Glenneke Wat is denk jij de beste dag om naar Walibi Belgium te gaan na 1 juli (omdat ik nog even wil wachten tot ik mijn prikje heb gehad en er geen negatief reisadvies meer is voor België)? Ik zie dat de schoolvakanties en de doordeweeks opening van Walibi tot dinsdag 31 augustus lopen. Blijkbaar gaan scholieren in België dus op een woensdag weer voor de eerste dag naar school. Denk jij dat 30 en 31 augustus nog net zo druk zijn als de weken ervoor? Maandag 27 september (Dag van de Franse gemeenschap) is het park ook open, is het dan denk net zo druk als in een weekend?
Kondaa is officieel geopend in Walibi Belgium!
- Bijgewerkt
UntamedWestland Ik heb natuurlijk geen glazen bol en coronadrukte is nog moeilijker te voorspellen dan de opkomst in gewone jaren, heb ik al gemerkt. Die Dag van de Franse Gemeenschap zou ik inderdaad sowieso vermijden, want ik kan me wel inbeelden dat de Walen die dag massaal naar Walibi trekken.
Tijdens 'gewone' jaren is de eerste week van juli een prima periode voor Walibi, merkte ik in het verleden. Het Belgische bouwverlof (en de daarbij horende drukte) start pas rond 10 juli, dus dat scheelt ongetwijfeld. Sowieso lijkt juli altijd iets rustiger dan augustus, net zoals dat in de meeste Europese pretparken geldt. Die laatste twee dagen van de Belgische schoolvakantie zouden misschien ook een goed idee kunnen zijn, al heb ik zelf nog geen Belgische parken bezocht in die periode.
Nogmaals: ik geef geen garanties en ik kan er helemaal naast zitten. Het is alleszins jammer dat Walibi Belgium dit jaar enkel open is tijdens vrije schoolmomenten (met als enige uitzondering de laatste week van juni, maar ook die week kan dus verbazend druk worden met after-examen-jongeren). Een standaard opening van donderdag tot zondag zou ik persoonlijk wel aangenaam vinden. En ik vermoed dat het park op donderdagen en vrijdagen buiten vakanties ook een bepaald publiek zou kunnen trekken... Maar helaas.
Glenneke Ik heb natuurlijk geen glazen bol en coronadrukte is nog moeilijker te voorspellen dan de opkomst in gewone jaren, heb ik al gemerkt.
Dat snap ik, maar je lokale kennis wordt zeer gewaardeerd!
Is er iemand uit de buurt van het Westland geïnteresseerd om mee te rijden in de week van 5 juli?
Wat me wel de laatste keren is opgevallen, als je front row zit dan zie je na de eerste airtime hil een plaats op de baan voor trimbrakes. Zouden deze nog later geplaatst kunnen worden?
of ben ik fout
Tjoppers Op de baan zijn er 2 plates om trims op te zetten (de 2de is op de heuvel na de NICR) en dit is voor zover ik weet alleen maar gedaan voor als de baan te intens zou zijn voor het publiek, dan zouden ze gewoon trim brakes op de plates kunnen plaatsen zonder al te veel moeite en zonder al teveel extra kosten. Maar ik heb nog niet echt klachten gehoord dat Kondaa te intens is, dus geen zorgen er zullen geen trim brakes op komen.
coasterwaffle NICR
Ik kan heel veel van afkortingen maken, maar dit zegt mij absoluut niets. Waar staat deze afkorting voor?
coasterwaffle
Ok duidelijk.
nu is het ook wel de 2de dag dat kondaa regelmatig in panne staat.
zou dit iets met het warme weer kunnen zijn?
treinen een paar keer leeg laten rijden en dan weer 30 min operationeel.
NielsC Het is bij elke school wat anders maar ik ben klaar met mijn examens op dinsdag de 22ste en ik krijg mijn rapport op de 29ste, maar dit kan bij andere scholen wel anders zijn, dit weet ik ook niet zo goed.
