laprikantan Je kon altijd al doneren bij ze, alleen is het omgezet naar een ander systeem?
Verder is t gewoon nog gratis te luisteren, is er ook minimaal voordeel voor donateurs, en kan je ook die 20 seconden petje.af talk gewoon skippen, ik zie t probleem niet zo, ik vind t in verhouding bij een D-Tales of Trust Nobody "irritanter" alhoewel ik me er ook weer niet erg aan stoor eigenlijk.
Podcasts
Het doneren zit er sinds een jaartje in. Begrijp wel dat mensen dat als vervelend kunnen ervaren. Gelukkig beseffen de heren zelf ook dat het redelijk belachelijk klinkt volgens mij, dus heb er weinig moeite mee. Ik vind de harde reclame in bijvoorbeeld man man man de podcast vele male irritanter. Dan liever op deze manier een bijdrage vragen in de onkosten.
Tonnie Nee hoor. Trust Nobody doet het het minst, maar ThemeTalk slaat er wel heeeel erg in door voor mijn gevoel.
Ik stoor me er niet zo aan, het duurt maar een half minuutje en het is inderdaad veel prettiger dan echte reclame. Ben patron van oa D-tales en Trust Nobody en vind het fijn om op die manier de makers van een podcast waar ik veel plezier aan beleef te kunnen steunen. De extraatjes zijn leuk meegenomen, maar daar hoef je het meestal niet voor te doen (is ook niet de insteek van de meeste donateurs lijkt me).
Heb in het verleden ook wel eens gedoneerd aan Themetalk, maar gezien de sterk teruglopende kwaliteit van die podcast het bij een eenmalige donatie gelaten.
broodje123
Niet mee eens.
Bij TT heb je de optie om te doneren, maar doneer je niet, mis je eigenlijk vrij weinig.
Ze maken minimale extra content voor donateurs en iedereen mag en kan reageren op afleveringen (donateur of niet) de enige meerwaarde is de appgroep, maar verder is er weinig voordeel op dat vlak.
Trust Nobody en D-Tales hebben verschillende niveaus (tiers) en produceren structureel extra zaken voor hun donateurs (in de hogere tiers) en geven bijvoorbeeld vrij veel extra's zoals events, goody's, eerder aflevering luisteren etc.
Bij een Trust Nobody krijg je alleen bij bepaalde tiers toegang tot bijvoorbeeld hun reactie hotline, andere reacties worden niet behandeld in de show etc.
Persoonlijk houd ik daar minder van, ik vind het niet erg om te doneren, maar ik doneer om de podcast en eventuele extra/speciale afleveringen, niet om al die extraatjes in de vorm flesjes, stickers, tasjes, boekjes die toch bij mij in een bak terecht komen en nooit gebruikt worden. Maak dan lekker een gift shop waarbij mensen die producten kunnen kopen en je ook indirect steunen, maargoed, dat is dan wat ik vooral vind.
Tonnie Wel. ThemeTalk beantwoord alleen vragen van luisteraars. En een podcast runnen hoeft niet echt niet 96 x 5 euro kosten.
broodje123 Wel. ThemeTalk beantwoord alleen vragen van luisteraars. En een podcast runnen hoeft niet echt niet 96 x 5 euro kosten.
T lijkt me idd wel vrij zinvol dat ze vragen van luisteraars beantwoorden ja... als je geen luisteraar bent heb je er vrij weinig aan niet
Ik denk overigens dat je je vergist wat je zomaar aan kosten en tijd kwijt bent om een beetje podcast te maken.
T is niet zo dat je met 2 iphones en 20 minuten per week een podcast van dik een uur maakt per week, buiten de apparatuur, denk nog aan tijd, de montage, hosting, zaken bijhouden etc.
Overigens in vergelijking, een trust nobody heeft een ruime 500 mensen die maandelijks bijdragen en D-Tales een 160... maar ik zie niet in waarom dat niet zou mogen?
