Hallo allemaal,

Ik wil met me vriendengroep naar Europapark en Rulantica. Het belangrijkste om die kant op te gaan is Rulantica. Het park is mooi meegenomen maar niet het belangrijkste.

Wie weet op welke dag je beste kan gaan wanneer het minst drukst is. We zitten te denken aan twee of drie dagen waarvan een dag naar het park. Hebben jullie ook adviezen waar we kunnen slapen.

De periode waarin we willen gaan is april/mei of juni.

Ik hoor het graag! Ontzettend bedankt voor jullie hulp alvast 🙂

Jammer dat je in het voorjaar wilt gaan, de beste tijd is in het najaar wanneer er Ride&slide tickets te koop zijn. Dan kun je voor 5 euro extra na 5 uur naar Rulantica tot 22.00.

Aquaslide Het maakt eigenlijk niet echt uit wanneer je in april/mei gaat, het zal wel gemiddeld zijn. Maar dan zou ik toch aanraden om niet tijdens de Nederlandse of Franse schoolvakanties te gaan, Nederlanders weten steeds meer EP te vinden, en het ligt dichtbij Frankrijk, dus dan zal het ook wel goed bezocht worden.

Ook is de nationale feestdag Tag der Arbeit (1 mei) en 2 dagen ervoor/erna ad te raden, dan is het er vaak net iets drukker (valt wel mee hoeveel drukker)

• Bijgewerkt

Ik ben begin augustus 2024 geweest en ik vond het toen niet super druk. Zal afhankelijk zijn van het weer en vakantie in de regio…

Ben zelf in de zomer geweest met flinke wachttijden. Ondanks de drukte lukt het om alle glijbanen te doen doordat het park tot 22:00 open was, zorg wel dat je op tijd komt. Het Ride & Slide ticket zou ik niet nemen, je kan je gemakkelijk een hele dag vermaken daar. Een tip die ik mee kan geven is om slippers te dragen. Het is veel lopen en dat voel je uiteindelijk wel in je voeten haha. Je kan ze bij iedere glijbaan in een soort open kast doen. Eén glijbaan heeft een single rider. Die zou ik niet nemen om tijd te besparen. Bij die glijbaan ga je verplicht in een vierpersoonsband. Ze nemen alleen iemand uit de single riders als er drie in een band willen
    Als er twee in een band gaan, laten ze die en pakken ze niemand uit de single riders.

Ik denk dat je nagenoeg alle doordeweekse dagen in april en mei wel als rustig kan beschouwen. Afgelopen mei (24 mei) op een vrijdag geweest, dat was voor een vrijdag echt meer dan prima. Ik zou alleen rond Pasen en de dag van de arbeid het park mijden. Dat is gegarandeerd een drukke bedoening in die periode want dan hebben veel regio’s vakantie. Dat is ongeveer van 18 april tot 4 mei verwacht ik. Afgelopen vrijdag was ik er ook, en toen was het toch merkbaar dat het vakantie was. Want het waterpark was gewoon erg druk.

Persoonlijk zou ik nooit EP en Rulantica op dezelfde dag doen, hoewel het financieel best aantrekkelijk is. Maar ik vermaak altijd van tien tot tien in het waterpark. Gewoon helemaal zen worden, zeker als het wat rustiger is. Heerlijk 🙂

• Kim vindt dit leuk.
    • Bijgewerkt

Aquaslide We zitten te denken aan twee of drie dagen waarvan een dag naar het park.

Ik begrijp dat het hoofddoel Rulantica is, maar mocht je drie dagen gaan dan zou ik wel 2 dagen Europapark kiezen en 1 dag Rulantica. Zelfs op een drukke zomerdag heb je Rulantica echt wel in één dag gezien. Europapark heb je zelfs in een rustige periode (die bestaan amper nog) echt minimaal twee dagen voor nodig.

Tip voor Rulantica: ga bij opening om 10:00, het waterpark komt altijd wat later op gang en dan heb je de grote glijbanen al kunnen doen.
    Mocht je in de hotels slapen dan mag je zelfs in 9:30 naar binnen. We waren afgelopen jaar doordeweeks in juni en hadden het bad de eerste 1,5 uur bijna voor ons alleen.
    Ook in de avond lopen de wachttijden vanaf 20:00 vaak nog terug.

Foto’s van een doordeweekse dag in juni om 12:00, ik vermoed dat doordeweeks in april of mei (buiten meivakanties of Hemelvaart om) je hetzelfde beeld kan hebben.

