Marvel Cinematic Universe
Jij doelt zeker op Kate Bishop, dat is volgens mij (moest even googlen want ik twijfelde) niet de dochter van Hawkeye.
Zijn dochter heet in de films Lila Barton, en ja in Endgame zien we haar oefenen met pijl en boog, in in de korte synopsis van de serie Hawkeye word duidelijk de naam Kate Bishop vermeld.
Maar persoonlijk had ik het wel toffer gevonden als het zijn dochter echt zou zijn.
Ja die bedoelde ik, maar ik had even niet de tijd om te factchecken. Jammer dat ze niet de dochter is (wat ik wel dacht), dat was wel leuk geweest.
Oké, Spider-man No Way Home dus (heerlijke video ook
)
Ja wat dat betreft zijn ze wel altijd origineel met die namen voor Spiderman...... Lekker Far From Home gezocht.
Ik ga het over de laatste aflevering van WandaVision hebben dus als je die nog niet gezien hebt scheer je dan weg en ga die kijken
Wat zullen we eens zeggen van deze aflevering? Ik ben iemand die ervan houd als een einde ook een einde is. Niet al te veel losse eindjes, behalve teasers naar nieuwe films en series natuurlijk Ik moet alleen wel zeggen dat na alle speculatie over dat Wanda wellicht dé vijand van Doctor Strange zou worden in de volgende film en dit dé entree gaat worden van de X-men in de MCU.. Het een beetje tegen viel al ben ik wel blij dat Wanda niet de slechterik werd en er niet aan onderdoor ging, nog niet tenminste.
Want dan de end credit scene waarin Wanda het heksenboek (ik ben de naam kwijt, nepfan) bestudeerd en toch ineens weer de kinderen hoort roepen. Zou ze ze dan toch meer tot leven hebben kunnen wekken dan we dachten?
Ik ben trouwens ook heel erg benieuwd wat er met de witte variant van Vision gebeurt is. Ik had heel erg het idee dat de versie van Vision die Wanda gecreëerd heeft weer wat van de originele Vision terug ind eze variant heeft kunnen krijgen. Maar aangezien hij er vandoor ging en we hem niet terug zagen weten we natuurlijk totaal niet in hoeverre dat lukte, wat zijn plan verder is en in hoeverre de controle van Sword nu verbroken is.
Oke.. Toch nog genoeg open eindjes, volgende week de making of en dan door met Falcon and the Winter Soldier
- Bijgewerkt
Marvin heksenboek
Darkhold
Marvin Zou ze ze dan toch meer tot leven hebben kunnen wekken dan we dachten?
Er zijn geruchten dat de kinderen eigenlijk een soort geesten zijn die door de krachten van Wanda een vaste vorm hebben gekregen in Westview. Die daarna doordat de betovering werd beëindigd weer geesten werden. Het kan zijn doordat deze geesten weer ergens ronddwalen dat ze weer een vorm hebben gekregen ergens in de multiverse (waarover de DS film zal gaan) en zijn getransporteerd naar de aarde van Wanda. Want zoals in de endcredit te zien is dat Wanda veel uit dat boek probeerd waardoor ze misschien een link is tussen de Avengers wereld en de multiverse.
Er wordt ook gezegd dat dat heksenboek (darkhold) een van de verloren boeken is in de bibliotheek van Wong. Misschien dat DS erachter komt en dat boek terug wilt hebben maar Wanda dat natuurlijk niet wilt teruggeven omdat zij haar kinderen wilt herenigen met haarzelf door de krachten van het boek.
Dat boek (Darkhold) is trouwens al in eerdere series te zien geweest. Het speelde een grote rol in een seizoen van Agents of S.H.I.E.L.D. en speelde een rol in het derde seizoen van Runaways. Als je die series hebt gezien, weet je ook hoe krachtig dat boek is.
