Vandaag ook voor het eerst gedineerd met onze twee kinderen en ik kan wel positief terugkijken op ons etentje! Gereserveerd om 17u30 - aangekomen omstreeks 17u40. We werden snel geholpen, konden onze bolderkar eenvoudig kwijt in de vestiaire en werden aan een tafeltje gezet met zicht op de vijf zintuigen. Nog geen vijf minuten later werden ons de menu’s al bezorgd en het drinken besteld. Ook dit duurde maar een vijftal minuten tot het drinken er was en ook het eten werd opgenomen. Het leek precies soms wel wat te helpen om vanuit onze tafel wat doorheen het restaurant te kijken naar hoe het er allemaal uitzag, want dat leek wat personeel naar ons toe te lokken die dachten dat we vragen hadden 😅. Uiteindelijk kregen wij na een kleine twintig tot vijfentwintig minuten ons eten op tafel. Oké, sommige gerechten zijn wat ‘simpel’ gepresenteerd. Echter, doordat je met je bijgerechten je eigen bord wat bekleed, zoals in een gewone brasserie overigens ook, valt het al gauw niet meer op. Het eten zelf was ook meer dan prima! Ikzelf had de steak, goed gebakken, al vond ik het misschien een tikkeltje aan de kleine kant? Mijn vrouw en dochter hadden de (mini) burgers, mijn zoon had de spaghetti. Deze werden ook heel goed ontvangen! Zeker die laatste vond ik toch een vele betere pasta dan bij zijn overbuur Pinnocio.
Voldaan en voor een prima prijs zijn wij nog geen uurtje later het park weer in getrokken. Toch blij verrast, ondanks de eerder wisselvallige reviews. In mijn ogen is dit iets wat het park echt nodig had. Wat kwalitatief brasserie eten, zonder echt de intentie te hebben om mensen omver te blazen. De magische smaken, of hoe ze ook heten, vonden mijn vrouw en ik eerder vaag. Je krijgt wel een papiertje met de nodige uitleg over de verschillende extra smaken, maar bij het personeel moet je al het geluk hebben dat ze er iets van vermelden. Wanneer het er dan bij is, als het er al bij is althans, ziet het er wat troosteloos uit of net wat vreemd als je hierover niets uitleg krijgt (plotseling knalgele mayonaise op tafel krijgen zonder enige vorm van duiding vind ik toch op zijn minst opvallend). Wanneer deze gimmick voor het eerst werd aangekondigd, had ik echt wat ‘instagram’ ideeën in mijn hoofd als ik bijvoorbeeld de naam ‘draken adem’ hoorde (ik dacht eerder zelf aan een stolp met rook die je gerecht onthult). Nu krijg je een schaaltje met wat kruiden en met wat geluk een beetje uitleg. Mijn kinderen hadden er ook niet veel van mee, ondanks mij dit wel iets leuks lijkt waar ze mensen mee zouden willen aantrekken. Mijn mening is dat, als je zoiets ‘speciaal’ wil toepassen, je het op zijn minst (zeker in tijden als vandaag) wat ‘speciaals’ maakt voor je gasten. Lukt dat niet, dat laat je het maar achterwegen. Want persoonlijk heeft het nu niet echt veel meerwaarde. Het restaurant is dan wel weer in zijn totaliteit een dikke aanwinst voor het park!
Ik wil toch nog even toevoegen dat ik persoonlijk wel verbaasd ben dat de Efteling er niet voor gekozen heeft om ook hier ‘s avonds een buffet aan te bieden. Ik heb toch het gevoel dat het park dit ergens ook wel mist en dit wel kan aanslaan (zeker bij mensen met kinderen (al kijk ik vooral nu een beetje naar onszelf) is dat wel een hit). Al blijf ik erbij dat het sowieso al een stap in de goede richting is om hier twee (!) tafelbediening restaurants aan te bieden.