Ik luister met name Kleine Boodschap, D-tales en Themetalk. Moet zeggen dat ik me met name de laatste tijd bij Themetalk wel regelmatig erger aan het feit dat Thomas als het om de Efteling gaat op elke slak zout legt. Maurice remt het dan wel een beetje af, maar toch valt het wel op. Anderzijds houdt hij het geen week vol zonder abonnement... Ze gooien het dan op "tijdens een podcast roepen we gewoon van alles" maar een beetje meer gefundeerde kritiek zou wel verfrissend zijn. Dit is een beetje het trucje wat ze al langer doen met Disneyland Parijs natuurlijk.

Fatouche En altijd wel positief zijn over Toverland, dat vind ik de laatste tijd echt vervelend worden.

broodje123 tja, dat heeft ongetwijfeld ook te maken met de banden tussen Maurice en Toverland. Ergens ook wel begrijpelijk dat ze daarom niet te negatief willen zijn, maar door dan andere parken zo onevenredig hard aan te pakken laat je dat verschil wel duidelijk merken inderdaad.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Progress een bouwploeg die weg loopt bij de Pegasus, een technische flater bij Droomvlucht, foute gunning bij entreegebouw, Villa Volta omdat andere attractie te laat is besteld (oud plan van de plank halen, succes was een toevalligheid), vogelrok kapot bezuinigd, gevel theater weg bezuinigd, korte termijn visie op theater waardoor totaal verkeerde stoelen ingebouwd zijn, droomrijk met miljoenen claim, pandadroom (dat behoeft geen uitleg, is die nog het trotst op ook), de vliegende Hollander kapot bezuinigd en weer dezelfde fouten als met droomvlucht.

Oh, en voor zn Efteling carrière had die ook heuvelpoort gerealiseerd met die kutgarage.

En dan lekker losgaan dat Symbolica geen goede attractie is. Wat een man.

Fatouche ik vind het onevenredig hard aanpakken wel mee vallen. Voornamelijk DLP moet 't (toch wel grotendeels terecht) ontgelden.

Thomas merkt wel terecht op dat bij Maurice de Efteling vrij weinig fout kan doen.

Het voordeel van Themetalk is dat je het zelf allemaal nuanceren omdat je gewoon luistert naar twee jongens die op hun manier ouwehoeren over pretparken. Dat is de reden waarom ik er graag naar luister. Beetje fact free kletsen, heerlijk! En iedereen heeft zn roze brillen of andere gekleurde glazen. Dus daar kan ik mij niet zo aan irriteren.

Persoonlijk vind ik dat over Toverland ook allemaal wel meevallen. Het enige wat me soms stoort is het affikken van Disneyland Parijs. Na een paar weken is dat niet veranderd, maar daar hoef je dan niet keer op keer op te blijven hameren.

Tonnie Thomas merkt wel terecht op dat bij Maurice de Efteling vrij weinig fout kan doen.

Grappig dat we daar precies andersom over denken. Heeft ongetwijfeld met onze eigen pretparkvoorkeur te maken 😉

Ach ja, DLP kan juist bij Maurice nooit iets goed doen. Dus ze zijn allebei doorgaans een beetje ongenuanceerd. Maar als het steeds zo gaat en dan andere parken zo uit de wind gehouden worden, valt dat me op.
            Misschien is Maurice soms te mild over de Efteling, maar wat Thomas allemaal roept (bijv laatst ook weer over hoe de variabele prijzen op de site zijn aangegeven en hoe misleidend dat wel niet is, maar Toverland doet het prima) is toch ook vrij overtrokken?

Michael Het voordeel van Themetalk is dat je het zelf allemaal nuanceren omdat je gewoon luistert naar twee jongens die op hun manier ouwehoeren over pretparken. Dat is de reden waarom ik er graag naar luister. Beetje fact free kletsen, heerlijk!

Ja, als dat je insteek is bij een podcast snap ik dat je Themetalk graag hoort. Maar ik heb het idee dat TT eerder altijd ook wat meer achtergrond had. Maar misschien herinner ik me dat verkeerd. Betrap mezelf er in ieder geval op steeds vaker een aflevering over te slaan.

Marvin Jeutje, op welke snelheid luister je dat om het allemaal bij te kunnen houden? Er zitten wel wat interessante namen tussen.. Misschien eens wat uit jou lijstje uitproberen!

Ik kan een beetje versnellen nog wel aan, maar ik heb dus ook vrienden die op 1.6x naar politieke podcasts luisteren. Holy crap.

• Marvin heeft hierop gereageerd.

Fatouche Ik kan me hier wel in vinden. Luisterde altijd graag naar Themetalk, maar sla het nu ook steeds vaker over. Het was eerst nog behoorlijk inhoudelijk met hier en daar een grap, maar het is wel erg doorgeschoten in ongefundeerde meningen en tegen bepaalde parken aanschoppen. Met name Thomas vliegt hierbij nogal eens uit de bocht en dat maakt het voor mij steeds lastiger om hem op andere momenten helemaal serieus te nemen. Dat Toverland alleen positief besproken wordt is vanuit hun positie helemaal te begrijpen, maar maakt dat schoppen tegen andere parken inderdaad wat wrang.
                Maar goed, helemaal prima, er is een publiek voor en iedereen moet lekker luisteren wat hij/zij leuk vindt. Uiteindelijk bieden de heren (net als de andere podcasters) een hoop gratis vermaak en daar kan ik alleen maar waardering voor hebben.
                Ik luister nog steeds graag OiP (hoewel de frequentie inmiddels extreem laag is), Kleine Boodschap (lange podcasts, maar wordt steeds beter) en D-Tales (zolang Michiel Veenstra er niet teveel een 3FM-hiep-hiep-hoera-show van maakt). Een enorme luxe dat er zoveel keuze is!

