wh_k Ik vermoed dat er wel aanpassingen gaan komen, maar op dit moment zitten we op een plek bij de bouw van het hotel dat er nog niet veel te zien is... ik verwacht dat eens er echt in de hoogte gegaan wordt, we wel regelmatig updates gaan zien.

Funderingen zijn nu niet het meest spannende wat er is...

Wat verwachten we van het bereiken van het hoogste punt, voor- of na de bouwvak?

15 dagen later

Volgens mij is de klok aan de gevel een astronomische klok, wellicht kan dit nog aan Symbolica/Rijk der Fantasie gerelateerd zijn?

een maand later

DisneyKaatsheuvel Dat denk ik niet. Als ik de Efteling was zou ik er een soort mini-uitrijk van maken (om alvast een beetje te oefenen). Dus met iets van ingang entertainment en als iets te eten/drinken en begin van de dag / eind van de dag souvenirs. Dan heeft het gebouw en weer een duidelijke functie en een leuk welkom als bezoeker.

Robque nergens op gebaseerd. Wat heeft straks huidige ingang nog te bieden? Van zomer 2024 denk alleen gastenservice nog maar . Efteldingen die zie ik daarzo wel verdwijnen. Vroeger had het veel belangrijkere functie mensen kochten een ticket, en ging vervolgens na kaart controle park in. Denk ook even op langere termijn, als ze genoeg geld hebben voor iets anders bouwen.

Eftelabbo Ze hebben straks 2 restaurants in het hotel zitten. En grote souvenirshop

DisneyKaatsheuvel bedoelde ook meer als begin van je dag zeg maar. Soort "opwarming" van wat je in de Efteling te zien krijgt. Ze gaan het natuurlijk niet slopen. Het is de meest iconische ingang van een park in Europa, en behoort ook tot de top in de wereld. Dat gaan ze echt niet slopen. Ik zou dat echt iets doen met uitgebreid entertainment en iets van marktkraampjes helemaal in stijl met het gebouw.

Eigenlijk kunnen alle functies die nu in en om het huis gesitueerd zijn er een mooie plek in krijgen. Gevoelsmatig moet je dan nog het park uit om bijvoorbeeld bij de garderobe te komen, maar het geeft het Huys wel een mooie facilitaire functie.

Ik zou het huis van de 5 zintuigen behouden en de huidige inkompoortjes verplaatsen naar waar de oude ticketcounters stonden. Zo maak je de wachtrijen breder en ben je quasi verlost van die bottleneck die er altijd ontstaat. En zo maak je de poortjes ook uniform ipv de ene groep door de poortjes en de andere door de glazen deuren.
        Ik denk dat je zo duidelijkere rijen kan maken en het voor de gasten ook aangenamer binnenkomen is. Nu ga je naar de scanning en lopen ze met hun kinderwagens net niet over je heen om toch dat gat te vullen en sneller binnen te komen.

Huis van de 5 Zintuigen kan je mooi gebruiken als toegangspoort tot de wereld van de Efteling. De poort die je niet alleen naar het park en Grand Hotel kan leiden maar ook naar het restaurant en het theater. En wie weet leggen ze een pad om en kan je vanaf dit punt ook mooi naar de andere accomodaties lopen. Je kan er zelfs iets van entertainment in kwijt. Mogelijkheden genoeg.

Een wellicht uitgebreidere gastenservice, wandelwagen verhuur, toiletten, parkeerautomaten, verzamelpunt groepen. Zie nog genoeg reden om het te behouden! Weghalen zou eeuwig zonde zijn, het is het meest herkenbare bouwwerk van de Efteling.

Loekiloeki entertainment hadden ze afgelopen winter Efteling weggelaten. Ze kunnen andere gebouw die je opnoemende kwijt. We zullen wel in toekomst zien wat ze ermee doen. En spookslot is ook weg.

• Kevjoe heeft hierop gereageerd.

Na lang meelezen op dit forum, schrijf ik bij deze mijn eerste post.

Ik heb de volgende visie op de toekomst van het Dwarrelplein en het Huis van de 5 Zintuigen. Elke stap die ze nu zetten in de ontwikkeling van het entreegebied lijkt me gericht op wat ik snel geschetst heb op een screenshot van google maps.

Als ik kijk naar de positie van het Efteling Grand Hotel (blauw), dan ligt deze in de verlengde zichtlijn (rode streep) met de vernieuwde parkeerplaatsen (die met de zonnepanelen).

Ik veronderstel stel dus dat ook het Huis van de 5 Zintuigen (geel) op deze zichtlijn recht voor het Efteling Grand Hotel komt te liggen. Ergens op de plaats van de huidige fietsenstalling en de backstage ernaast. Op die manier onttrekt het Huis van de 5 Zintuigen het zicht op het imposante Efteling Grand Hotel.

Zo ontstaat er een plein/central hub omringd door het Efteling Grand Hotel (achteraan), het Efteling theater (rechts) en het Huis van de 5 Zintuigen (vooraan). Met oog op een soort Disney Village of andere recreatie en faciliteiten (groen) op de huidige hoofdparkeerplaats (links).