• Duitse Parken
  • Bevestigd: 2 nieuwe achtbanen voor Tripsdrill in 2020

Ik heb eerdere berichten over Tayto gelezen waar men het over 3 tot 4 inversies had. Dus kan best hetzelfde ontwerp zijn.

Ik heb net even 3 kwartier door de bouwaanvraag van Tayto zitten spitten, maar verder dan deze quote en slechte scan kom ik helaas niet qua layout. Wie zelf een poging wil wagen, je vind de documenten hier.

the construction of a new rollercoaster attraction incorporating 2 separate rollercoaster rides with a combined ride length of approximately 972m and a maximum height of 31 m above ground level; rollercoaster station structures

  • Joell heeft hierop gereageerd.

    Guy Ik ben er even snel ingedoken. De baan van Tayto had sowieso drie inversies. De eerste overbank zou je als inversie kunnen opgeven als je extereem vrijgeving bent (dat ben ik niet).

    Dat zijn er alvast drie. Ik denk echt dat beide banen gewoon die van Tayto zijn. Die mag ze niet bouwen, Tripsdrill heeft via Vekoma de kans gekregen ze te bouwen (want die hebben er ook geen baat bij om ze te laten liggen) en zowaar geschiede het. Dat is iig mijn gevoel erbij.

    • Marvin heeft hierop gereageerd.

      Marvin Op Youtube staan onrides in Nolimits van de verwachte banen.

      Lol, ik besef me nu pas dat die concepttekening van Vekoma niet de layout van deze baan zal zijn 😂

      Hahaha, ja de concepttekening laat een layout zien met twee inversies. Overigens verwacht ik wel dat Vekoma die layout ook heeft uitgetekend, het is dezelfde stijl als de andere concepts van de nieuwe generatie banen die we hebben gezien. En die worden ook allemaal wel ergens gebouwd.

      Ik ben benieuwd of er meer van deze STC's gaan komen, lijkt me zó tof om een soepele inverted te doen van Vekoma (even de Orkanen en Kvasten modellen daar gelaten).

      • Zingo heeft hierop gereageerd.

        Het kan bijna niet anders dan dat het idee voor deze attractie afkomstig is van het plan voor Tayto. Aan de andere kant lijken het aantal inversies van de STC niet overeen te komen dus ik ben serieus benieuwd naar de uiteindelijke layout in Tripsdrill. Eventueel is het in de basis dezelfde layout met wat toevoegingen omdat Tripsdrill wat extra's wilde. Spannend.

        Niek Beter nog, zover ik begrepen heb is de concepttekening een ontwerp op hetzelfde oppervlak als hun standaard SLC. De reden dat ze die ontworpen hebben is om aan te tonen wat op een relatief klein oppervlak mogelijk is. De SLC is een redelijk compact ontwerp welke erg bekend is. Door een baan te tekenen welke eenzelfde oppervlak gebruikt kan je parken perfect aantonen wat allemaal mogelijk is terwijl je ook gebruik maakt van de bekendheid van de SLC.

        De baan voor Tayto/Tripsdrill hebben beide niks te maken met dit concept behalve dat het baantype hetzelfde is. Ik weet zeker dat Vekoma ook wel meer andere modellen al getekend heeft voor andere parken.

        Zingo Hey, waar vind jij nu ineens zo'n goede gedetailleerde tekening!? 😛

        • Zingo heeft hierop gereageerd.

          Marvin Via jou link 😛

          Als je vervolgens op scanned files drukt krijg je die lijst met files. Een entry daarvan is:
          Plans, Sections, Elevations Application 12 27170 Kb
          Als je die opent kun je in de viewer bovenin tussen de twaalf pagina's wisselen. Daar zitten ook meerdere PDF's in. Daar heb ik deze uit gehaald.

            Zingo Pfffff, ik heb al die entry's open gehad en helemaal doorgebladerd maar niet in de gaten gehad dat je binnen zo'n entry dan ook nog meerdere documenten had 🤡

            Njit Thanks, maar die directe link werkt niet als je niet eerst indirect gegaan bent en de voorwaarden geaccepteerd hebt 😉

            • Njit vindt dit leuk.

