Er schijnen licentieproblemen te spelen rondom een stuntshow met de superhelden van Marvel, maar de details ontgaan me. Erg jammer, want superhelden + stuntshow is zoiets als 1 + 1 = 3.

Maar het alternatief is wel een enooorme left turn. De nieuwe show in het Moteurs-theater wordt naar verluid inderdaad gebaseerd op Tim Burton's versie van Alice in Wonderland... met 'n rock of punk soundtrack!? Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met reageren. Geen woorden. 🤣

Aurelius De nieuwe show in het Moteurs-theater wordt naar verluid inderdaad gebaseerd op Tim Burton's versie van Alice in Wonderland... met 'n rock of punk soundtrack!?

Je zou er maar een rock achtbaan naast hebben kunnen zetten hé 😉 .

Ik laat me verrassen. Disneyland Paris heeft mij op het gebied van shows zelden negatief verrast, dus deze show zal vast ook wel vermakelijk zijn.

Ow wow de nieuwe Pixar Show in het Studio Park krijgt Lotso als character in het Toy Story gedeelte! Daarnaast komt er live muziek, water effecten en geur effecten.

Thema's: Toy Story, Up, Nemo/Dory, Coco, Monsters Inc. en hopelijk nog The Incredibles...
    Ook is de concept art van de Nemo/Dory scene al bekendgemaakt.
    De show zal op 15 Juli beschikbaar zijn.

Het is grappig om te zien dat dit hetzelfde park is dat een Alice in Wonderland BMX show wil gaan maken. Ziet er allemaal leuk uit en live muziek, goed gedaan, is altijd een plus.

Zullen we anders eerst eens afwachten wat de BMX show van Tim Burten gaat brengen! Je kan van Parijs zeggen wat je wilt, maar qua entertainment staan ze wel boven aan de lijst wat betreft de andere resorts/ parken. We kunnen het wel telkens benoemen als raar, belachelijk en vreemd, maar orgineel is het in ieder geval wel. Afwachten dus....ik heb er wel vertrouwen in.

5 dagen later

Disney heeft een nieuw concept art gedeeld van het Noordelijke blok van Disney Village. OutsidEars heeft dit vergeleken met de eerdere versie twee jaar geleden. De nieuwe werd wat aangepast. Het lijkt afgeschaafd te zijn, minder details en zo goed als geen props meer. Nu wordt het meer een straat met glazen venster na glazen venster na glazen venster. Waarschijnlijk omwille van budgettaire redenen. Misschien calculeren ze de extra 50 miljoen euro per jaar aan personeelskosten al in 😉

Naast de volledige blok kwam Disney ook nog met dit persbericht:

A fresh shopping experience

Construction work – that is scheduled to take approximately two years to complete – will be carried out in two phases to minimise the impact on guest experience at Disney Village. The first phase, from early 2024 to the following autumn, will include the transformation of Disney Fashion, Disney Fashion Jr, and The Disney Gallery. These shops, which will benefit from large, transparent windows to make them more visible from the main promenade, will be completely remodelled inside. Once completed, the shops will feature new shopping concepts such as Fashion & Lifestyle, Home Décor, Disney Art & Collectibles, and the major Disney, Pixar, Marvel and Star Wars franchises. The shops will include new layouts, fittings and decoration. The work also includes brand new facades to give Disney Village a new, more contemporary and inviting visual identity, with natural tones mixing wood, brick and metal, creating a dynamic and unified impression. Large awnings will also protect guests from inclement weather.

An inviting stroll sprinkled with Disney magic

Finally, in the main outdoor area, extensive work on the grounds, surrounding landscape and lighting will be carried out to prolong the celebration of treasured Disney stories and experiences that guests are able to enjoy throughout the Parks and hotels at the resort. Original graphics created exclusively for Disney Village, including unique contemporary visuals paying tribute to Disney characters and imaginary worlds, will ornate the main strip and the facades, continually surprising and enchanting visitors as only Disney can do.

