Timv1999 Sfeervoller ofniet, ik slaap persoonlijk liever in die kamer dan in die hokjes die charles lindbergh bied, maar dat is persoonlijk uiteraard. Daarnaast is de Efteling ook niet te vergelijken met Phantasialand qua grootte. Daarmee heb ik niks tegen Phantasialand hoor, een prachtig park met enorm goede theming. Ik kom er graag. Maar de Efteling is wel een tickeltje grootser. Qua oppervlakte, entertainment, aanbod etc. Daarnaast heb je in de Efteling ook overnachtingen voor dezelfde prijsklasse als charles lindbergh. Goedkoper nog zelfs. Daarom dat ik er ook specifiek op wees dat je hier ook extra betaald omdat je in het meest luxe en grootste hotel slaapt, met zoals ik al benoemde bijvoorbeeld een spa, zwembad, ontbijt etc.

Als je het dan toch vergelijkt, doe het dan wel met parken die bijvoorbeeld qua bezoekers aantallen en grootte een beetje gelijk liggen. Disneyland staat er natuurklijk nog wel een league boven, maar een Europa-park ligt al wat meer in de buurt. Niet direct een zelfde soort park, maar qua grootte, kwalitatief aanbod en bezoekers aantallen ligt dat wat meer in line.

Timv1999 Hotel in Phantasialand is zo 200 euro goedkoper. Je krijgt er een kamer voor tussen een achtbaan, is veeeeel sfeervoller en ziet er beter uit. 3 gangenmenu, gratis toegang etc. Die proefkamer van de Efteling ziet er niet uit, is gewoon een standaard kamer dat je in elk random hotel tegen kan komen.

Ik vind dit wel een lastige vergelijking om te maken. Charles Lindbergh bied echt wel een stuk minder ruime kamers in een hotel met minder faciliteiten. Sure, je zit tussen de achtbaan in, maar dat moet je maar net willen. Ik heb verschillende klachten gehoord over het comfort van de kamers en je mag als stel gezellig op twee losse bedjes slapen. Een totaal ander type ervaring voor een totaal ander publiek in een totaal ander park.

En ziet er beter uit? Leuke stalen hekken op de overloop waar je nat geregent naar je ontbijt mag lopen.

Timv1999 Charles Lindenbergh is een goed aangeklede 10-vierkante-meter-capsule-hotel met een fractie van de faciliteiten van het EGH. Als je de vergelijking wilt maken met Phantasialand moet je Ling Bao pakken en die begint in de zomer bij 406 euro voor 1 nacht + 2 dagen entree.

Charlens Lindenbergh spreekt een heel ander publiek aan dan het Grand Hotel, die vergelijking kan je gewoon niet maken. Als je bij Disneyland gaat kijken naar het Disneyland Hotel is het Grand Hotel opeens weer een koopje.

Timv1999 Bij deze prijs zit dan ook geen entree inbegrepen, maar vooruit laten we de discussie staken, we kennen je mening, daar hoeven we geen heel topic over vol te spammen.

TL;DR: Timv1999 vind Grand Hotel Efteling te duur tegenover concurrentie welke hij aantrekkelijker vind.

• Lin vindt dit leuk.

Timv1999 Ander hotel van Phantasialand nog goedkoper en is een 4 sterrenhotel.

Wat is nou het punt dat je wilt maken precies?

Timv1999 Dat zijn kamerprijzen zonder entree. De prijzen van het EGH zijn inclusief 2 dagen entree.

Dit is Ling Bao voor 1 augustus voor 2 volwassenen.

Bell Rock in Europa Park:

En de twee duurste hotels van Disneyland (zonder ontbijt!):

Het Efteling Grand Hotel is niet goedkoop, maar de kamers zijn ook niet klein en de verwachtingen van het service niveau zijn hoog. Of ze dat gaan halen of niet moeten we afwachten. Van alle hotels hierboven biedt enkel het Disneyland Hotel services aan zoals valet parking, kamerjassen, slippers en een kussenmenu.

Timv1999 Maar je maakt wederom geen gelijkwaardige vergelijking. Die hierboven gedeelde prijzen van het EGH waren op basis van 2 volwassenen, 2 kinderen én 2 dagen entree en lagen rond de €600. In de afbeelding die je deelt gaat het om slechts 2 personen en 1 dag entree (en is het een 4 sterren, geen 5 sterren hotel).

Met een zelfde aantal gasten en dagen park kom je bij Ling Bao op €587, dan kun je8 eventueel beargumenteren dat het slechts om een 4-sterren hotel gaat en daarmee in verhouding dus zelfs duurder is.

Markiewong Ik dacht, ik bel eens. Inmiddels hang ik al 55 minuten in de wachtrij. Men zei vooraf dat het inderdaad +45 minuten zou duren. Had ik bij optie 1 maar voor Engels gekozen. Die zijn vast sneller 😂

Michael Dat 500 euro voor zo'n nacht een scam is en het eerder rond de 300 waard is. Ben veel in het buitenland geweest en de meeste hotels bieden luxe kamers aan voor een lagere prijs (150 per nacht) (en zoals ik nu zie betere kwaliteit en faciliteiten als het gaat om de kamers).

