Joell De eerste Spider-Man was de introductie van hem. Deel twee ging over dat hij in de schoenen zou stappen van Iron Man en dat hij dus zijn vader-figuur was verloren. Deel 3 gaat waarschijnlijk over hoe om te gaan met de bekendmaking van zijn identiteit. Inclusief de voormalige Spidermans is het gerucht. En aankondigen is altijd makkelijk vind je, wat hadden ze dan moeten doen? Ze hebben de Infinity Saga afgerond en ze geven aan met nieuwe dingen te beginnen en die ook te laten zien. Ze kunnen niet 'opeens' een film in de bioscoop releasen...!?

Joell Ik vind het echter wel jammer dat we zo vaak een nieuwe Spider Man film krijgen. Ik zou ook eens kijken naar een van de andere superhelden die Marvel heeft. Guardians, Doctor Strange, desnoods Captain Marvel maar er mag wat meer variatie erin zitten

Als we kijken naar de release van Marvel gerelateerde zaken voor 2021:

WandaVision
    The Falcon and the Winter Soldier
    Morbius
    Black Widow
    Loki
    Venom: Let There Be Carnage
    Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings
    What If…?
    The Eternals
    Spider-Man 3
    Hawkeye
    Ms. Marvel

Ik vind dit persoonlijk wel een mooi gebalanceerd lijstje, waarbij er maar 1 Spiderman film komt en de rest zijn spin-offs uit de Universe van Spiderman of niet eens gerelateerd aan Spiderman.

Hjalmar Ja maar ik heb het wel meer over de films die in de bioscoop uitkomen. En bij sommige ben je al verplicht om Disney+ aan te schaffen.

Convival De introductie was er al in Civil War.

Convival Deel twee ging over dat hij in de schoenen zou stappen van Iron Man en dat hij dus zijn vader-figuur was verloren.

Kwam bij mij niet direct over. Er zat wel een naratief van in. Maar vond wel dat dit duidelijker mocht worden. In de trailers waren ze hier meer mee bezig dan in de film zelf vind ik.

De lijst is uitstekend voor 2021.
        Het was lang stil rondom Marvel maar het is nu echt gas geven, het hele jaar door toffe series en met een beetje geluk kunnen we naar de bioscoop voor wat films.
        Maar we moeten niet vergeten dat X-men nu ook bij het MCU hoort en volgens mij kunnen we daar nog meer verrassingen van verwachten.
        Als eerste natuurlijk Pietro/Quicksilver die zijn opwachting maakte in WandaVision dat is voor mij een eerste teken aan de wand dat er nog zaken op stapel staan die voor ons als fans echt mindblowing zijn.

Nu is Marvel een ster in geheimen bewaren, maar waar mijn glazen bol aan zit te denken is dat we Deadpool eerder dan wij denken mogen verwachten in de films die zijn aangekondigd.
        Kijk even mee in mijn glazen bol:
        De series werken toe naar de film van Dr. Strange and the Multiverse of Madness.
        Dr Strange heeft dus de Timestone om zijn nek hangen zodat hij de tijd kan terugdraaien.
        Maar Deadpool heeft inmiddels ook een stukje techniek die dat kan zoals we konden zien in de end credits van het tweede deel.

Het zal mij niks verbazen als die twee elkaar gaan tegenkomen, om over het derde tijdreis apparaat(Avengers Endgame) maar te zwijgen.

Zelf gok ik erop dat we pas over 2 tot 3 jaar een echte eerste grote nieuwe X-men film krijgen ook, maar dat in de tussentijd wel hier en daar een toffe cameo word gegooid.
        En om het dan weer even bij het hier en nu te houden met cameos, Paul Bettany en andere acteurs uit WandaVision gaven aan dat er nog een grote cameo op stapel staat, Paul Bettany ging zelfs zover om te zeggen dat hij heeft mogen werken met een acteur die hij zeer bewonderd en waar hij nog nooit mee samen heeft gewerkt.
        Ook zie ik steeds meer en meer berichten opduiken dat dit wel eens Professor X zou kunnen zijn, of het dan de Patrick Steward versie is of die van James McAvoy of die van Harry LIoyd uit de serie Legion is nog meer voer voor speculatie.

