Mata zou een toffe naam zijn voor deze baan, stoer en passend bij het afrikaanse thema!

• K-ToF heeft hierop gereageerd.

Dit ziet er toch erg gaaf uit! Ik vind de uitstraling van deze track wel veel minder robuust dan de ouderwetse Intamin "V-spine track". Ik ben erg benieuwd naar de ritervaring en de airtime van dit stalen monster!

Taronco Mata zou blijkbaar een soort van monster zijn met vier hoofden en honderd poten dat één of ander gevecht heeft verloren nabij een rivier. Klein detail: de Dijle, een Belgische rivier, stroomt deels langs de megacoaster.

Anderzijds is het monster Mata iets uit de tijd van de Kelten. Dus best wel gek dan dat die naam gebruikt wordt voor een achtbaan in een Afrikaans themagebied.

Mata vind ik persoonlijk niet de mooiste naam voor dit stalen beest. Ik vind dat er een mooi verhaal is achter de naam maar ik ben niet overtuigd van de naam Mata. Maar wat dan ook zal de ritervaring gewoon fantastisch zijn

Mata vind ik maar een rare naam, maar ja we zijn ook gewend aan Manta, ook al is dat een veel voorkomend woord voor een Rog

Ik zou de naam Mata zeker niet verkeerd vinden , ligt een beetje in lijn met Tiki waka

Ik hoopte op een korte, stoere en universele naam. Mata is dus prima.

Mata betekend in het Indonisch : Oog, dus weet niet of dat past in het thema gebied

MrRC maar sinds wanneer ligt Indonesië in Afrika?
      Als het een Afrikaans themagebied gaat worden, moet je de betekenis ook gaan zoeken in een Afrikaanse taal, maar welke van de vele talen?

In het Swahili (grootste taal in Kenia, Tanzania, etc.) betekend Mata ook 'oog/ogen'.

EDIT: in het Lingala (een van de officiële taal in de DR Congo) betekend Mata 'omhoog gaan, klimmen'. Gezien de geschiedenis van Walibi-stichter Eddy Meeus in Kongo én de invloed van de baan op de skyline zou dit wel een heel toevallige woordspeling zijn, niet?

Michielsken EDIT: in het Lingala (een van de officiële taal in de DR Congo) betekend Mata 'omhoog gaan, klimmen'. Gezien de geschiedenis van Walibi-stichter Eddy Meeus in Kongo én de invloed van de baan op de skyline zou dit wel een heel toevallige woordspeling zijn, niet?

Goed gevonden!!

6 dagen later

Hulde voor dat social media account hoor. De hele bouw is op deze manier prefect te volgen!

• Enil vindt dit leuk.
        9 dagen later

De eerste trein zou deze maand al geleverd worden, de tweede in november. Ik ben echt benieuwd naar het design en de kleur ervan.

5 dagen later

K-ToF de nieuwe Afrikaanse themazone.

Al zegt Themepark Magic dat Walibi is afgestapt van het Afrikaanse thema. En dat het een Jungle/Adventure thema gaat worden.

• Tim heeft hierop gereageerd.