DaltonTerror Krijg er geen warm Disney gevoel van. Als je zou zeggen dat het een kantorencomplex in Silicon Valley zou zijn dan zou ik het ook geloven.

Ze lijken de Disney Springs kant op te gaan met dit nieuwe concept. Lijkt meer op een outdoor mail dan op een Disney verlenging van de parken. Desalniettemin....een verbetering.

17 dagen later

Disneyland neemt maatregelen vanwege de situatie (lijkt meer op oorlog) die in Franse steden woedt. Verschrikkelijke beelden waar hele winkelcentra en busstations met busvloten afgebrand worden. Logisch dat ze uit voorzorg actie ondernemen. Het park gaat dus eerder dicht vanavond, waarom precies die tijd is mij onbekend.
      https://www.looopings.nl/weblog/22917/Disneyland-eerder-dicht-vanwege-rellen-in-Parijs-avondshows-geschrapt.html

• R013 heeft hierop gereageerd.

Pretparkgenot Ik zie het nut er niet van in om eerder dicht te gaan vanwege dit conflict. Het wemelt altijd al van de militairen bij Disneyland Parijs. Blijf dan helemaal dicht😉

R013 Ja, ik snap het ook niet helemaal, dan kun je toch beter gelijk dicht. Of het moet van hogerhand opgelegd zijn dat ze op tijd moeten sluiten.

De regering sluit het openbaar vervoer, Disneyland Paris sluit alleen maar eerder zodat bezoekers niet vast komen te zitten bij het park maar gewoon terug kunnen komen in hun hotels of huizen.

• R013 heeft hierop gereageerd.
          • Lin en R013 vinden dit leuk.

Hjalmar Bedankt voor de opheldering , logisch besluit in dat geval!

10 dagen later

Disneyland Parijs gaat de abonnees nog wat meer uitmelken: vanaf 19 juli zijn er weer abonnementen verkrijgbaar en bij het duurste, ook het enige waarbij je élke dag binnen mag, ben je €700! p.p. kwijt. Bij de andere twee mag je niet op bepaalde drukke periodes binnen (met de bronzen pas kan je niet eens een half jaar binnen! (Tenzij Disneyjaren 340 dagen tellen :-[)), en er zijn nog vele andere voordelen weggevallen. Daar komen wel twee dingen voor terug: er wordt namelijk vier keer per jaar een avondevenment voor jaarkaart- abonnementhouders georganiseerd. Bovendien komen er meet-and-greets en souvenirs speciaal voor abonnees.
            (https://www.looopings.nl/weblog/23004/Disneyland-Paris-lanceert-nieuwe-abonnementen-hogere-prijzen--minder-voordelen.html)

Hier het oorspronkelijke bericht vanuit Disney zelf:

HThe Annual Pass program is evolving with the Disneyland Pass, on sale from July 19 only for the current passholders. Find the visual identity of this new product as well as the comparison of the advantages.

Discover Disneyland Pass

DISNEYLAND® PASS AVAILABLE ON YOUR SMARTPHONE

Disneyland Pass Members will be able to view and use their new Pass directly from the Disneyland® Paris mobile app, as well as discover their benefits and access days.

UNLIMITED ACCESS* TO THE DISNEY® PARKS according to the Pass validity calendar

New Disneyland Pass Members will now have unlimited access to the Disney® Parks on all eligible access days, as indicated in the validity calendar for each Pass type and until the Disney® Parks capacity is reached. To provide a great experience for all of our guests, the existing reservation system* will remain in place.

DISNEYLAND PASS AVAILABILITY

As we look to provide a magical experience for all our guests, there will be a limited quantity of Disneyland Passes available for purchase. It is therefore possible that one or more types of Pass may become unavailable during certain periods of time.

THE FIRST DISNEYLAND PASS MEMBERS

To thank them for their loyalty, upon the launch of this new programme, Disneyland Passes will only be available for purchase by current Annual Pass Members:

• If the Annual Pass is set to expire, you can renew onto a Disneyland Pass online, between one month before and one month after the expiration date. You will then receive a personalised email soon.

