Vandaag heb ik tezamen met Kevin een bezoekje gebracht aan Walibi (ja, dat was niet de eerste keer dit jaar 😆 ) en het park blijft goed presteren. Ondanks het 'sold out'-plaatje waren de wachttijden best doenbaar, wat honderd procent aan de huidige personeelsbezetting van Walibi te danken is. Wat een topteam hebben ze daar momenteel zeg! Bij Calamity Mine bleef de rij maar doorlopen dankzij drie rijdende treinstellen, terwijl er bij Weerwolf en Kondaa zelden een trein moest stilstaan in de eindremmen. Bovendien hebben we vandaag geen langdurige storingen meegemaakt en vooral Kondaa leek een hele dag pijlsnel door te draaien. Dikke complimenten voor Walibi en het huidige personeelsbestand, want hier kunnen heel veel parken iets van leren.
Wel een klein minpuntje over een nieuwigheid: die herbruikbare bekers. We hadden bij Delhi'cious onze frisdrank in zo'n beker (met opdruk van Cobra) gekregen en blijkbaar krijg je €1 terug wanneer je deze opnieuw inlevert. Helaas blijkt dat je die beker sowieso in hetzelfde horecapunt moet inleveren, want in andere themagebieden staan er andere topattracties op de bekers. De rij bij Delhi'cious bedroeg ruim 20 minuten, dus dat vonden we iets te gek om twee euro's statiegeld op te halen. Ik ben bovendien ook niet de persoon die zichzelf via de uitgang naar een kassa gaat wringen omdat ik vind dat ik voorrang heb.
Ik vind het heel mooi dat je in Karma World een Cobra-beker krijgt, dat je in Exotic World een Kondaa-beker krijgt en dat er in de Far West een opdruk van Dalton Terror voorzien wordt. Maar Walibi maakt het daarmee wel vreselijk lastig om je statiegeld terug te krijgen. Wat mij betreft mogen al die opdrukken dus gewoon gemengd worden, want dit werkt gewoonweg heel onhandig... Of kan iemand me vertellen dat ik iets gemist heb?