MisterDream Dat klinkt interessant. Moet je bij de hotelprijs nog extra betalen voor rulantica of zit dit in begrepen?
Beste tijd om Rulantica te bezoeken
Prijs van de hotels zijn exclusief toegang. Je kan in de volgende stap tickets voor Rulantica en EP bij boeken. Je krijgt dan wel wat korting op de toegangsprijs. Maar ik denk dat €400,- wel erg krap gaat zijn. De hotels zijn aardig aan de prijs vind ik. Als ik nu kijk voor bijvoorbeeld 5-7 mei (2 nachten dus maar, en dit is buiten de vakanties ), dan is Kronasar de goedkoopste met €488,-, exclusief toegangstickets. Alcázar is al volgeboekt dan, dat is 1 van de goedkopere hotels ook. Ik denk niet dat er aanbiedingen gaan komen, de hotels worden toch wel geboekt.
Aquaslide
Yes, onze kamer was 240 euro met ontbijt en tickets Rulantica voordelig erbij kunnen boeken aan 36 euro voor hele dag. Sommige dagen is er 20% korting maar dan moet je direct betalen etc...
MisterDream Hmm, dat is erg goedkoop voor Europa-park. In welk hotel overnacht je dan?
pretparkgekkie05-10
Kronasar en het is 240 met ontbijt en dan apart nog die tickets van Rulantica aan 36 euro eh
pretparkgekkie05-10 valt wel mee toch? Ik neem aan dat het buiten de schoolvakanties is. Wij zijn in de meivakantie omgerekend €340,- kwijt voor 1 nacht Alcazar, 4-persoons kamer, inclusief ontbijt. Dus buiten de vakantie €240,- vind ik wel redelijk klinken voor Kronasar. Dat is ook 1 van de goedkopere hotels.
- Bijgewerkt
Ivetje Nou, dat zijn behoorlijk hoge bedragen. Dan heb je nog niet (diner) gegeten. Hebben ze eigenlijk geen 'goedkopere' 2-persoonskamers?
Pretparkgenot voor een resorthotel is dat echt niet zo heel gek hoor. Als je goedkoper wilt overnachten, zal een niet-resorthotel in de omgeving al snel goedkoper zijn.
Hotels El Andaluz en Castillo Alcazar zijn overigens goedkopere opties dan Krønasår, mits die nog niet vol zitten. In een willekeurig gekozen weekend (12 t/m 13 april) kost Krønasår €305 voor een nacht en El Andaluz €263 voor diezelfde nacht. Allebei voor 2 personen en inclusief ontbijt (zonder is geen optie). Daar komt dan nog wel entree bovenop.
- Bijgewerkt
Quefox_ voor een resorthotel is dat echt niet zo heel gek hoor.
PHL: Charles Lindbergh: 429 (incl. ontbijt, 2 dagen entree, diner en Fastpass)
PHL: Matamba: 430 (incl ontbijt en 2 dagen entree) of 250 (inclusief ontbijt, zonder entree)
Port Aventura: Gold River: 240 (incl. Ontbijt).
DLRP Cheyenne of Sequoia: 598 (Incl. Ontbijt en 2 dagen entree)
Heide Park Pirate-Room: 303,50 (Incl. Ontbijt, 2 dagen Entree, Diner)
Heide Park Holiday Camp: 184,80 (Incl. 2 dagen Entree, Ontbijt en Diner).
Gardaland: 306 (Incl. 2 dagen Entree, Sea Life en Ontbijt)
Parc Astéris - Trois Hibaux: 395, (Incl. 1 dag entree en ontbijt).
EP is dus toch wel één van de duurste opties met de door jou genoemde 263 zonder toegang tot park (park entree 2 dagen voor 2 personen = 196 op die prijs. Dus wil je vergelijken met de resorts die entree inbegrepen hebben kom je op een prijs van 459 uit voor EP).
Drukte van vorig jaar kan je hier terugvinden: https://queue-times.com/nl/parks/309/calendar/2024/04
Biedt iig een indicatie voor dit jaar.
Coasterfrenzy Dus wil je vergelijken met de resorts die entree inbegrepen hebben kom je op een prijs van 459 uit voor EP
Het is natuurlijk heel lastig vergelijken tussen die resorthotels als je de entree inclusief neemt. De parken zijn namelijk verre van te vergelijken met elkaar.
Mijn persoonlijke mening even daar gelaten, van alle parken die je daar noemt kunnen eigenlijk alleen DLP en PAW zich in kwantiteit meten met het aanbod van EP. En van die twee is de een buitensporig duur (want er staat de naam van een groot merk op) en de ander bizar goedkoop (want ze verdienen het echte geld aan voordringpasjes).
- Bijgewerkt
Aquaslide Wij zijn vorig jaar blijven slapen in een Gästehaus op de grens in Rust (was 6 minuten fietsen naar de ingang van EP), ik zie via Google Maps dat het +/- 18 minuten stappen is naar Rulantica.
Dit kostte ons 75 EUR per nacht voor 2 personen. Periode maakte niet uit, was vaste prijs. Bijkomende persoon was 25 EUR extra. We konden er met 4 op 1 kamer slapen. Kinderen onder 4 waren gratis. (Weet niet met welk gezelschap je bent). In totaal kon je 2 kamers van 4 personen afhuren, met elk een eigen badkamer, gemeenschappelijke keuken en terras.
Dus als je enkel Rulantica wil doen, blijf je wel nog onder je budget van 400 EUR.
- Bijgewerkt
Dank voor jullie hulp en antwoorden.
Ik ben aan het kijken voor een gastehaus in Rust of directe omgeving. Wellicht kunnen we dan toch 3 dagen gaan met 1 dag Rulantica en Europa Park. Misschien is die laatste wat kort, maar we weten zeker dat we later weer terug komen voor Europa Park. Maar de focus ligt dit keer op Rulantica.
Iemand nog tips voor gastehaus of hotels aangezien hier best wat leden zijn die naar Europa park gaan elk jaar…
Wij hebben de laatste keer geslapen bij Kiefer Apartments, dat was nieuw voor ons maar erg goed bevallen. Schoon en netjes appartement en ideale ligging. Met iets meer dan 5 minuten lopen sta je bij de hoofdingang van Europa-Park.
Vanii is altijd goed. Die zit bij de achteruitgang bij de hotels. Die kant vinden wij zelf prettiger dan dichter bij de hoofdingang, omdat we meestal in de avond nog bij 1 van de hotels blijven hangen en dan ben je daarna zo bij je appartement. In de ochtend is het dan wat verder lopen, maar dan ben je nog fris
- Bijgewerkt
We hebben eind vorig jaar in Arndt Hotel Garni verbleven. Ontbijt helemaal top.
Parkeren kan je regelen met het hotel. Ze hebben zelf een aantal plekken, hier moet je even naar vragen. En anders krijg je een gratis parkeerkaart voor EP voor duur van je verblijf. Wij hebben de auto daar gewoon 3 dagen laten staan. Ze zitten maar een paar minuten van de hoofdingang van het park. Rulantica is zeker wel 20 minuten lopen, maar er gaat ook een gratis shuttlebus rond in dorp en resort.