Ik ben enorm fan van de camping op de huidige plaats door zijn ligging ten opzichte van het park en omdat ik daar kansen zie voor een vrij organische integratie tussen park en camping faciliteiten. Misschien is e.e.a. daar wel te combineren zoals het klimparcours 's avonds voor de camping open kunnen houden. Dus ik vind de modellen dat die camping daar ook blijft liggen op voorhand al beter dan de rest 😉
Het is inderdaad opvallend hoe Toverland gaat inzetten op verblijfsrecreatie met de camping, vakantiepark en hotels. Ik zou het mooi vinden als ze dat allemaal op lange termijn krijgen gerealiseerd. De modellen bieden weinig ruimte om te speculeren over een second gate en/of waterpark voor de toekomst volgens mij. Hoewel sommige rode vlakken zo extreem groot zijn dat het mij onmogelijk lijkt om dat allemaal in een enkel park te houden. Vooralsnog is het enige Natura2000 gebied op grofweg twee kilometer afstand en heeft men door het opkopen van de stikstofrechten van de boer alvast een voorschot kunnen nemen om daar het e.e.a. te kunnen compenseren.
Kunnen we trouwens op basis van de huidige modellen concluderen dat het plan om het hotel langs het meer achter Avalon te realiseren hiermee is komen te vervallen? Of zou dat hotel nog binnen het huidige bestemmingsplan en parkgrens vallen?