Kleine update misschien, maar gisteren ook de kans genomen om eens te lunchen in de brasserie. Om 12u45 toegekomen en nog vlot een tafeltje gekregen in de serre.
Wat mij deze keer dan opviel was dat, als je niet onmiddellijk je drinken bestelt, je echt wel moeite moet doen om iemand van het personeel jouw kant te laten opkomen. Bij gasten die na ons kwamen en dit wel deden, zag ik een veel vlottere bediening gebeuren dan bij ons (ook al stak ik geregeld mijn hand omhoog om iemand te ‘roepen’). Nu, we werden uiteindelijk wel goed geholpen en eens besteld, werden wij wel gauw bediend. Wat mij de dag voordien ook al opviel, was het ontbreken van tafelnummers. Misschien toch iets om over na te denken Efteling? Ik heb heel vaak bediening met borden zien wandelen door het restaurant, op zoek naar het juiste tafeltje. Ze vroegen zelf na een tijdje aan al de tafeltjes wie wat besteld had, wat wat klungelig overkwam. Zo ook wederom bij ons, waarbij ik de garçon heb moeten aangeven dat wat hij in zijn handen had, vermoedelijk voor ons was.
De lunch zelf bestond voor mijn vrouw en ik uit de broodjes (zalm en carpaccio met focaccia brood) en twee tosti’s/croque monsieurs voor de kids. Jezus wat waren deze laatste groot! Goed dik gesneden brood en rijkelijk gevuld met ham en kaas, een slaatje erbij (welke vlot genegeerd werd door de kids) en een potje ketshup. Zij waren overtuigd, ze waren “beter dan mama en papa die thuis maken” 😅. Onze beide broodjes waren ook heel rijkelijk belegd, en smaakte enorm! Mijn vrouw was meer te spreken over deze lunch dan over het diner, mij wisten ze beiden wel te smaken!
Zoals eerder aangehaald, mis je als bezoeker wel echt wat er daar binnen gaande is hoor. Als je niet weet dat je daar als dagjesgast kan eten, zou je denken dat het exclusief is voor hotelgasten. Ik mis een bord zoals bij Pinocchio of gewoon een uitgestalt menu aan de buitengevel zodat je niet enkel binnen kan kijken. Dat zou naar mijn idee toch al iets meer de curieuze gast prikkelen.