We willen in april-mei naar Rulantica gaan en willen slapen nabij Europa-Park. Weet iemand of er dan mooie deals komen in combinatie met de eigen hotels of gästehause in Rust zelf? Op de heenweg willen we Europabad meepakken in Karlsruhe. Ons budget is samen 400 voor de entree en overnachting. We denken zelf al 2 dagen daar te zijn.

Aquaslide Ons budget is samen 400 voor de entree en overnachting. W

Dat is erg krap! Entree voor Rulantica kost al 46-52 euro per persoon per dag exclusief kluisje. Dan houd je bij 4x 46 euro nog maar 216 euro over voor 2 dagtickets voor Europa-Park en een overnachting. Het is nét mogelijk wanneer je in Ringsheim slaapt en heel vroeg boekt (maar dan moet je nog een shuttle bus of de parkeerkosten meerekenen), maar echt relaxed is het niet.

msnguy exclusief kluisje

Want die extra euro maakt het verschil ja 😅

msnguy
        Wij hebben voor in mei, op een maandag, kronasar geboekt voor 1 nacht en tickets rulantica voor hele dag waren 36 euro. Maar mss zit hier op ook die 20% korting die we op onze nacht kregen ?

MisterDream Dat klinkt interessant. Moet je bij de hotelprijs nog extra betalen voor rulantica of zit dit in begrepen?

Prijs van de hotels zijn exclusief toegang. Je kan in de volgende stap tickets voor Rulantica en EP bij boeken. Je krijgt dan wel wat korting op de toegangsprijs. Maar ik denk dat €400,- wel erg krap gaat zijn. De hotels zijn aardig aan de prijs vind ik. Als ik nu kijk voor bijvoorbeeld 5-7 mei (2 nachten dus maar, en dit is buiten de vakanties ), dan is Kronasar de goedkoopste met €488,-, exclusief toegangstickets. Alcázar is al volgeboekt dan, dat is 1 van de goedkopere hotels ook. Ik denk niet dat er aanbiedingen gaan komen, de hotels worden toch wel geboekt.

Aquaslide
            Yes, onze kamer was 240 euro met ontbijt en tickets Rulantica voordelig erbij kunnen boeken aan 36 euro voor hele dag. Sommige dagen is er 20% korting maar dan moet je direct betalen etc...🙂

pretparkgekkie05-10 valt wel mee toch? Ik neem aan dat het buiten de schoolvakanties is. Wij zijn in de meivakantie omgerekend €340,- kwijt voor 1 nacht Alcazar, 4-persoons kamer, inclusief ontbijt. Dus buiten de vakantie €240,- vind ik wel redelijk klinken voor Kronasar. Dat is ook 1 van de goedkopere hotels.

Ivetje Nou, dat zijn behoorlijk hoge bedragen. Dan heb je nog niet (diner) gegeten. Hebben ze eigenlijk geen 'goedkopere' 2-persoonskamers?

Pretparkgenot voor een resorthotel is dat echt niet zo heel gek hoor. Als je goedkoper wilt overnachten, zal een niet-resorthotel in de omgeving al snel goedkoper zijn.

Hotels El Andaluz en Castillo Alcazar zijn overigens goedkopere opties dan Krønasår, mits die nog niet vol zitten. In een willekeurig gekozen weekend (12 t/m 13 april) kost Krønasår €305 voor een nacht en El Andaluz €263 voor diezelfde nacht. Allebei voor 2 personen en inclusief ontbijt (zonder is geen optie). Daar komt dan nog wel entree bovenop.

Quefox_ voor een resorthotel is dat echt niet zo heel gek hoor.

PHL: Charles Lindbergh: 429 (incl. ontbijt, 2 dagen entree, diner en Fastpass)
                    PHL: Matamba: 430 (incl ontbijt en 2 dagen entree) of 250 (inclusief ontbijt, zonder entree)

Port Aventura: Gold River: 240 (incl. Ontbijt).

DLRP Cheyenne of Sequoia: 598 (Incl. Ontbijt en 2 dagen entree)

Heide Park Pirate-Room: 303,50 (Incl. Ontbijt, 2 dagen Entree, Diner)
                    Heide Park Holiday Camp: 184,80 (Incl. 2 dagen Entree, Ontbijt en Diner).

Gardaland: 306 (Incl. 2 dagen Entree, Sea Life en Ontbijt)

Parc Astéris - Trois Hibaux: 395, (Incl. 1 dag entree en ontbijt).

EP is dus toch wel één van de duurste opties met de door jou genoemde 263 zonder toegang tot park (park entree 2 dagen voor 2 personen = 196 op die prijs. Dus wil je vergelijken met de resorts die entree inbegrepen hebben kom je op een prijs van 459 uit voor EP).