Gisteren eens gaan lunchen in Brasserie 7 en dat was gelijk ook het hoogtepunt van de dag.
Eerst en vooral een superhartelijke ontvangst zoals je wel mag verwachten van een luxe-hotel. (Wat dag en nacht verschil was met het koffiezaakje aan de andere kant, waar beide serveuses je niet eens begroeten, aankijken of zelfs maar erkennen dat je er bent. Ik sta daar geheel alleen, geduldig te wachten en beide dames zeggen een hele tijd niets. Een andere vrouw komt na mij binnen, vraagt iets, krijgt wel erkenning en antwoord, gaat buiten en mij negeren ze weeral verder. Na daar dik 6 minuten te staan staren ben ik gewoon weer weggegaan zonder iets te kunnen bestellen. Maar kom, terug naar de brasserie).
We hadden beide een mocktail besteld met een zeer schappelijke prijs. Toen die arriveerde waren we zeker niet teleurgesteld, prijs-kwaliteit zeker geslaagd.
We hadden het brood als bijgerecht. Het was zeker geen klein broodje, heerlijk mals en lekkere kruidenboter en tapenade erbij geserveerd. Wel een beetje aan de prijs voor 9 euro.
Dan hadden we de eigenlijke lunch. Ik had de ceasarsalade en mijn vriend het broodje gerookte zalm. Wat hier wel top was, mijn vriend wou eigenlijke de gemarineerde zalm en de ober raadde hem het goedkopere broodje zalm aan omdat de gemarineerde zalm eigenlijk wel een heel klein stukje is. Kudos dat je een klant die een duurder gerecht wil bestellen het durft afraden en een goedkoper, beter gerecht voor te stellen. En de man had niet gelogen. Het broodje zalm was echt een enorme portie (voor 9,5 euro eigenlijk gewoon een dumpprijs te noemen). Mijn vriend keek herhaaldelijk naar de kaart om te kijken of het geen drukfout was.
De caesarsalade was ook zeer goed. Grote portie, heerlijk gekruid en afgewerkt en voor zijn prijs gewoon top.
Als dessert wou ik absoluut voor de sabayon gaan en deze stelde me ook niet teleur. De afwerking had misschien wat verfijnder gemogen, nu was het eerder er plomp op gegooid, maar de smaak was gewoon onberispelijk.
Met een uiteindelijke rekening voor 2 mocktails, voorgerecht, 2 hoofdgerechten, een dessert en 2 koffies waren we nog geen 65 euro kwijt.
Sommige prijzen waren best raar te noemen en leek het alsof ze gewoon met een dartspijltje lukraak wat cijfers gegooid hebben, andere waren dan weer spot-on. Voorbeeld van zo'n rare prijszetting is bijvoorbeeld dat broodje als voorgerecht voor 9 euro en dat broodje zalm voor 9,5 euro. Voor 50 cent meer heb je gewoon een dubbele portie met dan nog eens zalm als hoofdingrediënt.
Maar kom, al bij al, zeker een plekje om naar terug te keren als we er nog eens komen.