NielsC Het is bij elke school wat anders maar ik ben klaar met mijn examens op dinsdag de 22ste en ik krijg mijn rapport op de 29ste, maar dit kan bij andere scholen wel anders zijn, dit weet ik ook niet zo goed.
@Tjoppers Dit weet ik ook niet helemaal zeker maar het zou me raar lijken als dit echt het geval is, warmte zou niet zo een grote factor mogen spelen.
Kondaa is officieel geopend in Walibi Belgium!
coasterwaffle ah in België is er geen centraal eindexamen en krijgen sommige leerlingen hun uitslagen dus eerder? De eene school eindigt eerder dan de ander?
NielsC Yup hangt af van de school, maar ja ik denk wel dat de examens bij iedereen ten laatste eindigen ergens in de week van 21 tot 25 Juni
- Bijgewerkt
NielsC Weet jij toevallig op welke dag Belgische examen leerlingen te horen krijgen dat ze geslaagd zijn? ik kan het zo 1,2,3 niet vinden met een google search.
Zoals hierboven gezegd... dat is in België niet vast bepaald. Wij kregen het tijdens m'n middelbare school altijd te horen op de 29ste juni (of de vrijdag die daarvoor komt, indien dat een zaterdag of zondag is). Misschien zijn die dagen dus ook wel de sweet spot, omdat je dan wellicht niet naar Walibi gaat
Bij ons hing dit echt af van wanneer de exameperiode precies viel. In de dagen ertussen (na het laatste examen en het rapport) hadden we wel altijd vrije dagen en dat ware voor ons toen de momenten dat we meestal naar Walibi gingen. Kan die periode volgens mij dus snel uitverkocht zijn.
Weet iemand ook d capaciteit van het park nu? Vorig jaar was dit dacht ik 3000 bezoekers. Is dit nu al meer of niet?
NielsC Dat zou je denken, toch is woensdag 23 juni al uitverkocht.
Ik doelde ook eerder op de dagen van de rapportuitreiking (dat zijn dit jaar wellicht 28, 29 en 30 juni). De week daarvoor is inderdaad sowieso druk, aangezien er dan vele middelbare scholieren vrij zijn. Dat maakt het - in mijn ogen alleszins - de minst aangename periode voor een bezoek aan Walibi en Bobbejaanland, de twee populairste jongerenparken van België.
Glenneke Helaas lijkt het waarschijnlijk volgende week ook erg druk te worden, een woordvoerder heeft bevestigd dat er nog maar een beperkt aantal kaarten beschikbaar zijn voor 28 & 29 juni... blijkbaar heeft elke middelbare school een andere dag uitgekozen...
Komende dagen is het park ook volledig uitverkocht maar, dat viel te verwachten.
NielsC Helaas lijkt het waarschijnlijk volgende week ook erg druk te worden, een woordvoerder heeft bevestigd dat er nog maar een beperkt aantal kaarten beschikbaar zijn voor 28 & 29 juni... blijkbaar heeft elke middelbare school een andere dag uitgekozen...
Komende dagen is het park ook volledig uitverkocht maar, dat viel te verwachten.
Haha, ik zag het ook al. Ik denk dat Walibi Belgium het record 'meeste uitverkochte dagen in één pretparkseizoen' dit jaar makkelijk kan verbreken. Ze zijn duidelijk goed bezig daar in Waver . Toch moet ik na vorige bezoeken besluiten dat de wachttijden zelfs op uitverkochte dagen best oké zijn. Zeker op zomerse dagen - wanneer de waterattracties voor ultieme spreiding zorgen - is het best aangenaam toeven daar in Walibi.
Vandaag geweest, druk maar prima te doen. Alles kunnen doen en Kondaa 4 keer, waarvan 1 keer single rider. Kondaa tot 12 uur niet boven de 20 min in de middag 40 min. En wauw wat is het een toffe baan, zeker in de namiddag toen we hem backseat deden en hij was opgewarmd. Wij waren sceptisch over Walibi België en de veelal Franstalige bezoekers, maar we zijn aangenaam verast vandaag tijdens ons eerste bezoek. Wij komen zeker terug al was het maar alleen voor deze baan.
Tip zorg dat je om half 10 op de parking bent en trek een half uur extra om van je auto naar de ingang te lopen, wij stonden in rij 2 geparkeerd en het duurde nog zo lang door de idiote wachtrij die ze voor de ingang gecreëerd hebben.
Au!
NielsC Ja was geen probleem. Onze rit backseat wilden ze ons naar rij 3 sturen, maar toen mijn vriendin het vroeg mochten we gelijk naar de back lopen. Ook meerdere keren gezien dat mensen op verzoek naar front of back mochten. Je moet uiteraard wel wat geluk dat je ergens vooraan staat als ze jou trein gaan seaten.
Timmmvs Dan raad ik je aan om voorlopig nog weg te blijven uit de Belgische parken. In Walibi vullen ze alles op. In de flashback werden de boten compleet afgevuld 2 of 3 tallen, gewoon nog een tweetal erbij. In Bobbejaanland bij Fury ook de rij van 4 gewoon afvullen.
Zijn er al mensen boven de 1,95m die een ritje hebben geprobeerd te maken? Word er streng gecontroleerd?