Tonnie Oh verkeerd. Ze beantwoorden de laatste tijd alleen vragen van petje af nemers.
broodje123 Wil niet zeggen dat ze dit alleen maar doen he...
je kan ze gewoon nog berichtjes sturen: https://themetalk.nl/reageren/
Een ding die veel mensen vergeten over Podcasts is de microfonen en recorder(s) die aangeschaft moet worden. Daarnaast ook de hosting van een podcast. Hoe meer luisteraars je hebt hoe duurder het kan worden. Daarom snap ik ook dat veel podcasts vragen om een vrijwillige extra bijdrage... Maar ik denk wel dat je dat moet doen op het moment je als podcast je een beetje begint te bewijzen.
Dit is voor mij de rede dat ik het nog niet doe voor ScarePOD. Maar wie weet ooit in de toekomst, maar ben dan wel voorstander van om er iets tegenover te gaan zetten...
Het lijstje met podcasts dat ik luister loopt inmiddels behoorlijk achter, wat erop stond is blijven staan (dat kun je hier vinden Marvin). Maar het is op het formule 1 vlak flink uitgebreid
- Formule 1 Aan Tafel, moest ik de vorige keer aan beginnen maar ben ik inmiddels bijna klaar mee. Die zijn wat mij betreft veel te commercieel gegaan met reclames, sponsoren en inmiddels ook "BN'ers" die hun zegje komen doen in plaats van de vaste gespreksdeelnemers.
- RacingNews365 Formule 1 podcast, deze is dan juist weer een stuk beter geworden sinds @TvanGroningen vaste presentator geworden is.
- Beyond The Grid, de officiele podcast van F1 met steeds een uitgebreid interview met iemand uit de F1. Dat zijn mensen van nu ook maar grootheden uit het verleden en wat een fantatsische verhalen vertellen die zo nu en dan. Met name de aflevering met Mario Andretti was een genot om naar te luisteren, wat een gave stem heeft die man!
Michael Ik vind de harde reclame in bijvoorbeeld man man man de podcast vele male irritanter
Met ooto.nl? (Ja mensen, ik spel het bewust fout)
Dennis Een ding die veel mensen vergeten over Podcasts is de microfonen en recorder(s) die aangeschaft moet worden.
Dit is bijvoorbeeld 1 van de redenen waarom ik Podcasts nog even links laat liggen, na 1 aflevering gemaakt te hebben. Ik heb zelf jarenlang radio gemaakt, en wil daarom niet met iPhone oortjes een podcast opnemen. Apparatuur is gewoon duur, althans als je niet met een microfoon van de blokker wilt gaan opnemen.
Het liefst zou je ook gewoon een onzichtbare sponsor zien, alleen dat is gewoon heel lastig. Veel spullen voor podcasts/vlogs etc zijn gewoon niet gratis of in bruikleen zomaar te krijgen.
En daarbij, je betaald bij Spotify, Deezer ook voor een premium vanwege de content. En als je dat niet doet, dan krijg je reclame. Het geeft ook waardering als maker als je input/donaties krijgt van luisteraars, dan weet je dat je het niet voor de kat z'n k.. doet.
En het hosten van audiofiles, kost gewoon geld. Ook moet je een stabiele server hebben, want ik neem aan dat een dienst als Anchor ook gelimiteerd is in het aantal opnames.
elmarwouters En het hosten van audiofiles, kost gewoon geld. Ook moet je een stabiele server hebben, want ik neem aan dat een dienst als Anchor ook gelimiteerd is in het aantal opnames.
Yes klopt, ik neem hier zelf alles op met een Zoom recorder. Alleen wil heb tzt upgrade naar een grotere versie, zodat ik meer mensen goed te gast kan hebben tegelijkertijd. Maar inderdaad de audio files zijn lastig om te doen, inclusief het maken van de juiste feed, zodat hij op alle platforms beschikbaar is.
Daarnaast zit je ook gelijk met het punt hoe krijg in mijn statistieken goed, want die zijn ook heel erg lastig te meten. En zonder goede statistieken is het ook weer lastig om sponsoring te krijgen.
