Goed dat ze druk bezig zijn met de plannen. Het wordt wel weer eens tijd voor een echte uitbreiding.
Ergens vind ik het jammer dat het reuzerad niet verplaatst/ een kwartslag gedraaid wordt. Het lijkt me nu een vrij krappe doorgang te worden naar het nieuwe themagebied. De subway (of in ieder geval het terras) zal in ieder geval wel weer verdwijnen op die plek.

Ik kan me voorstellen dat de camping verplaatst wordt naar het gebied rondom huisnummer 52. Ooit hadden ze hier plannen om een hotel te bouwen. Anders zouden ze nog wat weiland achter de bestaande huisjes aan moeten kopen; maar dat wordt wel erg ver lopen als dit nog achter de racoons is. Achter colorado-city is nog in handen van bemboom voor zover ik weet.

The_Bullgod Volgens Looopings is dit vrij gemaakte terrein NOG NIET bedoeld voor die nieuwe achtbaan.
"We gaan het braakliggende terrein gebruiken voor een evenement in het najaar", aldus directeur Dave Storm.
Meer info over dat evenement zal het park later nog bekend maken.

https://www.looopings.nl/weblog/19661/Braakliggend-terrein-in-Attractiepark-Slagharen-bedoeld-voor-evenement-in-het-najaar.html

Uit de wandelgangen hebben we vernomen dat het hier zal gaan om een strobalendoolhof. Wat doet vermoeden dat dit ter vervanging zal zijn van het doolhof dat zich nu bij de molen en kabelbaan station aan de noordzijde van het park bevind. En waarschijnlijk zal zijn bedoeld voor het Western Wish Fall evenement dat Slagharen jaarlijks organiseert.

4 maanden later

Tijd voor een update! Achter het reuzenrad is weer flink gesnoeid. Het lijkt erop dat men toch al bezig is met de voorbereidingen voor de toekomstige plannen voor dit gebied. Gelukkig lijken er ook redelijk wat grote bomen te blijven staan. Opvallend is wel dat op de plek waarvan het gerucht er was dat er een strobalen doolhof zou komen het groen juist zijn gang heeft mogen gaan.

Het ziet eruit alsof er een maisdoolhof had moeten komen maar het mais heeft gezeg; Joe, doe het zelf maar 😅

Michael Dat idee hadden wij ook een beetje 😂

Deze ochtend nog wat foto's vanuit het reuzenrad trouwens voor het overzicht 😁

Bijzonder trouwens dat veel van de paden die naar de huisjes gingen er nog steeds liggen.

Thanks voor de update. ben nu toch wel benieuwd of deze uitbreiding ook in 2023 (60 jarig bestaan) gaat openen.

Quefox_ Wat moet hij dan zeggen? Slagharen gaat het vertellen tijdens zijn meeting. We weten dus dat een bekendmaking er aan zit te komen.

Quefox_ ben je member?

Maar even. Jullie maken van een mug een olifant. Meer info heb ik ook echt niet. Weet dat ze iets gaan vertellen rondom dit project. 😝

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Vanmorgen was men overigens druk in de weer met het versnipperen van het gerooide groen en was een shovel bezig in het hoekje van het terrein dat het dichtste bij de bootjesglijbaan ligt.

Tonnie Net zoals deze post van jou. En die tientallen ervoor. Dus dan de vraag; moet alles wat zeggen?

Dacht geef enkel even aan wanneer er nieuws wordt verwacht. Maar goed. We zijn hier vooral met elkaar bezig in plaats van een paar toffe discussies voeren.

Eftelflags ik had ook wel verwacht dat er met een meeting , het een en ander naar buiten zou worden gebracht .
          Daar is dat een mooi moment voor .
          Ik kan helaas niet in dat weekend maar had er graag bij geweest .

maar als slagharen bijvoorbeeld via hun socials naar buiten had gebracht dat ze bijvoorbeeld 12 november een aankondiging zouden doen over het nieuwe gebied en de rides, is het dan wel goed? prima toch dat @Eftelflags aangeeft dat er op 12 november meer nieuws komt? Persoonlijk vind ik dit gewoon een prima iets, tuurlijk inhoudelijk weten we nog niet veel meer nu, maar we weten wel dat we op 12 november een officiële aankondiging krijgen vanuit slagharen of dat ze wel of niet iets gaan openen in 2023. We weten dus ook dat we voor 12 november waarschijnlijk geen aankondigen hoeven te verwachten, dan is dat toch prima om te vertellen?

Quefox_ Wat is er interessantdoenerij aan een feit vertellen? Feit is dat Slagharen iets gaat vertellen hierover tijdens de TPS meeting. Hij kan er niets aan doen dat sommigen een aversie hebben tegen YouTubers...

Lekker belangrijk mensen. Wilde enkel wat nieuws geven. Dat anderen dat anders opvatten, het boeit mij echt geen reet. Laten we lekker over Slagharen praten! En dank voor de strakke update foto's @Marvin ! 🙂

Nu waren dit mijn eerste beelden van het hele gebied en ik schrik toch hoe groot het allemaal is. Met de reeds uitgelekte beelden, waarin we duidelijk konden zien dat er ook nog een fase 2 kwam, is dit wel een heel tof gebied. Het maakt het park eindelijk eens echt groter. En dat is volgens mij wel nodig. Ook krijg je nu een soort tweede looproute achter de soms wat drukke mainstreet door. En dat kan het park ook weer goed gebruiken.