elmarwouters Waar haal je in hemelsnaam de tijd vandaan om dat allemaal te luisteren?
Podcasts
elmarwouters Jeutje, op welke snelheid luister je dat om het allemaal bij te kunnen houden? Er zitten wel wat interessante namen tussen.. Misschien eens wat uit jou lijstje uitproberen!
Doornroosje Vooral bizar dat iemand eindverantwoordelijk was voor zoveel fouten zonder consequenties.
Hjalmar Auto rijden, op werk luisteren. Niet alles van Jon Taffer en/of Joe Rogan beluisteren.
Marvin Gewoon normale snelheid, maar sinds ik CarPlay in mijn auto heb gaat het Podcast beluisteren wat makkelijker. En als ik nogal afstandjes moet rijden naar bijvoorbeeld een ThemePark dan gaat het weer aan, ik zit over het algemeen (ook voor werk) veel in de auto. En ook op werk beluisteren
Vooral Themetalk. Af en toe eens een aflevering van Ochtend in Pretparkland als ze iets interessants hebben. Zo nu en dan mede wel eens de Looopings Podcast maar die vind ik meestal te langdradig.
broodje123 Merk op dat ik het expres ‘nieuwigheid’ noemde en niet ‘nieuwe attractie’. Hoewel Jean jr. het wel zo noemt, maar dat is begrijpelijk vanuit zijn positie
Uiteindelijk kan men zo toch iets ‘nieuws’ presenteren dit jaar.
Progress ohh dat ik verkeerd gezien. Maar ik vind nieuwigheid toch wel een groot woord.
- Bijgewerkt
Ik luister ook erg veel, afgelopen jaar wel weer wat geswitcht in mijn lijstjes.
'Vaste prik luisteren' als ze online verschijnen zijn tegenwoordig:
- Een Podcast over Media (over media en technologie)
- De Appels en Peren Show (technologie)
- Snuggere Zaken (persoonlijke ontwikkeling / technologie)
- Verwondering (design)
- Ochtend in Pretparkland (pretpark)
Met enige regelmaat (beetje afhankelijk van de eventuele gast en de tijd die ik heb (luister alleen podcasts in de auto of tijdens het wandelen):
- NRC Vandaag (nieuws)
- NRC Onbehaarde Apen (wetenschap)
- Themetalk (pretpark)
- Met Nerds om Tafel (technologie)
- 100% Inspiratie Podcast (persoonlijke ontwikkeling)
- Eindbazen (persoonlijke ontwikkeling)
- Met Groenteman in de kast (interviews)
Daarnaast heb ik ook nog wat tijd besteed aan afleveringen van:
- Vallen en Opstaan (zakelijk / persoonlijke ontwikkeling)
- The Chernobyl Podcast (media)
- Dan Carlin's Hardcore History (geschiedenis, de afleveringen over Japan)
- Ongesigneerd (design)
- Hoe krijg je het voor elkaar (zakelijk / persoonlijke ontwikkeling)
Zoveel moois te ontdekken. Ik moet bekennen dat ik sinds een jaar ook eigen shownotes bijhoud in mijn notitie app, omdat ik die tonnen aan info en vaak inspirerende opmerkingen niet wil vergeten. Lang leve de podcast!
- Bijgewerkt
Ik luister met name Kleine Boodschap, D-tales en Themetalk. Moet zeggen dat ik me met name de laatste tijd bij Themetalk wel regelmatig erger aan het feit dat Thomas als het om de Efteling gaat op elke slak zout legt. Maurice remt het dan wel een beetje af, maar toch valt het wel op. Anderzijds houdt hij het geen week vol zonder abonnement... Ze gooien het dan op "tijdens een podcast roepen we gewoon van alles" maar een beetje meer gefundeerde kritiek zou wel verfrissend zijn. Dit is een beetje het trucje wat ze al langer doen met Disneyland Parijs natuurlijk.
Fatouche En altijd wel positief zijn over Toverland, dat vind ik de laatste tijd echt vervelend worden.
broodje123 tja, dat heeft ongetwijfeld ook te maken met de banden tussen Maurice en Toverland. Ergens ook wel begrijpelijk dat ze daarom niet te negatief willen zijn, maar door dan andere parken zo onevenredig hard aan te pakken laat je dat verschil wel duidelijk merken inderdaad.
Progress een bouwploeg die weg loopt bij de Pegasus, een technische flater bij Droomvlucht, foute gunning bij entreegebouw, Villa Volta omdat andere attractie te laat is besteld (oud plan van de plank halen, succes was een toevalligheid), vogelrok kapot bezuinigd, gevel theater weg bezuinigd, korte termijn visie op theater waardoor totaal verkeerde stoelen ingebouwd zijn, droomrijk met miljoenen claim, pandadroom (dat behoeft geen uitleg, is die nog het trotst op ook), de vliegende Hollander kapot bezuinigd en weer dezelfde fouten als met droomvlucht.
Oh, en voor zn Efteling carrière had die ook heuvelpoort gerealiseerd met die kutgarage.
En dan lekker losgaan dat Symbolica geen goede attractie is. Wat een man.
