Michael Er staat notabene een symbool van een plant achter, hoeveel duidelijker wil je het hebben?
Maar die zet de efteling toch ook bij een voorgerecht met vlees die je dan "optioneel" als Vega kon bestellen....
Aurelius Ik eet heus ook wel eens vlees, maar ik denk dat we met z'n allen af moeten van het idee dat een dood dier eten een onvervreemdbaar recht is dat je niet van mensen mag afpakken.
Aurelius Advocaat van de duivel: dit wordt met de vleesvariant sec bezien toch ook niet gedaan? Geen idee welk deel van welk dier daar precies in zit en die schuiven we ook met z’n allen achteloos naar binnen.
https://www.vandale.nl/pages/gratis-woordenboek/hamburger

De betekenis is vrij duidelijk toch: een hamburger is een broodje met een schijf van vlees erop.
Daarnaast zie je zat varianten bestaan op de hamburgers, maar ik heb nog nooit mee gemaakt dat ik een Hamburger bestelde en vervolgens kreeg ik een chicken burger, want dan stond er bijvoorbeeld een Chickenburger op het menu.
En dat is gewoon het punt.
Wijk je af van de norm hoor je dat gewoon netjes te benoemen, en met allerhande vlees-varianten gebeurt dat wel.
Ik denk dat de discussie ook tweeledig is, nee, het is geen onvervreemdbaar recht om vlees te mogen eten, gewoontes kunnen we imho prima aanpassen, en van mijn part mag een Efteling ervoor kiezen om een Hamburger van het menu af te halen en er een Vega burger neer te zetten, sterker nog, ze mogen van mijn part de hele kaart 100% vegan proof maken.
Zolang het maar duidelijk er staat en dat mensen gewoon bewust een keuze maken daarover mag dat gewoon een commerciele keuze zijn.
Echter wat blijkt, "vegaburger" verkoopt niet, net als dat bijvoorbeeld "vega sauzijncenbroodjes" bij transavia ook niet verkopen, en als je dan door woord-goochelen een en ander wel gaat verkopen ben je eigenlijk gewoon mensen aan t misleiden, en ja, daar heb ik een probleem mee.