Maar wat zien we dan op die foto van maanden geleden gebeuren toen de opbouw "in volle gang" was? 😅 Was die foto gewoon voor de show?

Marvin Dat was de plaatsing van de supports, maar die hebben dus een hele tijd dubbelgevouwen op elkaar gelegen. Nu dus sinds gisteren zijn de eerste dus opgericht.

3 maanden later

Weet iemand hoe het nu zit met het plan voor de langste glijbaan ter wereld? We hebben er sinds 2017 niks meer van gehoord. Ben wel benieuwd hoe het gaat worden, want het ziet er beter uit dan ik dacht. Hennie van der Most zelf heeft gezegd dat er ook veel groen moet gaan komen, dus dan word het echt een stadspretpark.

Ik blijf dit ook interessant vinden...

Ze zijn een spookhuis aan het bouwen in het park.

11 dagen later

Dennis wil toch nog even hierop inhaken. Er staat dat de lift je van het speeldek naar attracties in de kelder brengt. Maar ik dacht dat origineel het plan was om de hele kelder te gebruiken voor parkeergelegenheid?

• scagen heeft hierop gereageerd.

Mister_Vox Ik denk dat je je niet heel erg aan een plan moet vasthouden met Speelstad Rotterdam 😅

5 maanden later

Het lijkt erop alsof er toch nog vooruitgang wordt geboekt op attractiegebied. Zo is er een schommelboot (lijkt het) gearriveerd op het terrein.

2 maanden later

En de eerste achtbaan onderdelen lijken aangekomen? Iemand een idee om welke achtbaan het gaat?

Hold up hold up, betekent dit dat we misschien toch een achtbaan in Nederland gaan krijgen dit jaar? De streak van 7 jaar is dan nog niet verbroken 🥳

Guy Volgens @Simon op Twitter is het trouwens een Schwarzkopf Wildcat.

Wow wat?! Toch nog een Schwarzkopf in Rotterdam? Dan wordt dit project ineens weer een pak interessanter 😃

Guy Klopt, het is inderdaad een Schwarzkopf Wildcat. Dat is te zien aan het tracktype. Inmiddels is het ook al bevestigd door Attractiepark Rotterdam op Facebook. Waar hij precies vandaan komt en welk model het is, dat is nog wel de vraag.

Hoewel het niet de beloofde Shuttle Loop is, ben ik heel erg blij dat we weer een Schwarzkopf achtbaan in Nederland krijgen in ieder geval. 😃 😃

Guy Volgens @Simon op Twitter is het trouwens een Schwarzkopf Wildcat.

Als dat zo is, zou het helemaal super zijn.
              Elke Schwarzkopf coaster die ik tot nu toe gedaan heb was super vet.
              Die wildcats op Duitse kermissen helemaal.

Simon waar komt deze Wildcat dan vandaan, weet je dat ook toevallig?

• Simon heeft hierop gereageerd.

broodje123 Fair enough, maar goed we gaan het zien.

Guy Ik ben niet zo thuis op kermisachtbaan gebied. Is er toevallig ook een overzichtelijke lijst te vinden zoals rcdb.com voor kermisachtbanen?

• Guy heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod Dat probeer ik te achterhalen, maar gezien er redelijk wat van die banen zijn, kan het nu nog niet precies gezegd worden. Het helpt ook niet dat er soms ook nog van die banen uit een schuur van een kermis exploitant getoverd worden, die dus nooit op RCDB hebben gestaan. Het maakt het een lastige zoektocht. 🙂

Zou de Geel rode baan op dit concept art de mogelijke locatie kunnen tonen?