Wat een boeiend en tegelijkertijd vermoeiend topic. De 2 kampen die de overhand hebben in dit topic staan zo ver uit elkaar dat ze, al zouden ze dichter bij elkaar komen, nooit in het midden zullen gaan ontmoeten. Dat is jammer, maar wel de werkelijkheid lijkt me. Ik zelf eet graag vegetarisch en soms ook vegan (meestal onbewust, zoals eerder aangegeven is er meer vegan of vega dan men zich realiseert), maar zeker niet altijd. Waar het zonder smaakverlies mogelijk is kies ik altijd voor de vegetarische optie (pasta's bijvoorbeeld), ik ontbijt of lunch nooit met vlees, al jaren geleden heb ik mijn eitje met spek vervangen voor een eitje met kaas en mijn ham/kaascroissant heb ik vervangen voor een kaascroissant. Ik kook weinig met vlees, hooguit 4 keer per maand (geen stelregel, maar een educated guess). Ik zal mensen die wel (veel) vlees eten nooit veroordelen, maar zal mensen die geïnteresseerd zijn in het eten van minder vlees altijd vertellen hoe ik het doe en hoe ik het oppak.
Met alles wat er in dit topic is geschreven in het achterhoofd keek ik eens naar de menukaart van het nieuwe restaurant in het Grand Hotel en daar begonnen mijn oren wel een beetje van te klapperen hoor. Dan kan je je poffertjesrecept aan gaan passen, maar kijk eerst eens naar de menukaart van je nieuwste restaurant.
- Bij de voorgerechten staat 1 vegetarisch gerecht (ten minste, als de uiensoep niet van vleesbouillon gemaakt is) en 0 vegan gerechten.
- Bij de hoofdgerechten staat 2 vegetarische gerechten waarvan er 1 vegan is.
- Bij de nagerechten staat precies 1 vegan gerecht, de rest is dit allemaal niet.
- Bij de Dinerspecials zit geen enkel vega(n) gerecht.
- Als vegetarisch kind heb je het dan nog redelijk goed.
Mijn conclusie: Zorg voordat je dingen als het poffertjesrecept aanpast (waar ik overigens een groot voorstander van ben, het smaakverschil is onbestaand) eerst maar eens dat je je normale menukaarten op orde hebt.
EDIT: Link toegevoegd en wat nuances aangepast.