Maar welke woordkeus kan je gebruiken in deze situatie zonder het negatief over te laten komen.
Zou u alstublieft de 1,5 meter afstand willen bewaren?
Alstublieft niet te dicht op uw voorganger staan mijnheer?
Wachten met uitstappen tot de Efteling medewerker u een teken geeft
Tuurlijk klinkt dit als ik het zo hier schrijf vriendelijk, maar als je al even in het park loopt en daarbij al het gevoel hebt continu op je stappen te letten en echt op de meest eerbiedige manier de regels in acht te nemen dan kan zelfs zo'n opmerking in het verkeerde keelgat schieten. Dus ik weet niet precies hoe het is gegaan en wat er tegen @Eduard is gezegd op dat moment. Maar ik kan me best indenken dat het verkeerd is overgekomen.
Verder heb ik geen idee hoe lang Riet al voor de Efteldingen staat om klanten welkom te heten, maar als ze dat heel lang moet doen dan kan ik me heel goed voorstellen dat het mensen wijzen op die 1,5 meter haar ook wel de strot uit komt. En met welk schrikbewind deze nieuwe regels bij het personeel zijn neergelegd? Het kan zijn dat de medewerker ook angstig is voor de gevolgen als de bezoeker even niet precies reageert zoals verwacht.
Vergeet ook niet dat er nu zo'n enorme zee aan waarschuwingsborden staat in het park dat je ze ook niet meer allemaal bewust leest of allemaal in acht neemt. En dat is niet omdat je graag tegen de richting in loopt, maar meer omdat het zo'n stortvloed aan informatie is dat er een moment is dat je het gewoon niet meer op neemt.