• Otherwise, a Disneyland Pass can be purchased by cancelling the current Annual Pass at the ticket offices by the entrance to the Walt Disney Studios® Park from 19th July, 2023.

SURPRISES ONLY FOR THE MEMBERS

Throughout the year, surprises will be arriving for Annual Pass and Disneyland Pass Members, including unique encounters with Disney® Characters and exclusive events.

From September 29th, the unmissable Annual Pass Events will be making a big comeback! And what's more, from now on, we'll be bringing you new and exclusive events four times a year, inspired by your favourite themes.

So, mark your calendars for the event sales opening at the end of August and stay tuned to find out more soon!

IMPORTANT INFORMATION

Please note that certain complimentary services that were available in addition to the Annual Pass benefits, such as access to priority parking, a dedicated entrance to the Disney® Parks, free luggage storage and kennels and stroller and wheelchair rental, will no longer be available from July 19th 2023, and VIP areas from August 1st 2023.

THE VALIDITY OF CURRENT ANNUAL PASS

Although renewals of the former Annual Pass range have now been suspended, please rest assured that current Annual Pass will remain valid until its expiration date without any action required on your part. This Annual Pass cannot be digitalised.

*Until the capacity of the Disney® Parks is reached. Reservation on our registration platform is required, with a limit of three simultaneous reservations. See details in the General Subscription Conditions.

To learn more: https://www.disneylandparis.com/en-gb/offers/disneyland-pass

Ik heb zelf een jaarpas die verloopt binnenkort en niet direct zin een nieuwe aan te schaffen 😅
            Dat men duurder wordt.. alles wordt duurder en kan ik enigszins nog begrip voor hebben.
            Maar het is gewoon zo onlogisch dat men quasi alle voordelen wegneemt, zegt "geluisterd" te hebben naar de abbonees en dan met dit afkomt.
            1 van de meest gevraagde dingen was om het af te schaffen je maar 3 dagen mag reserveren...men behoudt toch dit systeem. (Maar nu rekening houdende met totale capaciteit)

In hoeverre zijn abonnementhouders in Disneyland Parijs winstgevend en/of ‘nuttig’ voor het park? Ik kan mij wel inbeelden dat ze in een periode terecht komen waarbij abonnement houders eerder overbodige klankborden zijn van je park voor dergelijk groot bedrijf. DLP bewijst al langer dat hun naam gewoon goed verkoopt en mensen er vele euro’s voor over hebben om naar Parijs te trekken voor meerdere dagen vaak, zonder zelf noemenswaardig veel te doen. Dan kan ik mij, puur uit bedrijfsoogpunt, wel inbeelden dat je stelselmatig je abonnementhouders wil laten inslikken en meer wil inzetten op eenmalige bezoekers die je hotels sowieso volkrijgen en liefst al de nodige extra’s erbij gaan boeken. Een abonnement duurder maken en bijgevolg ook al de meest interessante privéleges weghalen lijkt mij daar al een eerste stap in.

Nu, ik vond hun abonnementen eerlijk gezegd altijd wel best goedkoop voor het product dat je krijgt (als in de waarde van een dagticket vs de aankoop van een abonnement). Dat dat nu veel meer stijgt is niet abnormaal. Had eerlijk gezegd al verwacht dat de duurste formule voor 1000 euro gepresenteerd zou worden, weliswaar wel inclusief met de vroegere extra’s. Al blijft het huidige bedrag dat ze vragen heel veel geld!

Ja ik moet ook zeggen dat het me veelal meevalt. Het wegvallen van een hoop van de voordelen is wel zuur voor bestaande abonnementhouders. Ik ga in ieder geval bij het verlengen wel overwegen een goedkopere tier te nemen dan Gold. Vind die prijs-waarde verhouding een beetje krom ten opzichte van de andere passen.

2 maanden later
            een maand later

Ik ben hier stiekem wel enthousiast over, kijkend naar wat ze in Parijs al kunnen tewerkstellen met hun drones!