat er bloemen komen, want er is de afgelopen jaren zoveel van verdwenen...

Ga je ook een keer vroeg naar bed. Komt looopings met dit.

Hoewel ik het heel tof vind dingen te zien. Vind ik het toch ook weer jammer dat er zoveel gelekt wordt.

Hoewel. Met zo veel in handen, lijkt het bijna een samenwerking tussen Efteling en looopings .

Daar zijn ze dan! Echter weet ik niet hoe ik er mij bij moet voelen 🤔.

Het ontwerp zelf vind ik niet zoveel mis mee. Het is niet de stijl die ik het snelst zou verwachten in de Efteling, maar op eender welke andere plek zoals een plopsaland zou dit prachtig passen. Het is naar mijn mening een solide ontwerp maar weinig gedurfd, alsof ze de gevels van het bestaande hotel een opfrisbeurt wilden geven. En dat vind ik wel spijtig, zeker voor een Efteling. Een park wat eigenheid in zijn geschiedenis heeft verweven zitten. Een park dat zich ooit zo heeft willen onderscheiden van bv Disneyland, maar ondertussen een halve kopie van hun hotel wil neerzetten. Daar wringt het een beetje bij mij. Maar over die eigenheid, dat lijkt me een andere discussie.

Hoewel het geen gedurfd ontwerp is, ben ik wel redelijk positief. Het is in ieder geval een mooie upgrade tegenover het Efteling Hotel en de heraanleg van de Brink is iets wat ik enkel kan toejuichen. Het heeft ook een meer luxe uitstraling dan bestaande overnachtingsmogelijkheden binnen de wereld van de Efteling en hoewel het geen gedurfd ontwerp is, is het gewoon een degelijk ontwerp voor de gewone daggast. Ik denk dat zij hier helemaal anders over denken dan wij hier op het forum.

Wat ik daartegenover heel spijtig vind, is de ligging van het hotelontwerp, zeker met zijn vorm. Waar je langs de ene kant op dit moment het prachtig organisch ontworpen HVDVZ hebt gecomplementeerd met rustige natuur en een mooie plas water, komt er nu meteen na de entree een vierkant blok pal voor je neus staan. Het liefst van al had ik het hotel graag gezien aan de kant van het Theater, maar dan begrijp ik wel dat mensen het 'te weggestopt' vinden. Alleen word ik hier niet zo vrolijk van.

Anyway, zo voel ik me er nu bij. Ik weet dat we niet allemaal even enthousiast worden van deze ontwerpen, maar laten we eerst wachten op de officiële aankondiging en bijbehorende plannen voor we alles beginnen te slopen in onze gedachten 😅.

Eftelingland Hotel, ziet er goed uit, vooral het dwarrelplein en route naar de receptie voor de hotelgasten vallen op. De Serre is echt een eyecatcher en men werkt met hoogteverschillen. Reuze benieuwd naar het eindontwerp.,.

De Fabuloods Kamers zullen wel permanent op social deal staan...

Allereerst snap ik de vorm van het hotel wel, en het ontwerp. Het is niet perse heel bijzonder, maar niemand lijkt het echt slecht te vinden en walgelijk. Maar de meeste vinden het ook niet het beste ontwerp wat mogelijk was. Met deze vorm en ontwerp blijft het redelijk neutraal, zodat niemand er echt problemen mee kan hebben.

Als tweede vraag ik me af hoe deze ontwerpen zijn gelekt. Ik kan niet geloven eigenlijk dat dit uitlekt, zeker de technische tekening. Hierin speelt ook mee dat Looopings de afgelopen 2 jaar totaal geen scoops heeft gehad en vaak achter de feiten aan liep. Je zou bijna denken dat de Efteling expres een ontwerp heeft gelekt om te gaan peilen. Apple bijv lekt sinds een tijdje ook dingen die niet kloppen om lekkers te stoppen. Daarnaast zal dit zoals Looopings zegt niet het definitieve ontwerp zijn. Meestal worden er dacht ik 3 opties gemaakt en word er daar 1 van gekozen.

Als laatste zeker complimenten aan de ontwerpers van het groen, dat ziet er erg goed uit. Ik ben wel benieuwd of de ticketcontrole echt verplaats gaat worden, dat lijkt in dit ontwerp niet te gebeuren.

Coaster_Sproet De Fabuloods Kamers zullen wel permanent op social deal staan...

Dit hotel is natuurlijk niet voor de grote Eftelingfans met een abonnement bedoeld., maar vooral voor mensen die wat verder weg wonen (buitenland). Deze mensen hebben geen idee wat het uitzicht zal zijn en zullen zich waarschijnlijk helemaal niet storen aan deze loods. Dit is een doorn in het oog van de echte fan, maar niet van de "normale" bezoeker. Dit zal dus wel meevallen denk ik.

Verder ben ik zelf heel benieuwd naar het aanzicht vanuit het sprookjesbos. Ik ben bang dat gehele magie toch een beetje verdwijnt als je achter bepaalde sprookjes ineens een enorm gebouw ziet staan. Hierdoor verdwijnt het "bos" gevoel toch een beetje ben ik bang. De schets van de burcht zou wat mij betreft beter aansluiten met het zicht vanuit het sprookjesbos.

