Marco Ha! Goede vraag. Ik vind het vloggen al veel werk en het in elkaar zetten van podcasts kost wel aardig wat kennis en tijd. Maar ik ga een serie opnemen bij OiP!

Ik luister al jaren een paar Amerikaanse podcasts. Coasterradio, seasonpass en in the loop. Afgelopen jaar ook themetalk ontdekt, welke ik erg lekker vind om te luisteren.

Verder luister ik nog wat Scare podcasts en Trust nobody over widm

Ik luister naar Man, man, man de podcast en naar Jensen! en natuurlijk de bekende pretparkpodcasts die hierboven staan.

Alain oh ja man man man luister ik inderdaad ook nog. Net weer begonnen.

De Echt Gebeurd podcast en 30 Minuten Rauw, de podcast van Ruud de Wild zijn ook echt aanraders trouwens

Ik luister het liefst naar OIP., puur en enkel om de eenvoudige reden dat hun Podcast het minst gekleurd is van alle Podcasts. Erwin is recht door zee, diepgaand, prettig om naar te luisteren en zijn mening is niet duidelijk beïnvloed door zijn voorkeur voor een bepaald park. Heel anders dan wanneer je naar Themetalk luistert. Die podcast vond ik enorm leuk om naar te luisteren, tot het moment dat één van de heren een relatie kreeg met Tessa van Toverland. Sindsdien geen onvertogen woord meer over dat park, waardoor ze dus niet meer geloofwaardig zijn in hun opinie. Hij schijnt zelfs al in Toverland werkkleding te zijn gespot. 😀 Alle begrip natuurlijk. Privé en liefde is immers belangrijker dan een podcast (hobby), maar misschien is het dan een goed idee om ThemeTalk om te toveren tot ToverTalk. 😁
    Kleine Boodschap vind ik kwalitatief en journalistiek erg goed, maar soms ook te veilig en braaf. Zij gaan serieus de diepte in met bepaalde onderwerpen, maar nagenoeg alles waar ze de luisteraar mee bedienen, blijven ze in veilig water. Het mag wat scherper, wat meer uitnodigen tot discussie. Verder denk ik dat maar weinig luisteraars echt geïnteresseerd zijn in familiezaken van Tim, dat mag best een tandje minder.

Al met al vind ik de opkomst van die Podcasts wel erg positief. De discussiefora worden al minder actief door FB en Twitter, de Podcasts dragen bij aan het bestrijden ervan. Heel goed ook dat de Podcasts hier een 'subforum' genieten, zodat de afleveringen uitgebreid besproken kunnen worden.

De podcast van OiP met de avonturen uit Dubai en Abu Dhabi staat online!
    Dennis

Eftelflags Ga hem dan straks eens luisteren. Lang geleden dat ik OiP heb geluisterd.

Start gerust een nieuw topic voor een nieuwe podcast aflevering! Kunnen we er lekker inhoudelijk over discussieren! Verzameltopics zijn niet nodig wat mij betreft 😬

Podcast lijstjes, leuk! Ikzelf luister naar de volgende:

• Ochtend in Pretparkland, de moeder aller pretpark podcasts kan niet ontbreken.
        • Themetalk, ongezouten meningen, recht voor hun raap en soms lekker ongenuanceerd.
        • Kleine Boodschap, soms met een iets te roze Efteling bril maar ze houden wel alles bij.
        • D-tales, ook hier een soms iets te roze bril maar dan met Mickey oren erop, ook hier geldt dat alles bijgehouden word.

Dan heb ik ook nog wat niet pretpark gerelateerde podcasts die ik luister! Dat zijn:

• Nerdcubed Patreon Podcast, een podcast speciaal voor de Patreons van Nerdcubed (Dan Hardcastle) waarin hij verteld over wat hij mee maakt in het dagelijkse leven maar ook inzichten geeft in zijn YouTube kanaal en andere projecten waar hij aan werkt.
        • Going in Raw, hiervan luister ik voornamelijk name de reviews van Raw en SmackDown Live voor een beetje extra achtergrond en onzin met betrekking tot de WWE.
        • David Tennant Does A Podcast With..., hierin interviewt David Tennant elke week iemand anders die te maken heeft met films, tv, comedy of iets anders. Ik begon voornamelijk met luisteren omdat ik hoop op gasten die met Doctor Who te maken hebben of hebben gehad, maar ook de gesprekken met anderen (voor mij vaak onbekendere personen) zijn erg leuk en luisteren lekker weg.