            Joell vond dit laatst op het internet

            Ik denk dat je in het verkeerde topic zit @Joell en als dit niet zo is dan is het verstandig om iets meer content te plaatsen dan enkel dit plaatje.

            • Joell heeft hierop gereageerd.

              Michael Ik zag het net pas.

              The_Bullgod ja dat weet ik nu.


              Edit door @Niek : ik kom het in meerdere topics tegen, maar je kunt gewoon reageren op meerdere mensen in dezelfde post. Je hoeft niet voor elke afzonderlijke reactie ook een nieuwe post te maken, anders zien we overal dubbelposts van je staan.

              11 dagen later

              Hopelijk komt hier nog beetje aankleding om de supports, want dit zijn niet de mooiste kleuren zeg.


              Dit bericht plaatst tripsdrill zojuist op hun Instagram. Het thema is dus bekend!

              Niet alleen het thema, maar ook de namen zijn bekend. We ontvingen het volgende persbericht:

              Avonturenpark Tripsdrill, Cleebronn: Het avonturenpark Tripsdrill bij Stuttgart opent in 2020 twee nieuwe achtbanen in een dubbel pakket. Nu heeft Tripsdrill de namen en het thema van de twee grote attracties aangekondigd.

              Twee achtbanen in een dubbel pakket
              Begin november kondigde het avonturenpark Tripsdrill de opening aan van twee nieuwe achtbanen in de loop van het seizoen 2020. Dit is in twee opzichten een wereldprimeur: aan de ene kant kruisen de banen elkaar meerdere keren, zodat deze een adembenemende competitie opleveren. Aan de andere kant is een van de twee attracties het prototype van de zogenaamde "Suspended Thrill Coaster". Dit is een nieuw ontwikkeld type hangende achtbaan met vier rollovers. Daar komt een familieachtbaan bij, die niet alleen vooruit gaat, maar ook achterwaarts. De namen en themaconcepten van de twee belangrijkste attracties zijn nu aangekondigd.

              Met "volle kracht" op de Zwabische spoorweg
              Bij het ontwerpen van de familie achtbaan werd het avonturenpark Tripsdrill geïnspireerd door een van de meest beroemde Zwabische volksliederen: namelijk de "Zwabische Eisenbahn". Het lied, geschreven aan het einde van de 19e eeuw, zong over een turbulente reis op de Schwäbische Bahn: van Stuttgart via Ulm en Biberach naar Durlesbach. De spoorlijn zal nu fictief doorgaan naar Tripsdrill. De achtbaan is ontworpen in de stijl van een 19e-eeuwse stoomlocomotief en verschillende compartimenten. Om dit te evenaren werd de naam "Volldampf" gekozen voor de nieuwe attractie.

              "Hals over kop" in een waaghalsavontuur
              Het thema van de "Suspended Thrill Coaster" gaat terug naar de "Sieben Schwaben " - een verhaal dat al honderden jaren in Schwabenland is geworteld. De Zeven Zwaben hebben zichzelf ooit tot doel gesteld een angstaanjagend monster te vinden aan het Bodenmeer. Gewapend met een gigantische lans begonnen ze aan een waaghalsavontuur. Het monster bleek echter een haas te zijn, die wankelde terwijl de Zeven Zwaben op hem af stormden. De nieuwe achtbaan draagt daarom de naam "Hals-über-Kopf": met deze naamgeving verwijst het themapark niet alleen naar de heldenverhalen van de Zeven Zwaben, maar ook naar de vier zogenaamde inversies, die de unique selling points zijn van dit nieuwe prototype.

              Traditie en innovatie sinds 1929
              De geschiedenis van het eerste themapark van Duitsland begon in 1929, toen Eugen Fischer de eerste oude molen opende. Hij legde de basis voor het avonturenpark van vandaag met meer dan 100 originele attracties voor het hele gezin. Met het thema "Schwaben anno 1880" heeft Tripsdrill een geheel onafhankelijke positionering ontwikkeld: volgens de principes van kwaliteit, authenticiteit en originaliteit zijn alle attracties typisch Zwabisch en met veel aandacht voor detail ontworpen. Voor de vierde keer werd Tripsdrill geëerd voor dit concept met de European Star Award als het beste avonturenpark van Europa (<1 miljoen bezoekers).