Tonnie Probleem is dat het geen 20 seconden zijn maar soms wel 20 minuten. Skippen had ik ook wel willen doen, maar ze hebben er ook geen 'hoofdstukken' in zoals sommige podcasts dat wel netjes hebben.
En zoals anderen het al aan gaven is de kwaliteit wat minder geworden. Ligt ook aan mijzelf, waarschijnlijk heb ik gewoonweg teveel pretpark podcasts op mijn lijst. En Eurodisney neerhalen is misschien een aantal maal grappig, maar het houd ook een keer op. Vooral wanneer je er daarna vlot weer heen gaat. Dat maakt de boel niet geloofwaardig. De indruk die ik krijg is dat je beter af bent met Slagharen in de winter om tien uur 's avonds dan Anaheim in hartje zomer.

Als je begint met een podcast weet je gewoon dat het geld gaat kosten. Hobbies kosten immers geld! Ik heb er dan samen met Chris best een hoop geld tegen aan gegooid, maar heb er onwijs veel plezier van. We zijn niet de best beluisterde pretpark podcast, willen we ook zeker niet zijn maar het brengt ons onwijs veel plezier!

• Ralf vindt dit leuk.

laprikantan Probleem is dat het geen 20 seconden zijn maar soms wel 20 minuten

Wat ik persoonlijk bijvoorbeeld SCHIJT irritant vind is bij Joe Rogan, dat de eerste 5 minuten (als niet meer) aan "This Episode is made possible by" aanwezig is. Echter weet ik het en zap ik gewoon door totdat ik de intro hoor, wat commercials betreft heeft dat mijn voorkeur. Met betrekking tot de Disney Dish waar de commercials er midden in zitten vind ik persoonlijk ook niet fijn, maar ook dan ken ik gewoon doorspoelen. Wat dat betreft als je vroeger een casette op had gezet, moest je ook doorspoelen. Wees blij dat je een glasplaat kan aanraken ipv een My First Sony 😉

laprikantan En Eurodisney neerhalen is misschien een aantal maal grappig, maar het houd ook een keer op.

Je gaat er toch weer heen om je mening ter herzien? Of zie ik dat verkeerd?

Michael Ik krijg steeds minder zin om te luisteren naar man man man de podcast.

Ik heb exact hetzelfde, eigenlijk al halverwege seizoen twee, specifiek de aflevering over drugs. Toen werd me duidelijk dat ze eigenlijk wel gewoon ontzettend in de popiejopie Hilversum DJ Bubble zitten.

Ik luister het nog steeds, maar de oorspronkelijke spontane lach en een traan zijn ze al een tijd kwijt bij mij.

laprikantan Vooral wanneer je er daarna vlot weer heen gaat. Dat maakt de boel niet geloofwaardig. De indruk die ik krijg is dat je beter af bent met Slagharen in de winter om tien uur 's avonds dan Anaheim in hartje zomer.

Volgens mij gaat t voornamelijk om Disneyland Parijs waar t commentaar op is, maargoed, ieder zijn ding.
    De ene vind kleine boodschap en de details hoe diep ze gaan fantastisch en de ander niet, die vind juist themetalk met wat meer algemeen "fact free geklets" juist weer leuk. zoveel smaken, zoveel pretpark podcasts zullen we maar zeggen.
    Ik herken me in iedergeval niet in jou beeld.

Nu ik thuis zit ook eens wat podcasts gaan luisteren. Had ik nog nooit gedaan. Ben blijven hangen bij D-tales en Themetalk. In deze tijd weinig om over te praten, maar tijdens het wandelen luistert het lekker weg.

• Ralf vindt dit leuk.

Marvin Beyond The Grid, de officiele podcast van F1 met steeds een uitgebreid interview met iemand uit de F1. Dat zijn mensen van nu ook maar grootheden uit het verleden en wat een fantatsische verhalen vertellen die zo nu en dan. Met name de aflevering met Mario Andretti was een genot om naar te luisteren, wat een gave stem heeft die man!

Deze moet ik echt vaker gaan luisteren. En ja, Mario Andretti is te gek!

2 maanden later

Even een klein schopje, heeft Erwin Taets een kleine pauze genomen? Het lijkt net alsof er halverwege mei geen afleveringen meer gemaakt in Spotify. Of is er iets wat ik fout doe?

Trouwens een aanrader voor de liefhebbers van de serie Scrubs, Zack Braff en Donald Faison doen nu in een podcast afleveringen terugkijken en commentaar erop geven. Ook komen er soms gasten bij die ook in die serie gespeeld hebben. De podcast heet Fake Doctors, Real Friends.

Marco Erwin Taets een kleine pauze genomen? Het lijkt net alsof er halverwege mei geen afleveringen meer gemaakt in Spotify.