De Grand Prix Radio podcast moet ik nog gaan uitproberen! 🙂

Marvin Die van David Tennant kende ik nog niet, als Whovian moet ik die natuurlijk wel even opzoeken!

Qua pretpark-gerelateerde podcasts zijn het bij mij D-Log en Ochtend in Pretparkland die steevast in m’n podcast app voorbij komen. ThemeTalk en Kleine Boodschap ga ik een tweede kans geven na het horen van toch wel positieve reacties.

Niet pretpark podcasts die ik vaak luister:

• Syntax, over webdevelopment
          • Met Nerds om tafel
          • Een podcast over media
          • BNR: De technoloog
          • Tech45
          • De JENSEN podcast 👌🏻
          9 dagen later

Ik vind Kleine Boodschap prettig om naar te luisteren. Vooral een shoutout naar Tim van dat team. Prettige stem om naar te luisteren, goed verteller en de juiste kennis paraat. Zijn partner schiet daarin nogal eens tekort. Maar een prettige manier om tijdens reistijd een beetje op de hoogte te blijven. Hetzelfde geldt voor Themetalk, het verschil tussen beide figuren is merkbaar. Het blijven natuurlijk hobby's voor die gasten maar toch. Ze zetten zichzelf wel online.

D-tales pik ik zo af en toe ook mee, heb daar een paar keer via mijn opleiding bij kunnen zijn en dat was erg leuk. Verder weinig podcasts, een interessante Trust Nobody wil ik nogal eens doorheen klikken, maar verder heb ik echt er geen tijd voor, of geen tijd voor over, om elke dag een uur te gaan zitten luisteren.

20 dagen later

Thuur Deze week is weer een nieuwe aflevering online gekomen met als thema Walt Disney!

https://www.momkai.com/podcast/

Voelt als een cadeautje wanneer twee thema's waar je een bovengemiddelde interesse voor hebt, gecombineerd worden 🙂

Buiten de podcasts die ik hierboven al noemde, luister ik sinds kort ook naar de 'Appels en Peren Show' (soort Podcast over Media, maar die laatste heeft al erg lang geen nieuwe aflevering meer gekregen) en de '100% Inspiratie Podcast' (beetje vergelijkbaar met Eindbazen).

Daarnaast kan ik nog de podcast 'Hoe Krijg Je Het Voor Elkaar' aanbevelen. Het gaat over efficient werken en leven, waarin het eerste seizoen volledig gewijd is aan een boek waar ik sinds begin dit jaar veel van heb geleerd, 'Grip' van Rick Pastoor. Als je het boek al eens gelezen hebt dan is de podcast een mooie samenvatting en als je het boek nog niet gelezen hebt dan staat deze podcast al bom vol tips en tricks en is het een mooi opstapje naar het boek.

• John vindt dit leuk.
          9 dagen later

Ik luister zelf vooral podcasts over sport. In de VS is dat al een paar jaar heel groot en kun je vaak interviews met je favoriete spelers en televisiepersoonlijkheden luisteren via podcasts uit lokale en landelijke media. Een beetje een nadeel is dat veel podcasts toch de neiging hebben zich ook over "pop culture" uit te laten en omdat ik geen bioscoop om de hoek heb mis ik vaak de eerste weken en kansen om films te zien. Als ik deze week dan een ijshockeypodcast op zet en een speler spoilert gewoon enige waarschuwing Avengers: Endgame, dan is de lol er voor de rest van een aflevering wel vanaf. Beetje een nadeel van niet bovenop alles zitten.

Ik heb heel hard gelachen om Man man man, de podcast. Natuurlijk vast luisteraar van Themetalk, D-tales en Oip. Onlangs kwam ik de Universiteit van Nederland tegen. Korte, behapbare colleges over allerlei zaken. Heerlijk om naar te luisteren! Echt een aanrader.

• John heeft hierop gereageerd.

RtHt man man man de podcast heb ik ook recent ontdekt. Dat is écht heel leuk 😃

• Dennis heeft hierop gereageerd.
            • Mark vindt dit leuk.