JeepeeB Dr Strange heeft dus de Timestone om zijn nek hangen zodat hij de tijd kan terugdraaien.

Dus niet meer he alle Stones zijn teuggebracht aan het einde van de film 😉 . Waardoor de huisige tijdlijn geen stones heeft,

Joell klopt, de huidige tijdlijn heeft de Timestone niet meer....maar we krijgen te maken met een Multiverse.
            Ook heeft Marvel gezegd dat de stenen zijn "vernietigd" waarbij het woord vernietigd dus echt tussen haakjes staat, wat impliceert dat ze niet helemaal weg zijn.
            Dus ik ga er gewoon van uit dat Dr Strange die Timestone nog heeft, of vrij snel in de film weer gaat krijgen.

• Joell heeft hierop gereageerd.

JeepeeB Zal hij wel stelen uit een andere tijdlijn waardoor hij knoeit met de multiverse. haah

Joell Maar zelfs als je het over films alleen hebt, dan heb je nog steeds maar 1 echte Spiderman film, van de 6 films die uit gaan komen. Al deze films hebben een officiele release date voor de biscoop en zullen niet gelijk naar Disney+ komen (althans, voor zover ik kan achterhalen). Ik vind dat je hier absoluut niet over kan klagen 🙂

Hjalmar Nou er werd wel gespeculeerd dat men Spider Man in Venom wilde hebben. Het gaat er tevens niet alleen om dat we een spider man film krijgen echter dat we ''alweer'' een Spider Man film krijgen. Waarom wilt men juist een Spider Man film dit jaar. Waarom niet de Thor film of Doctor Strange of een Blade film of een Ant Man film of een Captain Marvel film.

Joell Maakt het nog geen Spiderman-film en Venom is ook geen eigendom van Disney trouwens. En het is maar film 3 van Spiderman. Het komt op mij gewoon over dat je Spider-man echt helemaal niets vindt, wat kan en mag. Maar probeer wel objectief te kijken naar de releases dan 🙂

Convival Venom is ook geen eigendom van Disney trouwens

Waar zei ik dit? En dan nog hoeft dit Sony niet te weerhouden om Spider Man te gebruiken voor een van hun films. Net als dat er geruchten waren om de andrew en toby spider man te gebruiken in de volgende spider man. Maar goed ik weet niet hoe dat met de rechten zit tot het gebruik van Tom Holland. Volgens deze site zou Sony gewoon Spider Man kunnen gebruiken in een van hun films https://www.indiewire.com/2020/02/tom-holland-sony-idea-transitition-spider-man-mcu-1202213472/

Je bent heel selectief aan het quoten bij mij en heb je al meermaals vragen gesteld waar dan geen antwoord op komt. Dit is voor mij het moment om weg te stappen uit de discussie. Ik ga lekker genieten van Far From Home 🥳

Een verwachte set up voor de toekomst van de MCU vanuit Wanda Vision is dat we in de toekomst de Young Avangers gaan zien met onder andere 'Wiccan & Speed' wie 'toekomstige' versies zijn van de tweeling van Wanda.

• Marco heeft hierop gereageerd.
                    • Joell vindt dit leuk.

scagen En niet alleen die 2 jongens, de dochter van Hawkeye zit ook in die groep en die was ook al te zien in eerdere films.

Jij doelt zeker op Kate Bishop, dat is volgens mij (moest even googlen want ik twijfelde) niet de dochter van Hawkeye.
                      Zijn dochter heet in de films Lila Barton, en ja in Endgame zien we haar oefenen met pijl en boog, in in de korte synopsis van de serie Hawkeye word duidelijk de naam Kate Bishop vermeld.
                      Maar persoonlijk had ik het wel toffer gevonden als het zijn dochter echt zou zijn.

Ja die bedoelde ik, maar ik had even niet de tijd om te factchecken. Jammer dat ze niet de dochter is (wat ik wel dacht), dat was wel leuk geweest.

Oké, Spider-man No Way Home dus 🤩 (heerlijke video ook 😂)

Joell Ik weet dat het nergens een optie was, maar ik hoopte heel erg op Home Alone.