Nu ben ik wel benieuwd. Ik ben totaal niet handig met de cijfers, maar heb je hier als abohouder een goede deal te pakken? Als ik weliswaar 25% korting krijg (wat ook niet altijd zo is, volgens mij) maar vervolgens eigenlijk ook betaal voor mijn park entree? Iemand die daar een snelle berekening op los kan laten?
Hotel op Dwarrelplein - Efteling Grand Hotel
De prijzen zijn alleszins redelijk en eerder aan de lage kant dan de hoge. Zeker gezien het feit dat dit de meest premium vorm van overnachten wordt in de Efteling.
Ik hoop dat men de hoge verwachtingen waar kan maken. Het is nogal wat om midden in het hoogseizoen opeens open te gaan, vooral met alle nieuwe restaurants/bars erbij. Maar er zullen ongetwijfeld testmomenten gaan plaatsvinden in de dagen/weken daarvoor.
Wat zal het een verademing zijn als alles dalijk klaar is in het entreegebied, na bijna 3 jaar.
MisterDream Zou blauw dan zicht zijn op aquanura? Gezien de kleur?
Nee.. De kleuren zijn in principe gewoon de "Thema's" van de Kamers.
Groen = Sprookjesbos. Die kamers hebben ook zicht op het sprookjesbos (maar ook wel op de pardoes promenade) en bevatten wat kleine details die naar het sprookjesbos refereren.
Rood = Pardoes Promenade - Maar je ziet ook wel vrijwel alles van het sprookjesbos hier.
Geel = Huis van de 5 Zintuigen.
Blauw = Aquanura.
Elke kleur is grofweg een kwart van het hotel. Gezien Aquanura langs de smalle kant van het hotel zit, is de kans dus klein dat je Aquanura ook daadwerkelijk vanaf je kamer kunt zien. Een gros van de kamers zal het zicht op het dwarrelplein hebben denk ik.
Naar schatting 25 miljoen per jaar aan inkomsten. Kostte het iets van 40 miljoen? Dus na een jaar of 8 zou je het er wel uit hebben.
Zo eenvoudig is dat sommetje niet te maken. Maar dat ze het gaan terugverdienen is denk ik wel een (zo goed als) zekerheid.
- Bijgewerkt
Ik heb gebeld en in totaal heb ik 1 uur en 51 minuten moeten wachten. M'n initiele vraag ging eigenlijk niet eens over het Grand Hotel (maar over een suite in het 'oude' Efteling hotel). Maar nadat die niet beschikbaar was heb ik wel naar de prijs voor een abonnementhouder in het Grand Hotel gevraagd.
De beschikbaarheid die ze voor abonnementhouders hebben is anders dan wat je op de website te zien krijgt. Dit aantal is beduidend minder zelfs.
Zojuist rond 15:50 waren voor augustus alle kamers voor abo-korting uitverkocht.
In september is door de weeks voor ons geen optie meer i.v.m. leerplichtige kinderen, maar in september is er geen enkele korting meer in het weekend te krijgen.
Ze kreeg wel beschikbaarheid voor een kamer van zondag op maandag in de herfstvakantie (regio zuid). Dit was een 5-persoons premium kamer (de standaard variant). De reguliere prijs die je via de website hiervoor krijgt is €642. Voor abonnementhouders waarbij je entree dus via je abonnement laat lopen is de prijs voor 1 nacht €437,34.
Een ruimte 200 euro korting dus. Waarbij wij in ons gezelschap voor 3 personen entree zouden moeten betalen.
Japio Inderdaad! Ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik met kinderen liever in de themasuite verblijf dan in de hotelkamer in het Efteling Grand Hotel.
Ik vind de nieuwe kamers er op de visuals niet ruim genoeg uitzien om de koffers en spullen + kinderwagen en mogelijk zelfs een babybed (al kan de jongste tegen die tijd wellicht onderin het stapelbed) om het aanbod te accepteren.
Maar bellen als abonnementhouder heeft dus weldegelijk zin
John Ik gok(hoop) dat die beschikbaarheid voor abbo houders vooral aan het begin is. Omdat anders het hele hotel de eerste maanden vol zit met abbo houders. Op ten duur hoop ik dat zich dat gewoon recht trekt en je zowel met als zonder dezelfde data hebt.
- Bijgewerkt
Weet iemand eigenlijk wat de ratio kan zijn van de Efteling om abonnementhouders alleen te laten boeken via telefoon? Kunnen ze dan makkelijker/sneller beschikbaarheid voor abonnementhouders aanpassen of iets dergelijks? De ruim 1 uur wachttijd aan de telefoon om vervolgens te horen dat er weinig tot geen beschikbaarheid meer is met korting lijkt niet echt klantvriendelijk.
Het lijkt mij ook voor het callcenter veel handiger als abonnementhouders via de website zouden boeken, maar ongetwijfeld zie ik iets over het hoofd waarom de Efteling voor deze manier kiest.
Natuurlijk snap ik dat de Efteling de beschikbaarheid voor abonnementhouders beperkt houdt, maar het lijkt me dat je dat ook prima digitaal kan instellen. Het zal allemaal verbonden zijn met hetzelfde reserveringssysteem?
Fatouche die lange wachttijden zullen vooral in het begin zijn. Als je over 2 weken belt zal het wel meevallen.
Fatouche Het lijkt mij ook voor het callcenter veel handiger als abonnementhouders via de website zouden boeken, maar ongetwijfeld zie ik iets over het hoofd waarom de Efteling voor deze manier kiest.
Dit zal ongetwijfeld een grote wens zijn voor de Efteling, maar zal technisch lastig in elkaar zitten denk ik. Daarnaast zijn de voorwaarden en beschikbaarheid natuurlijk een dingetje waardoor het soms fijner is om dat soort dingen telefonisch uit te kunnen leggen. Ook de controle op de geldigheid van abonnementen en dergelijke is natuurlijk beter handmatig te checken. Zo voorkom je makkelijker dat iemand boekt in een periode waarin zijn abonnement mogelijk afloopt. Scheelt een hoop gedoe tijdens het verblijf
Timv1999 Deze prijzen zijn exclusief toegang tot Phantasialand. Als je de datum selecteert en helemaal naar beneden scrollt, dan zie je dat de entree er nog bovenop komt.