Dennis Een ding die veel mensen vergeten over Podcasts is de microfonen en recorder(s) die aangeschaft moet worden.
Dit is bijvoorbeeld 1 van de redenen waarom ik Podcasts nog even links laat liggen, na 1 aflevering gemaakt te hebben. Ik heb zelf jarenlang radio gemaakt, en wil daarom niet met iPhone oortjes een podcast opnemen. Apparatuur is gewoon duur, althans als je niet met een microfoon van de blokker wilt gaan opnemen.
Het liefst zou je ook gewoon een onzichtbare sponsor zien, alleen dat is gewoon heel lastig. Veel spullen voor podcasts/vlogs etc zijn gewoon niet gratis of in bruikleen zomaar te krijgen.
En daarbij, je betaald bij Spotify, Deezer ook voor een premium vanwege de content. En als je dat niet doet, dan krijg je reclame. Het geeft ook waardering als maker als je input/donaties krijgt van luisteraars, dan weet je dat je het niet voor de kat z'n k.. doet.
En het hosten van audiofiles, kost gewoon geld. Ook moet je een stabiele server hebben, want ik neem aan dat een dienst als Anchor ook gelimiteerd is in het aantal opnames.