Enigste verschil wat je niet hebt bij een random hotel is toegang tot een attractiepark maar met een goede deal (vriendenkorting, AH actie etc. is de toegang tot de Eftleing niet zo duur en max 120-160 euro voor 2 personen voor 2 dagen). Dus ik vraag me af hoezo ze die 300 euro erbij tikken want voor 200 euro kan je zelfs een Efteling abbo kopen.

Timv1999 Maar reken je nu consequent? Want van die 500,- is dus voor 2 personen. Daar moet je dus 120,- van afhalen. Dan hou je 380,- over. Voor 2 personen is dat 190,- per persoon. Daar zou je nog ontbijt vanaf kunnen halen, zeg 15,- pp en dan is je kamer nog 'maar' 175,-. Met een abonnement haal je de entree er inderdaad niet af, maar daar krijg je een korting voor. Al zal dat best een veel minder goede deal opleveren.

LordSir

LordSir p basis van 2 volwassenen, 2 kinderen én 2 dagen entree en lagen rond de €600

Maar met 2 kinderen en volwassenen is het nog steeds goedkoper. Maar ik stop nu met reageren qua dit betreft, zoals altijd word de Efteling weer goed gepraat.

Timv1999 Dat 500 euro voor zo'n nacht een scam is en het eerder rond de 300 waard is. ...

Scam nog wel. Je vergelijking gaat nogal mank. De prijs die je ziet is niet per persoon maar voor een geheel gezelschap. Iedereen krijgt hier toegang bij.

Timv1999 Want voor 200 euro kan je zelfs een Efteling abbo kopen.

Feitelijk onjuist. De goedkoopste kost €225,- en wil je er eentje waar je ook echt voordeel kunt hebben van het abonnement dan betaal je €275,- per persoon.

Timv1999 Dus ik vraag me af hoezo ze die 300 euro erbij tikken.

De Efteling kiest ervoor een totaalpakket te bieden. Dat jij goedkoper een entree ticket kunt kopen is fijn. En dan mag je door de grote poort van het hotel naar het park, maar dan kun je simpelweg geen gebruik maken van alles wat het hotel te bieden heeft.

Wil je dat wel, dan moet je een overnachting boeken. En als je andere vergelijkingen hierboven erop na slaat dan valt de prijs inclusief de entree die je krijgt nog wel mee. En als je een abonnement hebt kun je het voordeliger krijgen 🙂

• Tim vindt dit leuk.

Japio Bij die 150 zit 3x per dag (ontbijt, lunch en avondeten) er ook bij. En als je all-inlcusive hebt hele dag door eten.

• TommyV heeft hierop gereageerd.

Nu ben ik wel benieuwd. Ik ben totaal niet handig met de cijfers, maar heb je hier als abohouder een goede deal te pakken? Als ik weliswaar 25% korting krijg (wat ook niet altijd zo is, volgens mij) maar vervolgens eigenlijk ook betaal voor mijn park entree? Iemand die daar een snelle berekening op los kan laten?

• TommyV heeft hierop gereageerd.

Timv1999 Als je de prijs van entree tot de Efteling van de totaalprijs afhaalt zit de prijs per nacht rondom andere luxe hotels in Nederland. Dat jij ergens in het buitenland een betere deal hebt gehad staat daar toch los van?

De prijzen zijn alleszins redelijk en eerder aan de lage kant dan de hoge. Zeker gezien het feit dat dit de meest premium vorm van overnachten wordt in de Efteling.

Ik hoop dat men de hoge verwachtingen waar kan maken. Het is nogal wat om midden in het hoogseizoen opeens open te gaan, vooral met alle nieuwe restaurants/bars erbij. Maar er zullen ongetwijfeld testmomenten gaan plaatsvinden in de dagen/weken daarvoor.

Wat zal het een verademing zijn als alles dalijk klaar is in het entreegebied, na bijna 3 jaar.

MisterDream Zou blauw dan zicht zijn op aquanura? Gezien de kleur?

Nee.. De kleuren zijn in principe gewoon de "Thema's" van de Kamers.

Groen = Sprookjesbos. Die kamers hebben ook zicht op het sprookjesbos (maar ook wel op de pardoes promenade) en bevatten wat kleine details die naar het sprookjesbos refereren.

Rood = Pardoes Promenade - Maar je ziet ook wel vrijwel alles van het sprookjesbos hier.

Geel = Huis van de 5 Zintuigen.

Blauw = Aquanura.

Elke kleur is grofweg een kwart van het hotel. Gezien Aquanura langs de smalle kant van het hotel zit, is de kans dus klein dat je Aquanura ook daadwerkelijk vanaf je kamer kunt zien. Een gros van de kamers zal het zicht op het dwarrelplein hebben denk ik.

Japio Ik lees in de voorwaarden dat je bij het Grand Hotel maximaal 15% korting krijgt als abonnementhouder. Bij de andere verblijfslocaties is dit inderdaad tot 25%.