Maar ja als je kijkt naar bijvoorbeeld man, man, man de podcast die hadden die auto sponsor. Dat sloeg wel door en je krijgt steeds meer het gevoel dat ze steeds commerciëler worden. Alleen tja wat moet je dan doen?
Dennis Maar ja als je kijkt naar bijvoorbeeld man, man, man de podcast die hadden die auto sponsor. Dat sloeg wel door en je krijgt steeds meer het gevoel dat ze steeds commerciëler worden. Alleen tja wat moet je dan doen?
Ik vond het grapje er om heen altijd wel leuk, het wordt een soort van geaccepteerd dan als grapje. En ik kreeg telkens zin in Pizza als ik dat hoorde.
Dennis Maar ja als je kijkt naar bijvoorbeeld man, man, man de podcast die hadden die auto sponsor. Dat sloeg wel door en je krijgt steeds meer het gevoel dat ze steeds commerciëler worden. Alleen tja wat moet je dan doen?
Ik krijg steeds minder zin om te luisteren naar man man man de podcast. Met het succes hebben ze ook wat van de glans verloren eerlijk gezegd. Het waren drie mannen die beetje ongemakkelijk hun verhaal deden. Inmiddels zijn het - in mijn ogen - weer gewoon drie DJ's die weten dat ze goed beluisterd worden en succes oogsten en daarmee ook een bepaalde flair hebben gekregen.
Even een beetje bijgelezen ! Leuk om de reactie op de verschillende makers en podcastst te lezen! En, met name de rol van donaties, wat krijg je er voor terug etc. is goed om te lezen en de reacties daarop te pijlen! Dank voor de indirecte feedback, want daarvan leren we alleen maar en kunnen we het beter afstemmen op de wensen/sentimenten etc.
Tonnie Probleem is dat het geen 20 seconden zijn maar soms wel 20 minuten. Skippen had ik ook wel willen doen, maar ze hebben er ook geen 'hoofdstukken' in zoals sommige podcasts dat wel netjes hebben.
En zoals anderen het al aan gaven is de kwaliteit wat minder geworden. Ligt ook aan mijzelf, waarschijnlijk heb ik gewoonweg teveel pretpark podcasts op mijn lijst. En Eurodisney neerhalen is misschien een aantal maal grappig, maar het houd ook een keer op. Vooral wanneer je er daarna vlot weer heen gaat. Dat maakt de boel niet geloofwaardig. De indruk die ik krijg is dat je beter af bent met Slagharen in de winter om tien uur 's avonds dan Anaheim in hartje zomer.
Als je begint met een podcast weet je gewoon dat het geld gaat kosten. Hobbies kosten immers geld! Ik heb er dan samen met Chris best een hoop geld tegen aan gegooid, maar heb er onwijs veel plezier van. We zijn niet de best beluisterde pretpark podcast, willen we ook zeker niet zijn maar het brengt ons onwijs veel plezier!
laprikantan Probleem is dat het geen 20 seconden zijn maar soms wel 20 minuten
Wat ik persoonlijk bijvoorbeeld SCHIJT irritant vind is bij Joe Rogan, dat de eerste 5 minuten (als niet meer) aan "This Episode is made possible by" aanwezig is. Echter weet ik het en zap ik gewoon door totdat ik de intro hoor, wat commercials betreft heeft dat mijn voorkeur. Met betrekking tot de Disney Dish waar de commercials er midden in zitten vind ik persoonlijk ook niet fijn, maar ook dan ken ik gewoon doorspoelen. Wat dat betreft als je vroeger een casette op had gezet, moest je ook doorspoelen. Wees blij dat je een glasplaat kan aanraken ipv een My First Sony
laprikantan En Eurodisney neerhalen is misschien een aantal maal grappig, maar het houd ook een keer op.
Je gaat er toch weer heen om je mening ter herzien? Of zie ik dat verkeerd?