Naar schatting 25 miljoen per jaar aan inkomsten. Kostte het iets van 40 miljoen? Dus na een jaar of 8 zou je het er wel uit hebben.
Hotel op Dwarrelplein - Efteling Grand Hotel
Zo eenvoudig is dat sommetje niet te maken. Maar dat ze het gaan terugverdienen is denk ik wel een (zo goed als) zekerheid.
- Bijgewerkt
Ik heb gebeld en in totaal heb ik 1 uur en 51 minuten moeten wachten. M'n initiele vraag ging eigenlijk niet eens over het Grand Hotel (maar over een suite in het 'oude' Efteling hotel). Maar nadat die niet beschikbaar was heb ik wel naar de prijs voor een abonnementhouder in het Grand Hotel gevraagd.
De beschikbaarheid die ze voor abonnementhouders hebben is anders dan wat je op de website te zien krijgt. Dit aantal is beduidend minder zelfs.
Zojuist rond 15:50 waren voor augustus alle kamers voor abo-korting uitverkocht.
In september is door de weeks voor ons geen optie meer i.v.m. leerplichtige kinderen, maar in september is er geen enkele korting meer in het weekend te krijgen.
Ze kreeg wel beschikbaarheid voor een kamer van zondag op maandag in de herfstvakantie (regio zuid). Dit was een 5-persoons premium kamer (de standaard variant). De reguliere prijs die je via de website hiervoor krijgt is €642. Voor abonnementhouders waarbij je entree dus via je abonnement laat lopen is de prijs voor 1 nacht €437,34.
Een ruimte 200 euro korting dus. Waarbij wij in ons gezelschap voor 3 personen entree zouden moeten betalen.
Japio Inderdaad! Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik met kinderen liever in de themasuite verblijf dan in de hotelkamer in het Efteling Grand Hotel.
Ik vind de nieuwe kamers er op de visuals niet ruim genoeg uitzien om de koffers en spullen + kinderwagen en mogelijk zelfs een babybed (al kan de jongste tegen die tijd wellicht onderin het stapelbed) om het aanbod te accepteren.
Maar bellen als abonnementhouder heeft dus weldegelijk zin
John Ik gok(hoop) dat die beschikbaarheid voor abbo houders vooral aan het begin is. Omdat anders het hele hotel de eerste maanden vol zit met abbo houders. Op ten duur hoop ik dat zich dat gewoon recht trekt en je zowel met als zonder dezelfde data hebt.
- Bijgewerkt
Weet iemand eigenlijk wat de ratio kan zijn van de Efteling om abonnementhouders alleen te laten boeken via telefoon? Kunnen ze dan makkelijker/sneller beschikbaarheid voor abonnementhouders aanpassen of iets dergelijks? De ruim 1 uur wachttijd aan de telefoon om vervolgens te horen dat er weinig tot geen beschikbaarheid meer is met korting lijkt niet echt klantvriendelijk.
Het lijkt mij ook voor het callcenter veel handiger als abonnementhouders via de website zouden boeken, maar ongetwijfeld zie ik iets over het hoofd waarom de Efteling voor deze manier kiest.
Natuurlijk snap ik dat de Efteling de beschikbaarheid voor abonnementhouders beperkt houdt, maar het lijkt me dat je dat ook prima digitaal kan instellen. Het zal allemaal verbonden zijn met hetzelfde reserveringssysteem?
Fatouche die lange wachttijden zullen vooral in het begin zijn. Als je over 2 weken belt zal het wel meevallen.
Fatouche Het lijkt mij ook voor het callcenter veel handiger als abonnementhouders via de website zouden boeken, maar ongetwijfeld zie ik iets over het hoofd waarom de Efteling voor deze manier kiest.