@Tjoppers Dit weet ik ook niet helemaal zeker maar het zou me raar lijken als dit echt het geval is, warmte zou niet zo een grote factor mogen spelen.
coasterwaffle ah in België is er geen centraal eindexamen en krijgen sommige leerlingen hun uitslagen dus eerder? De eene school eindigt eerder dan de ander?
NielsC Yup hangt af van de school, maar ja ik denk wel dat de examens bij iedereen ten laatste eindigen ergens in de week van 21 tot 25 Juni
- Bijgewerkt
NielsC Weet jij toevallig op welke dag Belgische examen leerlingen te horen krijgen dat ze geslaagd zijn? ik kan het zo 1,2,3 niet vinden met een google search.
Zoals hierboven gezegd... dat is in België niet vast bepaald. Wij kregen het tijdens m'n middelbare school altijd te horen op de 29ste juni (of de vrijdag die daarvoor komt, indien dat een zaterdag of zondag is). Misschien zijn die dagen dus ook wel de sweet spot, omdat je dan wellicht niet naar Walibi gaat
Bij ons hing dit echt af van wanneer de exameperiode precies viel. In de dagen ertussen (na het laatste examen en het rapport) hadden we wel altijd vrije dagen en dat ware voor ons toen de momenten dat we meestal naar Walibi gingen. Kan die periode volgens mij dus snel uitverkocht zijn.
Weet iemand ook d capaciteit van het park nu? Vorig jaar was dit dacht ik 3000 bezoekers. Is dit nu al meer of niet?
NielsC Dat zou je denken, toch is woensdag 23 juni al uitverkocht.
Ik doelde ook eerder op de dagen van de rapportuitreiking (dat zijn dit jaar wellicht 28, 29 en 30 juni). De week daarvoor is inderdaad sowieso druk, aangezien er dan vele middelbare scholieren vrij zijn. Dat maakt het - in mijn ogen alleszins - de minst aangename periode voor een bezoek aan Walibi en Bobbejaanland, de twee populairste jongerenparken van België.
Glenneke Helaas lijkt het waarschijnlijk volgende week ook erg druk te worden, een woordvoerder heeft bevestigd dat er nog maar een beperkt aantal kaarten beschikbaar zijn voor 28 & 29 juni... blijkbaar heeft elke middelbare school een andere dag uitgekozen...
Komende dagen is het park ook volledig uitverkocht maar, dat viel te verwachten.
NielsC Helaas lijkt het waarschijnlijk volgende week ook erg druk te worden, een woordvoerder heeft bevestigd dat er nog maar een beperkt aantal kaarten beschikbaar zijn voor 28 & 29 juni... blijkbaar heeft elke middelbare school een andere dag uitgekozen...
Komende dagen is het park ook volledig uitverkocht maar, dat viel te verwachten.
Haha, ik zag het ook al. Ik denk dat Walibi Belgium het record 'meeste uitverkochte dagen in één pretparkseizoen' dit jaar makkelijk kan verbreken. Ze zijn duidelijk goed bezig daar in Waver . Toch moet ik na vorige bezoeken besluiten dat de wachttijden zelfs op uitverkochte dagen best oké zijn. Zeker op zomerse dagen - wanneer de waterattracties voor ultieme spreiding zorgen - is het best aangenaam toeven daar in Walibi.
Vandaag geweest, druk maar prima te doen. Alles kunnen doen en Kondaa 4 keer, waarvan 1 keer single rider. Kondaa tot 12 uur niet boven de 20 min in de middag 40 min. En wauw wat is het een toffe baan, zeker in de namiddag toen we hem backseat deden en hij was opgewarmd. Wij waren sceptisch over Walibi België en de veelal Franstalige bezoekers, maar we zijn aangenaam verast vandaag tijdens ons eerste bezoek. Wij komen zeker terug al was het maar alleen voor deze baan.
Tip zorg dat je om half 10 op de parking bent en trek een half uur extra om van je auto naar de ingang te lopen, wij stonden in rij 2 geparkeerd en het duurde nog zo lang door de idiote wachtrij die ze voor de ingang gecreëerd hebben.