Erwin Taets neemt wel vaker onaangekondigd pauzes... OiP is nog steeds een van de beste pretparkpodcasts, maar van een vaste frequentie is helaas weinig meer over. Dat is natuurlijk helemaal aan hemzelf om te beslissen, maar als luisteraar weet je niet zo goed waar je aan toe bent.

Na maanden van corona-ellende waardoor er geen reden was om de deur uit te gaan zit ik de afgelopen maand toch weer vaker in de auto en heeft m’n vriendin twee nieuwe podcasts ontdekt die we samen luisteren als we onderweg zijn.

De eerste is net begonnen. Aflevering 2 (3 inclusief pilot) is zojuist uitgekomen en voor de (Nederlandse) Brabanders vast een genot om te luisteren: Groeten uit het zuiden.

Rob Kemps (Snollebollekes) en Jordy Graat (Omroep Brabant) bespreken van alles en nog. Flauwe grappen en leuke anekdotes. Ik vind het heerlijk om te luisteren!

De andere is iets serieuzer, de Zelfspotcast. Door Sander Schimmelpenninck en Jaap Reesema. Over de zin en onzin in het werkende leven door twee vrienden die er warmpjes bij zitten maar wel gewoon een leven leiden.

Mocht je ze niet kennen, doe er je voordeel mee! 😎

Progress Eeuwig zonde inderdaad. Wat was het toch fijn dat Oip er ooit elke ochtend was!

Progress Erwin Taets neemt wel vaker onaangekondigd pauzes... OiP is nog steeds een van de beste pretparkpodcasts, maar van een vaste frequentie is helaas weinig meer over. Dat is natuurlijk helemaal aan hemzelf om te beslissen, maar als luisteraar weet je niet zo goed waar je aan toe bent.

Er kruipt echter wel veel tijd in het realiseren van een podcast aflevering. Niet alleen moet je gewoon opnemen, je wilt ook wel iets van voorbereiding vooraf maken en achteraf heb je natuurlijk het montagewerk. Dus ik snap het goed dat een vaste frequentie aanhouden niet zo gewenst is, tenslotte blijft het een hobby en moet je het uiteindelijk toch met volle goesting doen. Voor de luisteraar is dit op zich toch niet erg?! Je kan het toch snel zien op verschillende apps of er een nieuwe aflevering is of niet 🙂

Het ging er mij meer om of dat ik zelf niet iets verkeerds deed. Prima als hij even een pauze wilt houden, heeft ie in mijn ogen wel verdient hoor.

Zou toch even willen reageren op de opmerkingen rondom Ochtend in Pretparkland. 🙂

Wie goed geluisterd heeft, heeft in de eerste coronapodcast gehoord dat OiP teruggebracht is aan een tempo van 2 afleveringen per week om pretparkliefhebbers door te helpen terwijl de parken gesloten waren. Nu de parken weer open zijn, hoeft die insteek niet meer en komen er weer regelmatig nieuwe afleveringen uit, maar niet aan dit eerdere tempo. De eerstvolgende is er komende woensdag en gaat over een recent geopende nieuwe attractie in een Nederlands pretpark.

oow leuk een podcast over de tijdelijke achtbaan in de Waarbeek 😛

Eftelflags Wie goed geluisterd heeft

Is dat de bedoeling dan? Ik zet het meestal op als achtergrondgeluid tijdens het klussen, dus aandachtig luisteren doe ik dus nooit 🤣 Bij geen één podcast trouwens, niet alleen bij Taets.

Phadd-F Helemaal waar hoor! Zoals ik al zei, Erwin moet natuurlijk helemaal zelf weten wat hij met zijn tijd doet. En als je OiP luistert merk je goed dat er veel tijd in zit (en Erwin heeft er nog een baan naast natuurlijk).

Ik vind het zelf alleen jammer dat het allemaal erg onduidelijk is, waardoor je je door een lange periode zonder afleveringen soms afvraagt of OiP nog bestaat. Een kleine melding op de website (‘voorlopig geen nieuwe afleveringen’) zou dan handig zijn. Ook krijgen afleveringen soms een veel eerdere datering dan de datum waarop ze uitkomen, zodat je er pas later achter komt dat je er een of meerdere hebt gemist. Dat zijn kleine onhandigheden, maar verder geen enorm probleem. En door de lagere frequentie ligt de nadruk meer op reportages over openingen, die ik persoonlijk minder interessant vind. Ik hou meer van de beschouwende afleveringen en was dus erg blij met de afleveringen die we tijdens de coronasluiting te horen kregen.

Ik heb gisteren een aflevering opgenomen met de mannen van After Park Lounge! Als je into Europa-Park bent is die zeker de moeite waard!

Zeker into Europa-Park, maar ik begin APL steeds vaker te skippen merk ik. Wat zonde is want vond ze best wel goed, alleen de toon van Jaffeth werkt zo ave-rechts bij me.

Maar ik ga zeker even luisteren Michael