Marvin Ik moet alleen wel zeggen dat na alle speculatie over dat Wanda wellicht dé vijand van Doctor Strange zou worden in de volgende film en dit dé entree gaat worden van de X-men in de MCU.. Het een beetje tegen viel al ben ik wel blij dat Wanda niet de slechterik werd en er niet aan onderdoor ging, nog niet tenminste.
Ha! Maar Agatha Harkness benadrukte in de laatste aflevering van de show dat de Scarlet Witch (Wanda) nog machtiger is dan de Sorcerer Supreme. Wat we in de tweede scene tijdens de eindcredits leken te zien was dat Wanda zich ergens heeft afgezonderd en daar via een of andere magische truc druk bezig was met leren uit 't Darkhold-boek, al dan niet geïnspireerd door hoop haar kinderen terug te brengen (die bestaan in de stripboekenserie). Tijdens die scene horen we vervolgens de muziek van de Sorcerer Supreme... want dat is namelijk een bijnaam voor Dr. Strange! We weten al dat Elizabeth Olsen gecast is voor de Strange-film die komend jaar uitkomt en die gaat nota bene over multiversums.
Ik denk dat ze juist best wel sterk de serie een soort echt einde hebben gegeven en toch een cruciale manier hebben gevonden om een aantal toekomstige films en karakters op te zetten. Monica Rambeau bijvoorbeeld gaat zeker weten haar moeder vervangen als sidekick in de aankomende Captain Marvel (dat is wat we in de eerste creditscene zagen).
Joell Volgens mij is AoS nog gewoon canon. De alternatieve tijdlijn is gewoon een onderdeel van het plot in latere seizoenen om er voor te zorgen dat de serie de films niet in de weg zit qua verhaallijn. Bovendien is het een ontzettend leuke serie, vooral vanaf het derde seizoen.
Runaways en Cloak & Dagger zijn meer jeugdseries. Wel aardig maar niet hetzelfde niveau als AoS. Kan me trouwens best voorstellen dat ze vrijwel alle series nog een keer uit het canon schrappen. De hoge baas van Marvel en degene van de inmiddels opgeheven TV-afdeling hadden altijd ruzie en alle bestaande tv-series zijn inmiddels gecanceld om de focus te leggen op de Disney+ series met de filmsterren. Daredevil schijnt wel met dezelfde acteur terug te komen in Spider-Man No Way Home. Ben ik wel blij mee.
Wat een finale, alle geruchten waren waanzinnig maar er zullen weinig mensen zijn die deze finale voor ogen hadden.(ondergetekende zag het op deze manier ook niet aankomen)
Maar ik ben er wel blij mee, het is ook voor mijn gevoel goed afgesloten, of toch niet helemaal?
We zagen Vision en de witte Vision met elkaar spreken en we zagen dat Vision informatie overgaf aan de witte Vision, zou hij dan ook hier een kopie van zichzelf ingeladen hebben?
Ook de teaser met Monica Rambeau is heerlijk, wie wilt haar spreken, is dat Nick Fury die ergens op een ruimteschip zit of toch iemand anders?
In ieder geval voor mijn gevoel gaan we deze tijdlijn over twee weken lekker bekijken vanuit een ander oogpunt met the Falcon & The Winter Soldier.
En iets in mij zegt dat ook daar behoorlijk wat hints zitten die niet alleen koppelen aan Wandavision maar ook op zaken die daarna gaan gebeuren.
- Bijgewerkt
Guy Ja maar een beetje raar dat men nu 2 darkholds heeft. Dat komt niet echt overeen met elkaar. Maar goed zoals ik al suggereerde dat men de latere seizoenen van Agents of Shield in een aparte tijdlijn heeft gezet.
https://wegotthiscovered.com/tv/marvel-tv-shows-separate-mcu/
En dit al weet ik niet 100% zeker of wat men zegt ook zo blijkt te zijn.
Gave promotie voor Falcon and the Winter Soldier! Wij gaan vanavond de eerste aflevering kijken