Zouden ze er nog voor kunnen kiezen om het voor- en achteraanzicht zo te maken dat het twee totaal verschillende werelden uitbeeld?

Symbolica zie je ook vanuit het sprookjesbos. En dat stoort ook niet. Ook HvdVZ zie je vanuit het bos. Dus ik denk dat het wel mee zal vallen.

Ik heb nog even op een groter scherm dan de telefoon gekeken naar de ontwerpen en ik vind het eigenlijk best wel tof. Ik had wat anders verwacht en ik ben fan van Art Deco minder van Art Nouveau. Maar dit concept ziet er goed uit.

Ben ook wel blij dat Willemen het doet. In tegenstelling tot heel veel fans, ben ik altijd wél gecharmeerd van zijn ontwerpen. Sander en Jeroen zijn nog met andere projecten bezig. En ik ben heel erg blij dat ze RJJ even buiten beschouwing laten.

Hoewel dit niet het uiteindelijke ontwerp is. En ik een andere stijl prefereer en dit niet had zo verwacht. En vind dat een dergelijke lek zoals deze/ in deze grootte binnen de kamers van Looopings had moeten blijven.

Ben ik toch zeer enthousiast geworden van het zien van de tekeningen.

Robkuh84 Ik denk dat het wel mee zal vallen met de gebouwen in het Sprookjesbos. Voorin zijn er geen loodsen te bekennen en de loodsen die er zijn liggen helemaal links achter in het Sprookjesbos (gezien vanuit het hotel) en deze zullen vooral bedekt zijn met bomen. Dus dat zijn vooral: De Indische Waterlelies/Het Meisje met de Zwavelstokjes, De Nieuwe Kleren van de Keizer en De Chinese Nachtegaal. De meest storende loods van allemaal is die van De Indische Waterlelies en deze is ook volledig te zien vanuit het Openlucht Theater en daar hoor ik eigenlijk nooit gasten over klagen.

broodje123 Als tweede vraag ik me af hoe deze ontwerpen zijn gelekt.

Looopings weet meer dan anderen. Volgens mij worden over het lekken vaak gewoon afspraken gemaakt, zodat Looopings de primeur heeft en Efteling enigszins controle houdt oven hun communicatie.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Hoe moet ik naar deze foto kijken is dit en andere ontwerp of de achter kant 🤷‍♂️

laurenstp Volgens mij heeft Looopings deze ontwerpen al langer in handen, en zijn ze niet pas nu "gelekt". Het is ook typisch om te zien dat er vlak achteraan "opeens" nog een tekening lekt, dat is natuurlijk de grootste onzin. Die tekeningen liggen al langer op het bureau van Looopings, en ik heb ooit ook al eens via-via-via begrepen dat looopings de officiële primeur wilde van de efteling, en zo niet: dan gingen de tekeningen naar buiten. Maar goed, dat zijn weer geruchten over geruchten.
                  Wat nu uiteindelijk de reden is dat ze op dit moment zijn "gelekt", geen idee. Maar ze zijn er.

Inhoudelijk is dit ontwerp exact wat in dit topic al sinds jaar en dag door iedereen wordt besproken: een simpel blok dat goed gedecoreerd is, een horecapunt/terras aan de Aquanura vijver, een poort over de ingang, een gasteningang aan de parkeerplaats, géén hotelgedeelte langs de vijverrand, en mijn persoonlijke favoriet: de aanpak van het onlogische Dwarrelplein. Ik ben er blij mee!

(enig puntje van kritiek: ik hoop niet dat die gouden krullen op de ramen stickers gaan worden, ook al is Robert Jaap Jansen even niet betrokken: platte elementen zonder doel kan ik maar moeilijk toejuichen)

Ik ben het eens met de meeste dat ik het niet super Eftelings vindt, maar het ontwerp is prima en met wat kleine wijzigingen denk ik dat het prima past. Daarnaast vindt ik de serre heel gaaf en de inrichting van het plein ook goed. Nog steeds is hvdvz het middelpunt en dat vindt ik belangrijk. Wat mij opvalt is dat onder in de tekening 2 kleine gebouwen staan. Zou dit voor de buggy’s zijn en een toilet gebouw (geel omcirkeld) Zo ja een prima plek naar mijn idee waar gasten niet uit de sfeer worden getrokken.

Al met al ben ik hier wel voor te porren!

Niek (enig puntje van kritiek: ik hoop niet dat die gouden krullen op de ramen stickers gaan worden, ook al is Robert Jaap Jansen even niet betrokken: platte elementen zonder doel kan ik maar moeilijk toejuichen)

van wat ik op de 3D tekening kon zien worden het metalen boven ervoor geplaatst. zou me absoluut niet kunnen voorstellen dat ze voor zo'n prominent gebouw simpele stikkers gaan gebruiken

Brabander Zou dit voor de buggy’s zijn en een toilet gebouw (geel omcirkeld) Zo ja een prima plek naar mijn idee waar gasten niet uit de sfeer worden getrokken.

Volgens Looopings zou dat de Oliebollenkraam zijn.