Hier het oorspronkelijke bericht vanuit Disney zelf:

HThe Annual Pass program is evolving with the Disneyland Pass, on sale from July 19 only for the current passholders. Find the visual identity of this new product as well as the comparison of the advantages.

Discover Disneyland Pass

DISNEYLAND® PASS AVAILABLE ON YOUR SMARTPHONE

Disneyland Pass Members will be able to view and use their new Pass directly from the Disneyland® Paris mobile app, as well as discover their benefits and access days.

UNLIMITED ACCESS* TO THE DISNEY® PARKS according to the Pass validity calendar

New Disneyland Pass Members will now have unlimited access to the Disney® Parks on all eligible access days, as indicated in the validity calendar for each Pass type and until the Disney® Parks capacity is reached. To provide a great experience for all of our guests, the existing reservation system* will remain in place.

DISNEYLAND PASS AVAILABILITY

As we look to provide a magical experience for all our guests, there will be a limited quantity of Disneyland Passes available for purchase. It is therefore possible that one or more types of Pass may become unavailable during certain periods of time.

THE FIRST DISNEYLAND PASS MEMBERS

To thank them for their loyalty, upon the launch of this new programme, Disneyland Passes will only be available for purchase by current Annual Pass Members:

  • If the Annual Pass is set to expire, you can renew onto a Disneyland Pass online, between one month before and one month after the expiration date. You will then receive a personalised email soon.

  • Otherwise, a Disneyland Pass can be purchased by cancelling the current Annual Pass at the ticket offices by the entrance to the Walt Disney Studios® Park from 19th July, 2023.

SURPRISES ONLY FOR THE MEMBERS

Throughout the year, surprises will be arriving for Annual Pass and Disneyland Pass Members, including unique encounters with Disney® Characters and exclusive events.

From September 29th, the unmissable Annual Pass Events will be making a big comeback! And what's more, from now on, we'll be bringing you new and exclusive events four times a year, inspired by your favourite themes.

So, mark your calendars for the event sales opening at the end of August and stay tuned to find out more soon!

IMPORTANT INFORMATION

Please note that certain complimentary services that were available in addition to the Annual Pass benefits, such as access to priority parking, a dedicated entrance to the Disney® Parks, free luggage storage and kennels and stroller and wheelchair rental, will no longer be available from July 19th 2023, and VIP areas from August 1st 2023.

THE VALIDITY OF CURRENT ANNUAL PASS

Although renewals of the former Annual Pass range have now been suspended, please rest assured that current Annual Pass will remain valid until its expiration date without any action required on your part. This Annual Pass cannot be digitalised.

*Until the capacity of the Disney® Parks is reached. Reservation on our registration platform is required, with a limit of three simultaneous reservations. See details in the General Subscription Conditions.

To learn more: https://www.disneylandparis.com/en-gb/offers/disneyland-pass

Ik heb zelf een jaarpas die verloopt binnenkort en niet direct zin een nieuwe aan te schaffen 😅
Dat men duurder wordt.. alles wordt duurder en kan ik enigszins nog begrip voor hebben.
Maar het is gewoon zo onlogisch dat men quasi alle voordelen wegneemt, zegt "geluisterd" te hebben naar de abbonees en dan met dit afkomt.
1 van de meest gevraagde dingen was om het af te schaffen je maar 3 dagen mag reserveren...men behoudt toch dit systeem. (Maar nu rekening houdende met totale capaciteit)

In hoeverre zijn abonnementhouders in Disneyland Parijs winstgevend en/of ‘nuttig’ voor het park? Ik kan mij wel inbeelden dat ze in een periode terecht komen waarbij abonnement houders eerder overbodige klankborden zijn van je park voor dergelijk groot bedrijf. DLP bewijst al langer dat hun naam gewoon goed verkoopt en mensen er vele euro’s voor over hebben om naar Parijs te trekken voor meerdere dagen vaak, zonder zelf noemenswaardig veel te doen. Dan kan ik mij, puur uit bedrijfsoogpunt, wel inbeelden dat je stelselmatig je abonnementhouders wil laten inslikken en meer wil inzetten op eenmalige bezoekers die je hotels sowieso volkrijgen en liefst al de nodige extra’s erbij gaan boeken. Een abonnement duurder maken en bijgevolg ook al de meest interessante privéleges weghalen lijkt mij daar al een eerste stap in.

