Zoals hier vaker aangehaald is, mocht het park van plan zijn om het Huis ooit te slopen, dan hadden ze er nu niet ettelijke miljoenen in onderhoud in gestoken. Heel die tijdelijke ingang, routering langs het huis, gigantische stelling in en rond het huis hebben meer dan genoeg gekost.
Het Huis gaat ook nooit verhuisd worden, dat blijft op z'n huidige plek staan. De kostprijs om zoiets te bouwen is gigantisch: met inflatiecorrectie is de prijs van 17 miljoen gulden ondertussen zo'n 14.272.989,14 euro geworden. En dan houden we nog geen rekening met gestegen bouwkosten of iets dergelijks.
Voor zo'n bedrag zet je Max & Moritz opnieuw neer en als puntje bij paaltje komt zal je makkelijk aan een Baron 1898 komen. En dan heb ik de sloopkosten nog niet geteld voor het huidige huis.
Dat is zo'n kapitaalvernietiging en is gewoon absoluut onzinnig.
Zoals ook @Niek gezegd heeft (en ik was ook op de meeting met ACE) blijft gewoon de ticketcontrole in het Huis zitten. Dat zal vermoedelijk wel een andere indeling krijgen op termijn.
Dat is waar, maar het aantal verdwenen attracties is minimaal. Er is ook een hoop geld geïnvesteerd om attracties zoals de Pagode, de Oude Tuffers, Carnaval Festival, Droomvlucht en dergelijke te renoveren. Dat is ook gebeurd met het Huis van de Vijf Zintuigen.
In tegenstelling tot wat je hier vaak zou vermoeden, sloopt de Efteling echt niet zoveel attracties. En die ingang zie ik nooit meer verdwijnen.