• Wereldwijd
  • [Geruchten] krijgt Kings Dominion in 2021 een Monster Jam wingcoaster?

Er duiken momenteel geruchten op over de mogelijke nieuwe coaster welke Kings Dominion in 2021 zal openen.
Het gaat om een B&M wingcoaster met Monster Jam thema.

Zoiets hoorde ik ook al, op Facebook spoken er layouts rond, wel een leuke vervanging.

Leuke kleine wingcoaster, zou prima passen in parken als Walibi en Parc Astrix, of het perfect past in Kings Dominion durf ik niet te zeggen. Misschien dat het net een slag groter had moeten zijn, met een inversie meer.

Dit is een ontwerp van een Wing coaster trein die een tijd geleden op internet stond

Zo te zien toch een wat kortere baan, wat op zich logisch is want buiten de ruime bocht was Volcano verder toch redelijk compact en de Mack Bob lag er redelijk dicht tegen aan. Ruimte voor een grotere baan zal er dus wel niet geweest zijn.

Het Monster Jam thema past overigens niet bij het Lion King achtige bord dat daar nu hangt en ik al eens op Themepark voorbij heb zien komen. Dus benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Bijna hetzelfde als de B&M Wingcoaster in HB World. Alleen minus de looping en de eind Helix.

De Wingcoaster in HB World was wel leuk, maar blaaste mij niet weg. Fenix, Flug der Deamonen, Thunderbird, enzovoort zijn allemaal leuker. En hij was erg kort voor mijn gevoel. Als ze er in Kings Dominion dan nóg twee elementen uitlaten wordt het wel een hele karige baan. Helemaal omdat de Wing-over drop met direct daarna een looping gewoon een erg leuke combinatie was.

Wat zou dit een intens karig thema zijn zeg. Jemig.

Ik ben trouwens ook niet weg van de layout. Dit voelt echt als een thema en ontwerp dat specifieke groepen aanspreekt voor een zo minimaal mogelijk budget. Wel een B&M, maar dan de helft van de elementen weglaten. Raar.

Dat deze baan te laag en te kort is met te weinig elementen, dat ben ik ook met iedereen eens.
Maar blijkbaar kennen jullie dus Monster Jam dus niet zo goed. Dat is namelijk een merk en "sport" welke qua populariteit in Amerika zeker goed vergelijkbaar is met Nascar. Dit is vermaak voor de hele familie.

Een nieuwe achtbaan, ik voorspel dat Anaconda binnenkort dan ook zal gaan verdwijnen.

Ik ben toch een beetje sceptisch over de treinen. Op het eerste gezicht lijken ze mooi met die monstertruck in het midden, maar het lijkt wel alsof het zicht wel erg gehinderd worden.

The_Bullgod Ik ken Monster Jam zeker wel, is zelfs een tijdje in Nederland op de televisie geweest. Betekend niet dat ik zo'n gedrocht van een auto als thema wil zien in een pretpark 🙂

Het is niet dat ik Monster Jam niet ken, maar aan de hand van dit bord dat op de plaats van Volcano hangt, kan ik nu niet zeggen dat dit de uitstraling van een Monster Jam thema heeft.

Dat lijkt me inderdaad geen Monster Jam thema. Wat is eigenlijk de bron voor de layout van die wingcoaster? Lijkt me zo'n gekke layout, en het filmpje is overduidelijk fanmade.

Die Monster Jam-trein is behalve spuuglelijk ook totaal onpraktisch. De luchtweerstand lijkt me groter dan een normale Wing Coaster-trein en bovendien is er nauwelijks ruimte voor articulatie tussen de verschillende coaches. Het is een leuke dagdroom van de Monster Jam-eigenaar, maar ik geloof niet dat dit een realistische optie is, eigenlijk. 🤨