Nu, ik vond hun abonnementen eerlijk gezegd altijd wel best goedkoop voor het product dat je krijgt (als in de waarde van een dagticket vs de aankoop van een abonnement). Dat dat nu veel meer stijgt is niet abnormaal. Had eerlijk gezegd al verwacht dat de duurste formule voor 1000 euro gepresenteerd zou worden, weliswaar wel inclusief met de vroegere extra’s. Al blijft het huidige bedrag dat ze vragen heel veel geld!

Ja ik moet ook zeggen dat het me veelal meevalt. Het wegvallen van een hoop van de voordelen is wel zuur voor bestaande abonnementhouders. Ik ga in ieder geval bij het verlengen wel overwegen een goedkopere tier te nemen dan Gold. Vind die prijs-waarde verhouding een beetje krom ten opzichte van de andere passen.

2 maanden later
een maand later

Ik ben hier stiekem wel enthousiast over, kijkend naar wat ze in Parijs al kunnen tewerkstellen met hun drones!

Frozen en Winnie The Pooh komen naar “Le Pays des Contes de Fées” in 2024!

Frozen lijkt dan 'Peter en de Wolf' te vervangen? Maar Winnie the Pooh kan ik niet plaatsen.

Wel een beetje dubbel dat ze Elsa's kasteel dan hier ook weer gaan recreëren terwijl dit ook net in de Studios gebouwd wordt. Er zijn keuzes genoeg maar waarschijnlijk willen ze het witte landschap van Peter en de Wolf dus hergebruiken.

    Laten we zeggen dat het belangrijkste is dat ze groot onderhoud doen aan Le Pays des Contes de Fées. Winnie is een prima toevoeging en Frozen had van mij niet zo gehoeven, maar goed populair.

    Hopelijk wordt het boek ook eindelijk eens aangepakt. Wat ziet dat er uit.
    Deze attractie verdiend echt even wat liefde.

    DaltonTerror Volgens Looopings komt Winnie The Pooh op de plek van Hans en Grietje en Frozen inderdaad op de plek van Peter en de Wolf.

      Wondersteffel Ik zat inderdaad net even te kijken, en dat lijkt inderdaad te kloppen. Plus buiten een slechte film uit 2014 heeft Disney geen directe referentie naar Hans en Grietje.

      Weet niet of ik hier goed zit, maar probeer het toch; het word mij niet helemaal duidelijk of EMT nog mogelijk is met een ‘oud’ abonnement. Mijn abo is nog geldig tot maart volgend jaar, gelden de voorwaarden van toen ik het abo kocht of kan ik niet meer een uur eerder naar binnen? En bestaat de aparte entree voor de (voorheen) twee duurste abonnementen nog?

        Je kan met een Magic Plus en Infinity nog gewoon gebruik maken van EMT zolang jouw abonnement nog niet is omgezet naar een Bronze of Silver pass.

        JeroenD En bestaat de aparte entree voor de (voorheen) twee duurste abonnementen nog?

        Nee, die bestaat niet meer. Je dient de normale entree te gebruiken die alle gasten gebruiken.

        Disneyland Paris werkt verder aan overkappingen voor attracties en zitplaatsen. Na het Fuente del Oro restaurant is binnenkort ook het terras van Casey's Corner aan de beurt en zal de wachtrij van Tower of Terror volledig worden hertekend en overdekt. Later zou ook Peter Pan's Flight aan de beurt komen. Het nieuws was al iets langer bekend maar nu zijn er ook tekeningen:

        Zo te zien wordt de Meet-n-Greet ook overdekt naast Casey's, zolang het maar kwaliteit is wat ze neerzetten.

          Mocht ook wel eigenlijk. Laatst in de rij gestaan voor Peter Pan toen er een stortbui uit de lucht viel. Zeiknat tot op je onderbroek in slechts 5 minuten zelfs met een goede regenjas aan. We hebben toen nog geklaagd dat ze die rij wel eens mochten overkappen. Blij dat dat eindelijk gebeurd.

          Hjalmar ik ben benieuwd of er voor die meet en greet hoek nog meer schaduw komt dan alleen de broodnodige overkapping voor de castmembers.
          Mijn dochter wilde perse met Stitch op de foto(begrijpelijk) maar die wachtrij van ruim 2 uur in een gierend hete zon is geen pretje.
          Dus hopelijk pakken ze dat ook nog aan.