Joell Maakt het nog geen Spiderman-film en Venom is ook geen eigendom van Disney trouwens. En het is maar film 3 van Spiderman. Het komt op mij gewoon over dat je Spider-man echt helemaal niets vindt, wat kan en mag. Maar probeer wel objectief te kijken naar de releases dan 🙂

• Joell heeft hierop gereageerd.

Convival Venom is ook geen eigendom van Disney trouwens

Waar zei ik dit? En dan nog hoeft dit Sony niet te weerhouden om Spider Man te gebruiken voor een van hun films. Net als dat er geruchten waren om de andrew en toby spider man te gebruiken in de volgende spider man. Maar goed ik weet niet hoe dat met de rechten zit tot het gebruik van Tom Holland. Volgens deze site zou Sony gewoon Spider Man kunnen gebruiken in een van hun films https://www.indiewire.com/2020/02/tom-holland-sony-idea-transitition-spider-man-mcu-1202213472/

Je bent heel selectief aan het quoten bij mij en heb je al meermaals vragen gesteld waar dan geen antwoord op komt. Dit is voor mij het moment om weg te stappen uit de discussie. Ik ga lekker genieten van Far From Home 🥳

Een verwachte set up voor de toekomst van de MCU vanuit Wanda Vision is dat we in de toekomst de Young Avangers gaan zien met onder andere 'Wiccan & Speed' wie 'toekomstige' versies zijn van de tweeling van Wanda.

• Marco heeft hierop gereageerd.
    • Joell vindt dit leuk.

scagen En niet alleen die 2 jongens, de dochter van Hawkeye zit ook in die groep en die was ook al te zien in eerdere films.

Jij doelt zeker op Kate Bishop, dat is volgens mij (moest even googlen want ik twijfelde) niet de dochter van Hawkeye.
      Zijn dochter heet in de films Lila Barton, en ja in Endgame zien we haar oefenen met pijl en boog, in in de korte synopsis van de serie Hawkeye word duidelijk de naam Kate Bishop vermeld.
      Maar persoonlijk had ik het wel toffer gevonden als het zijn dochter echt zou zijn.

Ja die bedoelde ik, maar ik had even niet de tijd om te factchecken. Jammer dat ze niet de dochter is (wat ik wel dacht), dat was wel leuk geweest.

Oké, Spider-man No Way Home dus 🤩 (heerlijke video ook 😂)

Joell Ik weet dat het nergens een optie was, maar ik hoopte heel erg op Home Alone.

Joell Ja? een ET-naam leek jou beter? Zonder eigenlijk enige inhoud? "No way home" laat al mooi wat onheilspellends doorschemeren, ik vind het een toffe naam voor film numero 3! 😎

Ja wat dat betreft zijn ze wel altijd origineel met die namen voor Spiderman...... Lekker Far From Home gezocht.

Niek Ja ik vind Phone Home beter klinken. Zegt genoeg over de mogelijke situatie waar Spider Man in kan zitten. Maar sorry Niek dat jij je zo aangevallen voelt met mijn mening

• Niek heeft hierop gereageerd.

Joell Maar sorry Niek dat jij je zo aangevallen voelt met mijn mening

Ik voel mij niet aangevallen door jouw mening? No Way Home is in mijn ogen gewoon een veel mooiere naam voor een film, Phone Home was gewoon overduidelijk een knipoog naar ET.

10 dagen later

Ik ga het over de laatste aflevering van WandaVision hebben dus als je die nog niet gezien hebt scheer je dan weg en ga die kijken 😉

Wat zullen we eens zeggen van deze aflevering? Ik ben iemand die ervan houd als een einde ook een einde is. Niet al te veel losse eindjes, behalve teasers naar nieuwe films en series natuurlijk 😉 Ik moet alleen wel zeggen dat na alle speculatie over dat Wanda wellicht dé vijand van Doctor Strange zou worden in de volgende film en dit dé entree gaat worden van de X-men in de MCU.. Het een beetje tegen viel al ben ik wel blij dat Wanda niet de slechterik werd en er niet aan onderdoor ging, nog niet tenminste.

