Goed, terug naar de camping dan maar...
Wat ik nog vergat toe te voegen in mijn eerdere bericht: Toverland heeft altijd aangegeven dat de volgende uitbreiding een viersterren hotel wordt. Er is al veel gediscussieerd over of het park daarvoor dagvullend genoeg is en of extra attracties niet een hogere prioriteit zouden moeten hebben.
Tonnie heeft denk ik gelijk als hij zegt dat de huidige camping echt tijdelijk van aard is. Maar zou een camping sowieso niet beter bij het avontuurlijke/speelse van Toverland passen dan een hotel? Of zou het park een camping te weinig ‘premium’ vinden en de hotelplannen echt willen doorzetten (natuurlijk met wat vertraging vanwege corona)?
Nieuw: overnachten bij Toverland op de pop-up camping
- Bijgewerkt
Ivetje Soms kwam het in een 2 dagen, maar ik weet dat andere er bijna een week op gewacht hebben.
Progress Tonnie heeft denk ik gelijk als hij zegt dat de huidige camping echt tijdelijk van aard is. Maar zou een camping sowieso niet beter bij het avontuurlijke/speelse van Toverland passen dan een hotel? Of zou het park een camping te weinig ‘premium’ vinden en de hotelplannen echt willen doorzetten (natuurlijk met wat vertraging vanwege corona)?
Zoals ik in die post ook al schijf heb je al vrij veel verblijfsrecreatie rondom Toverland, 2 bungalowparken en een Camping die ook nog eens bungalows heeft.
Dus ik snap wel dat ze eerder naar een hotel kijken dan naar bijvoorbeeld eigen bungalows oid.
Persoonlijk zou ik 't heel tof vinden als Toverland van die Hobbit-achtige huisjes maakt in Avalon. Lijkt me een heel fijn plekje voor dit soort thematische en luxe bungalows!
Convival dat zou best kunnen en erg mooi zijn, zeker in vergelijking met een groot en massief hotelgebouw.
De losse kamers dan als kleine hobbit huisjes en het hoofdgebouw juist wat groter uitvoeren.
Mja, Lord of the Rings-esque is m.i. sowieso tussen de 40 & 50% van het DNA van Avalon: Het kostuum van Merlijn is nagenoeg een 'Gandalf the Red'. En ook het boathouse, de landkaart in de boathouse-scene & het Ent-achtige wezen in Merlin's Quest zijn overduidelijk gebaseerd op Tolkiens werken. Ik geloof wel dat Van Holsteijn & Co. een Hobbiton-achtig hotel zouden kunnen ontwerpen met voldoende Keltische invloeden om niet een 1 op 1 kopie te worden.
De reden voor een hotel i.p.v. andere verblijfsaccomodaties zoals ik hem altijd begrepen had, was dat Duitsers in tegenstelling tot Nederlanders veelal de voorkeur zouden geven aan hotelovernachtingen i.p.v. bungalows/campings. En met het Ruhrgebied in de spreekwoordelijke achtertuin, is het natuurlijk niet heel gek dat Toverland zich op de Duitse voorkeuren zou richten.
Ik vind de pop-up camping overigens een heel leuk idee & een heel goede zet van Toverland in deze tijd. Als dit een beetje aanslaat (en daar lijkt het wel op, ik ben nog geen negatieve reacties tegengekomen & lees hierboven zelfs dat de camping groter uit wordt gevoerd dan eerst gepland was) verwacht ik in ieder geval volgend jaar een tweede versie. Vliegen/verre reizen zullen immers ook in 2021 nog niet op het oude niveau zitten. Mocht het zo'n succes blijken dat ze er iets permanents van willen maken, dan denk ik dat een themacamping heel goed zou passen bij Avalon. The Flaming Feather is volgens het verhaal al een verzamelplaats voor verschillende goede magiërs van over de hele wereld, het kamp van deze 'magische orde' biedt veel mogelijkheden voor unieke (glamping?) thema-tenten & de al eerder genoemde huifkarren naast losse standplaatsen. Ik kan het avondentertainment met Merlijn/andere magiërs, High Elves, faunen, dwergen, etc. rond een centraal kampvuur/druïdenaltaar al voor me zien.
Negatieve reacties zijn ook nog niet echt mogelijk, aangezien de camping nog niet open is
Themacamping met avondentertainment zie ik helemaal zitten. Kan zelfs toffer worden dan een hotel. Al heb je inderdaad een punt dat het Duitse publiek meer voor hotels is en dat de reden zou zijn dat Toverland graag een hotel wilt bouwen. (Wat trouwens ook leuk kan worden.)
Ivetje Fair enough, maar ik doelde op de eerste reacties en de bij voorbaat al grotere opzet. Normaal gesproken is het niet moeilijk om in onze oh-zo-positieve () community reacties te vinden van mensen die zelf vinden beter te weten dat [park X] beter [alternatief Y] in plaats van [aankondiging Z] had moeten neerzetten. Hier lijkt iedereen het er juist unaniem over eens te zijn dat dit een mooie zet is voor Toverland.
DeSegerS Kan zelfs toffer worden dan een hotel.
Het één hoeft het ander (op termijn) natuurlijk niet uit te sluiten. De pop-up camping zal helemaal spotgoedkoop zijn in vergelijking met iets permanents neer zetten, maar ook een goed gethematiseerde permanente camping zal een leuker prijskaartje hebben dan een (thema)hotel. Qua financiën lijkt me zo'n camping, zeker als dit bij het Nederlandse publiek een bewezen succes blijkt te zijn, na de Corona-crisis beter te behappen voor Toverland dan een hotel. Op een later moment kan dan voor de Duitse markt alsnog een (kleiner?) hotel neergezet worden wanneer er weer budgettaire ruimte is ontstaan.
Gisteren tijdens de zomeravond de camping vanuit het park zien liggen, het zag er echt erg leuk uit. Vooral de verlichting met de lampionnetjes savonds leek erg sfeervol.
- Bijgewerkt
Ziet er verzorgd uit.
Van mij mogen ze het houden en permanent maken met misschien ook leuke pipo wagens voor 2 man
Wie had dat gedacht. Ik heb echt een aversie tegen kamperen, maar nu ik lees dat er veel gezellige mensen gaan (waarvan ik er een aantal ook niet in een tent had verwacht) ga ik ook mee! Tof initiatief dat je zo bij Toverland kunt verblijven en het ziet er allemaal niet slecht uit. Ik krijg het thuisfront hier echt niet zover dus ik ga dan fijn alleen in een tent
Enige wat me nog tegen houdt is mijn rooster welke in deze coronatijd maar 2 weken vooruit loopt. Dus als ik daar groen licht van heb dan boek ik direct een tent voor 8 augustus.
De camping ziet er echt heel goed uit zeg. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat zijn! Toverland gaf vandaag via Instagram stories trouwens ook een kleine rondleiding over de camping.
Ik ben positief verbaasd en verrast dat ze zelfs aandacht hebben besteed aan de aankleding van het sanitair. Mooie decoraties en goede aankleding bij de douches. Ik ben echt aangenaam verrast want ik had het ook wel begrepen als het standaard kale bende was geweest voor zoiets tijdelijks.
Zo tof dit, kijk er echt enorm naar uit!
@Bobske, zou gezellig zijn als je er ook bij bent.
Supertof! Wij zijn ook voornemens om te gaan kamperen 8 en 9 augustus en cocktails drinken