Dit zal ongetwijfeld een grote wens zijn voor de Efteling, maar zal technisch lastig in elkaar zitten denk ik. Daarnaast zijn de voorwaarden en beschikbaarheid natuurlijk een dingetje waardoor het soms fijner is om dat soort dingen telefonisch uit te kunnen leggen. Ook de controle op de geldigheid van abonnementen en dergelijke is natuurlijk beter handmatig te checken. Zo voorkom je makkelijker dat iemand boekt in een periode waarin zijn abonnement mogelijk afloopt. Scheelt een hoop gedoe tijdens het verblijf
Timv1999 Deze prijzen zijn exclusief toegang tot Phantasialand. Als je de datum selecteert en helemaal naar beneden scrollt, dan zie je dat de entree er nog bovenop komt.
- Bijgewerkt
De prijzen vallen mij -zoals de meeste hier stellen- inderdaad nog mee, of zijn in ieder geval binnen de branch best vergelijkbaar.
Zo betalen we (2 volw., 2 kind) 900 euro deze meivakantie voor 2 nachten en 2 dagen Parc Asterix. En was ik vorig jaar juni in laagseizoen 1350 euro kwijt voor 4 nacht en 3 dagen toegang Europapark hotel.
En voor een normaal hotel in de zomer (op doorreis of bezoek stad) tik ik als gezin ook gauw 180-250 euro aan, inclusief ontbijt.
Verschil met de hotels in andere parken is wel dat ik dan in complete themahotels zit en dat blijft voor mij hier toch wel een gemis met de looks van de kamers.
Maar allicht eens kijken of de kerstvakantie een optie is. Vooral langdurig dineren in Mystique kijk ik enorm naar uit.
Blij om te zien dat jullie de prijzen allemaal heel erg mee vinden vallen. Dan neem ik aan dat jullie de weekboodschappen ook een spotprijsje vinden en een volle tank ook niets voorstelt. Het mag misschien zelfs nog wel wat duurder..?
Ik en het gros van de Nederlanders zal hier nooit een stap binnen kunnen zetten.
ikbennlXD Beetje flauwe reactie. Ik heb als student ook absoluut het geld niet voor zo'n overnachting en zelfs als ik het had, dan zou ik het nog niet uitgeven aan een overnachting die ik niet per se nodig heb.
Maar ook ik vind de prijs meevallen. Niet omdat het goedkoop is, maar omdat ik had verwacht dat het nog veel duurder zou zijn. Volgens mij is dat het algemene sentiment hier.
ikbennlXD Blij om te zien dat jullie de prijzen allemaal heel erg mee vinden vallen. Dan neem ik aan dat jullie de weekboodschappen ook een spotprijsje vinden en een volle tank ook niets voorstelt.
Persoonlijk? Ja. Dat verschilt namelijk per persoon/situatie.
ikbennlXD Ik en het gros van de Nederlanders zal hier nooit een stap binnen kunnen zetten.
Dat is juist de bedoeling bij een luxe hotel. Dat is niet gebouwd voor iedereen, maar voor mensen met het vermogen om zich luxe te kunnen veroorloven.
De prijzen (ook voor abonnementhouders met de korting) vallen mee, maar zelf ga ik hier nooit slapen zolang die kamers deze uitstraling hebben. Al met al ken ik minder luxe pretparkhotels die veel duurder zijn. De Efteling staat er om bekend om de producten scherp te houden t.o.v. de concurrentie en bij dit hotel is dat niet anders.
ikbennlXD ik geloof ook niet dat mensen hier suggereren dat het goedkoop is. Alleen voor een premium hotel met wat je erbij krijgt lijkt het niet aan de hoge kant van de markt te zitten voor dit soort hotels.
Dit staat natuurlijk los van het feit dat het nog steeds veel geld is. Hierdoor is het juist mooi dat de Efteling net als andere grote parken (bijv. Europapark) een verschillend aanbod heeft, zodat er voor iedere portemonnee wat mogelijk is.Zelf had ik het hotel ook nog duurder verwacht qua prijs.
Verder ben ik blij om te horen dat de mannen van kleine boodschap de binnenkant toch echt groots en mooi gematerialiseerd vinden. Ben zelf heel benieuwd om een keer een koffie bij biscuit te halen en lekker te eten bij 7. Brasserie 7 lijkt dan toch echt ook eindelijk de wens te vervullen voor een groot a la carte restaurant.