Ik hoopte op een korte, stoere en universele naam. Mata is dus prima.

Mata betekend in het Indonisch : Oog, dus weet niet of dat past in het thema gebied

MrRC maar sinds wanneer ligt Indonesië in Afrika?
    Als het een Afrikaans themagebied gaat worden, moet je de betekenis ook gaan zoeken in een Afrikaanse taal, maar welke van de vele talen?

In het Swahili (grootste taal in Kenia, Tanzania, etc.) betekend Mata ook 'oog/ogen'.

EDIT: in het Lingala (een van de officiële taal in de DR Congo) betekend Mata 'omhoog gaan, klimmen'. Gezien de geschiedenis van Walibi-stichter Eddy Meeus in Kongo én de invloed van de baan op de skyline zou dit wel een heel toevallige woordspeling zijn, niet?

Michielsken EDIT: in het Lingala (een van de officiële taal in de DR Congo) betekend Mata 'omhoog gaan, klimmen'. Gezien de geschiedenis van Walibi-stichter Eddy Meeus in Kongo én de invloed van de baan op de skyline zou dit wel een heel toevallige woordspeling zijn, niet?

Goed gevonden!!

6 dagen later

Hulde voor dat social media account hoor. De hele bouw is op deze manier prefect te volgen!

• Enil vindt dit leuk.
      9 dagen later

De eerste trein zou deze maand al geleverd worden, de tweede in november. Ik ben echt benieuwd naar het design en de kleur ervan.

5 dagen later

K-ToF de nieuwe Afrikaanse themazone.

Al zegt Themepark Magic dat Walibi is afgestapt van het Afrikaanse thema. En dat het een Jungle/Adventure thema gaat worden.

• Tim heeft hierop gereageerd.

Voor wat je kan zien ziet het er wel tof uit.

K-ToF Wordt de baan dus langer dan de 1200 meter die eerst werd aangekondigd? De zusterbaan in de polder is namelijk net wat langer dan die 1200 meter en zou in eerste instantie de titel van langste weten te behouden.

NielsC Wordt de baan dus langer dan de 1200 meter die eerst werd aangekondigd? De zusterbaan in de polder is namelijk net wat langer dan die 1200 meter en zou in eerste instantie de titel van langste weten te behouden.

Als ik de foto's zo zie, schat ik de Belgische baan inderdaad langer in dan Goliath. Al kan dat natuurlijk ook gewoon gezichtsbedrog zijn 🙂

MrRC Ik denk dat de informatie van RCDB achterhaald is in dit geval. Walibi Belgium gaat niet zomaar claimen dat ze een langere baan hebben dan hun zusterpark als het niet waar is.

• MrRC heeft hierop gereageerd.
          • Enil vindt dit leuk.

Persoonlijk vind ik de presentatie van de nieuwe achtbaan er echt heel mooi en goed uitzien, ik vind de plaza met draak, monster of slang ( ik zie niet goed wat het juist is) er toch wel echt mooi uitzien. Het geheel ziet er gwn mooi uit met het groen en de gebouwen en nu vind ik ook wel dat de baan en supports bij het hele thema gebied passen dus zeer goede investering van Walibi.

• Enil vindt dit leuk.

Misschien is 1200m afgerond van 1220m en is hij inderdaad iets langer dan Goliath (1214m). Misschien is de hoogte ook afgerond van 52m?

• Enil vindt dit leuk.