Fatouche Ja, als dat je insteek is bij een podcast snap ik dat je Themetalk graag hoort. Maar ik heb het idee dat TT eerder altijd ook wat meer achtergrond had. Maar misschien herinner ik me dat verkeerd. Betrap mezelf er in ieder geval op steeds vaker een aflevering over te slaan.

Mwa, de heren zijn er zelf vrij helder over dat ze vooral lekker over pretparken willen kletsen met een microfoon erbij. De ene keer zal dat wat meer diepgang hebben dan de andere, maar zoals @Michael al terecht zegt is gewoon lekker fact-free-ouwehoeren zoals je zelf ook zou doen met vrienden in de wachtrij. En ook ik luister daar graag naar 🙂

Jules Ik luister zelf tegenwoordig alles op x1,2, maar 1,6... Damn, dat is toch niet te doen joh 🤣

Mijn mening over ThemeTalk de laatste tijd heel erg veranderd. Het was mijn eerste pretparkpodcast, maar de laatste tijd kijk ik stiekem toch meer uit naar Kleine Boodschap. Voor mijn gevoel is ThemeTalk echt een beetje een zeik podcast geworden. Alleen Disney en Toverland doen het goed. En Maurice zegt ook nog eens dat die geen aandelen en banden met Toverland heeft, terwijl die toch echt een vriendin heeft waar die mee samenwoont die communicatiemanager is. Daar moet die ook eerlijk ook zijn. Maurice is gelukkig wat positiever dan Thomas over de Efteling, want die doet opeens alles fout volgens Thomas. Ik ben benieuwd hoelang het zeik trucje nog werkt.

Om even een beetje terug te komen over de kern Podcasts.
                  Op dit moment is Trust Nobody ook vaste prik elke week.

broodje123 En Maurice zegt ook nog eens dat die geen aandelen en banden met Toverland heeft, terwijl die toch echt een vriendin heeft waar die mee samenwoont die communicatiemanager is.

Onzin, wat iemand privé doet staat daar toch helemaal los van. Ik kan het waarderen als we die gossip hier buiten beschouwing laten.

@broodje123 Maurice is ook vaak genoeg kritisch over Toverland, in his defence. Alleen ja, dat is niks vergeleken met z'n liefde voor DLP

Michael staat daar toch helemaal los van. Ik kan het waarderen als we die gossip hier buiten beschouwing laten.

Eens dat we het over iemand zijn privé leven hier niet uitgebreid moeten hebben, maar het staat er natuurlijk niet los van.

Tonnie Op dit moment is Trust Nobody ook vaste prik elke week.

Zeker! Kijk ook alweer uit naar hun serie over het nieuwe Vlaamse seizoen.

Fatouche maar het staat er natuurlijk niet los van.

Dat staat het wel. En nogmaals, dat gaan we hier verder buiten beschouwing laten. Ik vind wat iemand privé doet totaal irrelevant voor wat er in de podcast gebeurd.

Waarom buiten de beschouwing houden? Het zou toch ook vreemd zijn als de vrouw van Fons Jurgens een podcast begint en die heeft Pretpark World, zou die dan echt zo onafhankelijk zijn?

broodje123 Ik moet er wel bij zegen dat ik de laatste tijd Maurice veel beter begin te vinden dan vroeger. Ook inhoudelijk. Dus ik zal er ook wel over ophouden, maar het is wel een beetje dubieus.

Michael Dat staat het wel. En nogmaals, dat gaan we hier verder buiten beschouwing laten.

Ok, relax please. Net zoals Kleine Boodschap banden heeft met de Efteling vanwege mensen die zij daar kennen en D-tales banden heeft met Disney via bijv Inside Ears, heeft Themetalk banden met Toverland. Dat is helemaal niet erg, dat hoeft een podcast niet qua kwaliteit te raken maar het kan de content en meningen wel beïnvloeden of kleuren. Dat is ook niet zo erg aangezien het, zoals je al zei, hun eigen podcast is met hun eigen meningen. Ik snap niet helemaal waarom dat niet benoemd mag worden.
                            Dat gezegd hebbende, ik vind Maurice altijd nog veruit de meest prettige host van de twee. Zijn opmerkingen zijn vaker weloverwogen en genuanceerd dan bij Thomas en dat kan ik wel waarderen.

Ik luister podcasts eigenlijk alleen tijdens mijn werk gek genoeg, dat dood de tijd ook lekker als ik geen films kan kijken tijdens de baas zijn tijd...maar goed hier is mijn lijstje..

Wel een beetje lekker alles door elkaar van thema:

Sean Olivers Kayfabe podcast
                            WWE After the Bell with Corey Graves
                            X-Pac 12360 A Wrestling podcast
                            Looopings podcast
                            After Park Lounge
                            Scarepod
                            Elitepauper Podcast: Ekte verhalen
                            The Major wrestling figure podcast
                            De Jensen show
                            Themetalk
                            Ochtend in pretparkland