UntamedWestland Ik heb natuurlijk geen glazen bol en coronadrukte is nog moeilijker te voorspellen dan de opkomst in gewone jaren, heb ik al gemerkt. Die Dag van de Franse Gemeenschap zou ik inderdaad sowieso vermijden, want ik kan me wel inbeelden dat de Walen die dag massaal naar Walibi trekken.
Tijdens 'gewone' jaren is de eerste week van juli een prima periode voor Walibi, merkte ik in het verleden. Het Belgische bouwverlof (en de daarbij horende drukte) start pas rond 10 juli, dus dat scheelt ongetwijfeld. Sowieso lijkt juli altijd iets rustiger dan augustus, net zoals dat in de meeste Europese pretparken geldt. Die laatste twee dagen van de Belgische schoolvakantie zouden misschien ook een goed idee kunnen zijn, al heb ik zelf nog geen Belgische parken bezocht in die periode.
Nogmaals: ik geef geen garanties en ik kan er helemaal naast zitten. Het is alleszins jammer dat Walibi Belgium dit jaar enkel open is tijdens vrije schoolmomenten (met als enige uitzondering de laatste week van juni, maar ook die week kan dus verbazend druk worden met after-examen-jongeren). Een standaard opening van donderdag tot zondag zou ik persoonlijk wel aangenaam vinden. En ik vermoed dat het park op donderdagen en vrijdagen buiten vakanties ook een bepaald publiek zou kunnen trekken... Maar helaas.