Het voordeel van Themetalk is dat je het zelf allemaal nuanceren omdat je gewoon luistert naar twee jongens die op hun manier ouwehoeren over pretparken. Dat is de reden waarom ik er graag naar luister. Beetje fact free kletsen, heerlijk! En iedereen heeft zn roze brillen of andere gekleurde glazen. Dus daar kan ik mij niet zo aan irriteren.
Persoonlijk vind ik dat over Toverland ook allemaal wel meevallen. Het enige wat me soms stoort is het affikken van Disneyland Parijs. Na een paar weken is dat niet veranderd, maar daar hoef je dan niet keer op keer op te blijven hameren.
- Bijgewerkt
Tonnie Thomas merkt wel terecht op dat bij Maurice de Efteling vrij weinig fout kan doen.
Grappig dat we daar precies andersom over denken. Heeft ongetwijfeld met onze eigen pretparkvoorkeur te maken
Ach ja, DLP kan juist bij Maurice nooit iets goed doen. Dus ze zijn allebei doorgaans een beetje ongenuanceerd. Maar als het steeds zo gaat en dan andere parken zo uit de wind gehouden worden, valt dat me op.
Misschien is Maurice soms te mild over de Efteling, maar wat Thomas allemaal roept (bijv laatst ook weer over hoe de variabele prijzen op de site zijn aangegeven en hoe misleidend dat wel niet is, maar Toverland doet het prima) is toch ook vrij overtrokken?
Michael Het voordeel van Themetalk is dat je het zelf allemaal nuanceren omdat je gewoon luistert naar twee jongens die op hun manier ouwehoeren over pretparken. Dat is de reden waarom ik er graag naar luister. Beetje fact free kletsen, heerlijk!
Ja, als dat je insteek is bij een podcast snap ik dat je Themetalk graag hoort. Maar ik heb het idee dat TT eerder altijd ook wat meer achtergrond had. Maar misschien herinner ik me dat verkeerd. Betrap mezelf er in ieder geval op steeds vaker een aflevering over te slaan.
Marvin Jeutje, op welke snelheid luister je dat om het allemaal bij te kunnen houden? Er zitten wel wat interessante namen tussen.. Misschien eens wat uit jou lijstje uitproberen!
Ik kan een beetje versnellen nog wel aan, maar ik heb dus ook vrienden die op 1.6x naar politieke podcasts luisteren. Holy crap.
Fatouche Ik kan me hier wel in vinden. Luisterde altijd graag naar Themetalk, maar sla het nu ook steeds vaker over. Het was eerst nog behoorlijk inhoudelijk met hier en daar een grap, maar het is wel erg doorgeschoten in ongefundeerde meningen en tegen bepaalde parken aanschoppen. Met name Thomas vliegt hierbij nogal eens uit de bocht en dat maakt het voor mij steeds lastiger om hem op andere momenten helemaal serieus te nemen. Dat Toverland alleen positief besproken wordt is vanuit hun positie helemaal te begrijpen, maar maakt dat schoppen tegen andere parken inderdaad wat wrang.
Maar goed, helemaal prima, er is een publiek voor en iedereen moet lekker luisteren wat hij/zij leuk vindt. Uiteindelijk bieden de heren (net als de andere podcasters) een hoop gratis vermaak en daar kan ik alleen maar waardering voor hebben.
Ik luister nog steeds graag OiP (hoewel de frequentie inmiddels extreem laag is), Kleine Boodschap (lange podcasts, maar wordt steeds beter) en D-Tales (zolang Michiel Veenstra er niet teveel een 3FM-hiep-hiep-hoera-show van maakt). Een enorme luxe dat er zoveel keuze is!
Fatouche Ja, als dat je insteek is bij een podcast snap ik dat je Themetalk graag hoort. Maar ik heb het idee dat TT eerder altijd ook wat meer achtergrond had. Maar misschien herinner ik me dat verkeerd. Betrap mezelf er in ieder geval op steeds vaker een aflevering over te slaan.
Mwa, de heren zijn er zelf vrij helder over dat ze vooral lekker over pretparken willen kletsen met een microfoon erbij. De ene keer zal dat wat meer diepgang hebben dan de andere, maar zoals @Michael al terecht zegt is gewoon lekker fact-free-ouwehoeren zoals je zelf ook zou doen met vrienden in de wachtrij. En ook ik luister daar graag naar
Jules Ik luister zelf tegenwoordig alles op x1,2, maar 1,6... Damn, dat is toch niet te doen joh
Mijn mening over ThemeTalk de laatste tijd heel erg veranderd. Het was mijn eerste pretparkpodcast, maar de laatste tijd kijk ik stiekem toch meer uit naar Kleine Boodschap. Voor mijn gevoel is ThemeTalk echt een beetje een zeik podcast geworden. Alleen Disney en Toverland doen het goed. En Maurice zegt ook nog eens dat die geen aandelen en banden met Toverland heeft, terwijl die toch echt een vriendin heeft waar die mee samenwoont die communicatiemanager is. Daar moet die ook eerlijk ook zijn. Maurice is gelukkig wat positiever dan Thomas over de Efteling, want die doet opeens alles fout volgens Thomas. Ik ben benieuwd hoelang het zeik trucje nog werkt.