Ja goed verhaal, maar niet heus. Vekoma maakt onderscheid tussen twee suspended coasters: suspended family coasters en suspended thrill coasters. Ze zouden gek zijn als ze de STC onbereikbaar zouden maken voor 'de jongere thrillseeker'. Vekoma wil hun product gewoon juist voor een zo groot mogelijke doelgroep in de markt zetten, dat lijkt me logisch. De 'ouderwetse' SLC wordt daarnaast nergens meer genoemd op de pagina 'Coasters', daar is de STC voor in de plaats gekomen.
Ik heb voor het gemak ook even wat zaken dik gemaakt:
Thunderbird is a new, exciting and extremely smooth Suspended Thrill Coaster. This new suspended family coaster based design with no less than 2 inversions, 5 airtime hills and 6 exciting twists and turns makes it possible to offer inversions for young and old from 1.20 m tall and up. Combinations of high speed turns and low force inversions prepare the small riders for the real work. This ride will thrill the seasoned rollercoaster enthusiast, but is equally fun and accessible to the youngest among thrill seekers.
Het is dus vooral een kwestie van perceptie, maar als je logisch nadenken voorop stelt, kun je gewoon vaststellen dat de STC niet de familie inverted is, maar dat de 'inverted family coaster' dat is. Nogmaals, als de bouwer het onderscheid in naamgeving maakt met Family versus Thrill, dan vind ik het een gek verhaal dat jij dat dan gaat betwisten.