Want dan de end credit scene waarin Wanda het heksenboek (ik ben de naam kwijt, nepfan) bestudeerd en toch ineens weer de kinderen hoort roepen. Zou ze ze dan toch meer tot leven hebben kunnen wekken dan we dachten?

Ik ben trouwens ook heel erg benieuwd wat er met de witte variant van Vision gebeurt is. Ik had heel erg het idee dat de versie van Vision die Wanda gecreëerd heeft weer wat van de originele Vision terug ind eze variant heeft kunnen krijgen. Maar aangezien hij er vandoor ging en we hem niet terug zagen weten we natuurlijk totaal niet in hoeverre dat lukte, wat zijn plan verder is en in hoeverre de controle van Sword nu verbroken is.

Oke.. Toch nog genoeg open eindjes, volgende week de making of en dan door met Falcon and the Winter Soldier 🥳

Marvin heksenboek

Darkhold

Marvin Zou ze ze dan toch meer tot leven hebben kunnen wekken dan we dachten?

Er zijn geruchten dat de kinderen eigenlijk een soort geesten zijn die door de krachten van Wanda een vaste vorm hebben gekregen in Westview. Die daarna doordat de betovering werd beëindigd weer geesten werden. Het kan zijn doordat deze geesten weer ergens ronddwalen dat ze weer een vorm hebben gekregen ergens in de multiverse (waarover de DS film zal gaan) en zijn getransporteerd naar de aarde van Wanda. Want zoals in de endcredit te zien is dat Wanda veel uit dat boek probeerd waardoor ze misschien een link is tussen de Avengers wereld en de multiverse.

Er wordt ook gezegd dat dat heksenboek (darkhold) een van de verloren boeken is in de bibliotheek van Wong. Misschien dat DS erachter komt en dat boek terug wilt hebben maar Wanda dat natuurlijk niet wilt teruggeven omdat zij haar kinderen wilt herenigen met haarzelf door de krachten van het boek.

Dat boek (Darkhold) is trouwens al in eerdere series te zien geweest. Het speelde een grote rol in een seizoen van Agents of S.H.I.E.L.D. en speelde een rol in het derde seizoen van Runaways. Als je die series hebt gezien, weet je ook hoe krachtig dat boek is.

Guy maar helaas wordt agent of shield niet meer als canon gezien. Maar als een alternatieve tijdlijn van de wereld in wandavision(de huidige tijdlijn). Runaways weet ik helaas niet.

• Guy heeft hierop gereageerd.

Marvin Ik moet alleen wel zeggen dat na alle speculatie over dat Wanda wellicht dé vijand van Doctor Strange zou worden in de volgende film en dit dé entree gaat worden van de X-men in de MCU.. Het een beetje tegen viel al ben ik wel blij dat Wanda niet de slechterik werd en er niet aan onderdoor ging, nog niet tenminste.

Ha! Maar Agatha Harkness benadrukte in de laatste aflevering van de show dat de Scarlet Witch (Wanda) nog machtiger is dan de Sorcerer Supreme. Wat we in de tweede scene tijdens de eindcredits leken te zien was dat Wanda zich ergens heeft afgezonderd en daar via een of andere magische truc druk bezig was met leren uit 't Darkhold-boek, al dan niet geïnspireerd door hoop haar kinderen terug te brengen (die bestaan in de stripboekenserie). Tijdens die scene horen we vervolgens de muziek van de Sorcerer Supreme... want dat is namelijk een bijnaam voor Dr. Strange! We weten al dat Elizabeth Olsen gecast is voor de Strange-film die komend jaar uitkomt en die gaat nota bene over multiversums.

Ik denk dat ze juist best wel sterk de serie een soort echt einde hebben gegeven en toch een cruciale manier hebben gevonden om een aantal toekomstige films en karakters op te zetten. Monica Rambeau bijvoorbeeld gaat zeker weten haar moeder vervangen als sidekick in de aankomende Captain Marvel (dat is wat we in de eerste creditscene zagen).