• Duitse Parken
  • Bevestigd: 2 nieuwe achtbanen voor Tripsdrill in 2020

Zingo Hey, waar vind jij nu ineens zo'n goede gedetailleerde tekening!? 😛

• Zingo heeft hierop gereageerd.

Marvin Via jou link 😛

Als je vervolgens op scanned files drukt krijg je die lijst met files. Een entry daarvan is:
    Plans, Sections, Elevations Application 12 27170 Kb
    Als je die opent kun je in de viewer bovenin tussen de twaalf pagina's wisselen. Daar zitten ook meerdere PDF's in. Daar heb ik deze uit gehaald.

Zingo Pfffff, ik heb al die entry's open gehad en helemaal doorgebladerd maar niet in de gaten gehad dat je binnen zo'n entry dan ook nog meerdere documenten had 🤡

Njit Thanks, maar die directe link werkt niet als je niet eerst indirect gegaan bent en de voorwaarden geaccepteerd hebt 😉

• Njit vindt dit leuk.

Joell vond dit laatst op het internet

Ik denk dat je in het verkeerde topic zit @Joell en als dit niet zo is dan is het verstandig om iets meer content te plaatsen dan enkel dit plaatje.

• Joell heeft hierop gereageerd.

Michael Ik zag het net pas.

The_Bullgod ja dat weet ik nu.

Edit door @Niek : ik kom het in meerdere topics tegen, maar je kunt gewoon reageren op meerdere mensen in dezelfde post. Je hoeft niet voor elke afzonderlijke reactie ook een nieuwe post te maken, anders zien we overal dubbelposts van je staan.

11 dagen later

Hopelijk komt hier nog beetje aankleding om de supports, want dit zijn niet de mooiste kleuren zeg.

Dit bericht plaatst tripsdrill zojuist op hun Instagram. Het thema is dus bekend!

Niet alleen het thema, maar ook de namen zijn bekend. We ontvingen het volgende persbericht:

Avonturenpark Tripsdrill, Cleebronn: Het avonturenpark Tripsdrill bij Stuttgart opent in 2020 twee nieuwe achtbanen in een dubbel pakket. Nu heeft Tripsdrill de namen en het thema van de twee grote attracties aangekondigd.

Twee achtbanen in een dubbel pakket
        Begin november kondigde het avonturenpark Tripsdrill de opening aan van twee nieuwe achtbanen in de loop van het seizoen 2020. Dit is in twee opzichten een wereldprimeur: aan de ene kant kruisen de banen elkaar meerdere keren, zodat deze een adembenemende competitie opleveren. Aan de andere kant is een van de twee attracties het prototype van de zogenaamde "Suspended Thrill Coaster". Dit is een nieuw ontwikkeld type hangende achtbaan met vier rollovers. Daar komt een familieachtbaan bij, die niet alleen vooruit gaat, maar ook achterwaarts. De namen en themaconcepten van de twee belangrijkste attracties zijn nu aangekondigd.

Met "volle kracht" op de Zwabische spoorweg
        Bij het ontwerpen van de familie achtbaan werd het avonturenpark Tripsdrill geïnspireerd door een van de meest beroemde Zwabische volksliederen: namelijk de "Zwabische Eisenbahn". Het lied, geschreven aan het einde van de 19e eeuw, zong over een turbulente reis op de Schwäbische Bahn: van Stuttgart via Ulm en Biberach naar Durlesbach. De spoorlijn zal nu fictief doorgaan naar Tripsdrill. De achtbaan is ontworpen in de stijl van een 19e-eeuwse stoomlocomotief en verschillende compartimenten. Om dit te evenaren werd de naam "Volldampf" gekozen voor de nieuwe attractie.

"Hals over kop" in een waaghalsavontuur
        Het thema van de "Suspended Thrill Coaster" gaat terug naar de "Sieben Schwaben " - een verhaal dat al honderden jaren in Schwabenland is geworteld. De Zeven Zwaben hebben zichzelf ooit tot doel gesteld een angstaanjagend monster te vinden aan het Bodenmeer. Gewapend met een gigantische lans begonnen ze aan een waaghalsavontuur. Het monster bleek echter een haas te zijn, die wankelde terwijl de Zeven Zwaben op hem af stormden. De nieuwe achtbaan draagt daarom de naam "Hals-über-Kopf": met deze naamgeving verwijst het themapark niet alleen naar de heldenverhalen van de Zeven Zwaben, maar ook naar de vier zogenaamde inversies, die de unique selling points zijn van dit nieuwe prototype.

Traditie en innovatie sinds 1929
        De geschiedenis van het eerste themapark van Duitsland begon in 1929, toen Eugen Fischer de eerste oude molen opende. Hij legde de basis voor het avonturenpark van vandaag met meer dan 100 originele attracties voor het hele gezin. Met het thema "Schwaben anno 1880" heeft Tripsdrill een geheel onafhankelijke positionering ontwikkeld: volgens de principes van kwaliteit, authenticiteit en originaliteit zijn alle attracties typisch Zwabisch en met veel aandacht voor detail ontworpen. Voor de vierde keer werd Tripsdrill geëerd voor dit concept met de European Star Award als het beste avonturenpark van Europa (<1 miljoen bezoekers).

Prototype flying in Phantasialand, 1 nieuwe fam. boomerang en protoype STC in Tripsdrill. Wordt echt een Vekoma jaar in Duitsland.

Wow ziet er netjes uit.
        Zoals het op Concept foto lijkt STC geen V-harnas te hebben iets wat ik alleen maar kan waarderen.
        Mooie Stap voor Tripsdrill.

Ik vind "Volldampf" echt een fantastisch Duits woord. Topnaam.

Jules "Volldampf"

Zou in Nederland denk ik 'Gasopdeplank' zijn 🤣

Toffe namen, toffe thema's, lekker bezig Tripsdrill. Ik kan niet wachten tot we deze coasters kunnen gaan uitproberen!

Toffe namen/verhalen weer. Heerlijk hoe dit park haar attracties van thema voorziet!

Joell Tripsdrill is altijd leuk om te combineren met Europa-Park, maar een aanbieding voor Europa-Park is in een topic over de bouw van nieuwe achtbanen in Tripsdrill niet echt op z'n plek natuurlijk.

Laten we het dus lekker over de bouw blijven hebben, onderstaande foto's waren hier nog niet voorbij gekomen geloof ik.

Edit: Coasterfriends had trouwens ook nog wat foto's op hun Facebook pagina gezet van het persmomentje afgelopen vrijdag.

• Niek vindt dit leuk.

Originele namen en mooie thema's. Origineel zijn ze altijd wel in Tripsdrill. Hopelijk zijn ze eind juli klaar. 😄