Mja, Lord of the Rings-esque is m.i. sowieso tussen de 40 & 50% van het DNA van Avalon: Het kostuum van Merlijn is nagenoeg een 'Gandalf the Red'. En ook het boathouse, de landkaart in de boathouse-scene & het Ent-achtige wezen in Merlin's Quest zijn overduidelijk gebaseerd op Tolkiens werken. Ik geloof wel dat Van Holsteijn & Co. een Hobbiton-achtig hotel zouden kunnen ontwerpen met voldoende Keltische invloeden om niet een 1 op 1 kopie te worden.
De reden voor een hotel i.p.v. andere verblijfsaccomodaties zoals ik hem altijd begrepen had, was dat Duitsers in tegenstelling tot Nederlanders veelal de voorkeur zouden geven aan hotelovernachtingen i.p.v. bungalows/campings. En met het Ruhrgebied in de spreekwoordelijke achtertuin, is het natuurlijk niet heel gek dat Toverland zich op de Duitse voorkeuren zou richten.
Ik vind de pop-up camping overigens een heel leuk idee & een heel goede zet van Toverland in deze tijd. Als dit een beetje aanslaat (en daar lijkt het wel op, ik ben nog geen negatieve reacties tegengekomen & lees hierboven zelfs dat de camping groter uit wordt gevoerd dan eerst gepland was) verwacht ik in ieder geval volgend jaar een tweede versie. Vliegen/verre reizen zullen immers ook in 2021 nog niet op het oude niveau zitten. Mocht het zo'n succes blijken dat ze er iets permanents van willen maken, dan denk ik dat een themacamping heel goed zou passen bij Avalon. The Flaming Feather is volgens het verhaal al een verzamelplaats voor verschillende goede magiërs van over de hele wereld, het kamp van deze 'magische orde' biedt veel mogelijkheden voor unieke (glamping?) thema-tenten & de al eerder genoemde huifkarren naast losse standplaatsen. Ik kan het avondentertainment met Merlijn/andere magiërs, High Elves, faunen, dwergen, etc. rond een centraal kampvuur/druïdenaltaar al voor me zien.