Ik luister het liefst naar OIP., puur en enkel om de eenvoudige reden dat hun Podcast het minst gekleurd is van alle Podcasts. Erwin is recht door zee, diepgaand, prettig om naar te luisteren en zijn mening is niet duidelijk beïnvloed door zijn voorkeur voor een bepaald park. Heel anders dan wanneer je naar Themetalk luistert. Die podcast vond ik enorm leuk om naar te luisteren, tot het moment dat één van de heren een relatie kreeg met Tessa van Toverland. Sindsdien geen onvertogen woord meer over dat park, waardoor ze dus niet meer geloofwaardig zijn in hun opinie. Hij schijnt zelfs al in Toverland werkkleding te zijn gespot. 😀 Alle begrip natuurlijk. Privé en liefde is immers belangrijker dan een podcast (hobby), maar misschien is het dan een goed idee om ThemeTalk om te toveren tot ToverTalk. 😁
Kleine Boodschap vind ik kwalitatief en journalistiek erg goed, maar soms ook te veilig en braaf. Zij gaan serieus de diepte in met bepaalde onderwerpen, maar nagenoeg alles waar ze de luisteraar mee bedienen, blijven ze in veilig water. Het mag wat scherper, wat meer uitnodigen tot discussie. Verder denk ik dat maar weinig luisteraars echt geïnteresseerd zijn in familiezaken van Tim, dat mag best een tandje minder.
Al met al vind ik de opkomst van die Podcasts wel erg positief. De discussiefora worden al minder actief door FB en Twitter, de Podcasts dragen bij aan het bestrijden ervan. Heel goed ook dat de Podcasts hier een 'subforum' genieten, zodat de afleveringen uitgebreid besproken kunnen worden.