Jordy Deze foto's waren al eerder bekend maar ben er nog steeds niet echt enthousiast over.
Zeker de receptie is echt raar, ziet er hip uit maar werk voor gast en medewerkers toch niet....
Efteling Wonder Hotel nieuwe naam van iconisch Efteling-hotel
Tonnie het lijkt echt op een gemiddelde "hippe" moderne koffietent in amsterdam. Het zit er allemaal goed en netjes uit, maar het is verre van orgineel en uniek. Ik kan niet zeggen dat ik het lelijk vind, maar ik vind dit niet de Efteling uitstraling hebben.
Op zich vind ik de naam niet gek. Beetje generiek, maar je krijgt zometeen het Grand Hotel en het Wonder Hotel. Dat onderscheidt zich best prima van elkaar. En de USP van het Wonder Hotel zijn de themakamers, daar zie ik de wat strakkere ruimtes onderin niet echt bij aansluiten. Hooguit het idee dat je bij iets om te gaan vliegen incheckt om boven de wolken te geraken. Maar da's het concept niet helemaal denk ik. Een fantasiekasteelthema was leuker geweest.
Dat de benedenverdieping een opfrisbeurt kon gebruiken is een ding wat zeker is. Maar of de ingeslagen weg nou helemaal lekker uit de verf komt, ik moet het nog zien.
Daarnaast; met internationale namen als 'Efteling Grand Hotel' en het 'Efteling Wonder Hotel' zijn 'Efteling Bosrijk' en 'Efteling Loonsche Land' toch twee namen die eigenlijk niet in dat straatje passen. Ik ben benieuwd of ze over 10 jaar nog zo heten
Een naam is maar een naam, in het "ergste" geval slaat die niet aan bij de fans en blijven die het het oude hotel of hét hotel noemen.
Maar dat ze willen blijven inzetten op thematisering als USP en dan met die oersaaie concepten voor de lobby aankomen vind ik verontrustend.
Namen, altijd lastig... Maar het is uiteraard goed dat men er iets aan probeert te doen om verwarring te voorkomen. Van mijn part hadden ze het ''oude'' Efteling hotel omgetoverd tot het Sprookjeshotel met elke kamer in een (semi) sprookjesthema. Maar dit kan natuurlijk ook. Misschien niet meer helemaal van deze tijd, maar van mij mag het in de Efteling-wereld ook wel een beetje nostalgisch aanvoelen.
Japio Het thema is zometeen een luchtkasteel met de machinekamer op de begaande grond. Dat werd verteld in het blog artikel van begin dit jaar waar ze de renovatie aankondigde. Verhaaltechnisch is dat best een leuk idee en ik hoop dat het terug te zien gaat zijn in de lobby door o.a. kinetische elementen ipv enkel metaal.
Waar de verdiepingen erboven samen het luchtkasteel vormen, heeft de parterre meer de functie van het basisstation, de machinekamer van waaruit het luchtkasteel wordt bestuurd.
https://www.efteling.com/nl/blog/nieuws/aankondiging-grote-verbouwing-parterre-efteling-hotel
De huidige begane grond is ook weinig verheffend dus dat er iets gebeurd is positief.
Ik vrees een beetje voor het eethuys-effect. En dat we het daar dan weer 20-30 jaar mee moeten doen
Markiewong precies, dat maakt de beoogde uitstraling wat beter passend. Maar het is weinig sprookjesachtig.
John Daarnaast; met internationale namen als 'Efteling Grand Hotel' en het 'Efteling Wonder Hotel' zijn 'Efteling Bosrijk' en 'Efteling Loonsche Land' toch twee namen die eigenlijk niet in dat straatje passen. Ik ben benieuwd of ze over 10 jaar nog zo heten
Zeker Bosrijk vind ik een briljante naam: een woord wat inhoudelijk klopt met wat er staat en tegelijkertijd een groot gevoel van romantiek oproept. Het blijft ook een leuke extensie van de 'rijken' zoals ze in het park te vinden zijn naar buiten de parksgrenzen. Ik zou het enorm zonde vinden die naam te zien verdwijnen.
Japio Hooguit het idee dat je bij iets om te gaan vliegen incheckt om boven de wolken te geraken. Maar da's het concept niet helemaal denk ik.
Dat is exact het concept toch? Het sluit wel aan bij het 'zwevende kasteel', wat het exterieur van het hotel (oorspronkelijk) voor moe(s)t stellen. Of het goed overkomt op de getoonde ontwerpen: I don't know, ik word er niet heel warm van.
Tonnie Zeker de receptie is echt raar, ziet er hip uit maar werk voor gast en medewerkers toch niet....
Denk dat zo'n balie voor zowel de medewerker als gast heel fijn is. Ik heb een tijdje achter de balie gewerkt (niet in een hotel, maar toch) en zo'n balie vormt letterlijk een barrière tussen jou als medewerker en je gast. Het contact zal op deze manier voor beide partijen warmer en persoonlijker aanvoelen. En voor de medewerkers is het voordelig dat ze nu veel sneller af- en aan kunnen lopen. Ik heb kilometers gemaakt joh omdat ik steeds om de hele balie heen moest lopen
Wereld van Parkeren ...
Efteling Wonder Hotel ...
Sorry, doe maar gewoon niet.
Als jaarlijkse bezoeker van het Efteling Hotel vind ik deze concept art van het interieur geen verbetering. Wat ontzettend kil en koud. Ik betaal ervoor om in de efteling te overnachten, dan wil ik ook een eftelingse omgeving en geen standaard modern hotel met hier en daar een plaatje van een kabouter of elf om te compenseren. Erg jammer deze keuzes
Wat ik heel apart vind is dat er gezegd wordt dat de begane grond de machine kamer moet worden van het luchtkasteel, maar de concept arts nu lijken op een gemiddeld 4 sterren hotel in een willekeurige stad. Zorg dan dat deze ruimte een meer steampunk achtige uitstraling krijgt. Laat het lijken alsof je in een echte machine kamer bent. Laat je inspireren door de jaren 20 van de vorige eeuw. Dan had je dat verhaal echt sterk kunnen uitbeelden. Nu heb ik nog niet het idee dat het de gewenste uitstraling gaat krijgen en dat een willekeurige hotelgast straks echt niet snapt dat het een luchtkasteel moet voorstellen. Van mijn part brengen ze ook alsnog die beelden die ooit zijn ontwerpen naar het hotel zodat het lijkt alsof deze het kasteel aan de grond houden. Dan wordt het verhaaltechnisch allemaal veel logischer. Maar goed, de beste stuurlui staan aan wal zeggen ze...
- Bijgewerkt
Ik ben echt geen fan van het ontwerp. Die receptie is voor het personeel echt niet werkbaar, de stijl heeft niets met de Efteling of sprookjes te maken en de naam Efteling Wonder Hotel klinkt als een low budget computerspelletje. Alsof ze willen benadrukken dat dit de River cola versie wordt van het Efteling Grand Hotel.
Maar ja "het staat in de Efteling dus het is Eftelings" ...
Ik vind het wel een goeie naam eigenlijk. Ben benieuwd hoe het logo eruit ziet. Een logo doet namelijk ook 'wonderen'.
Maar waarom heeft een luchtkasteel een machinekamer? Het is toch gewoon een kasteel, geen vliegmachine? Het komt niet heel erg over alsof het verhaal er voor het thema was, maar andersom.
- Bijgewerkt
Zijn die concepts van de binnenkant nog wel actueel? De Efteling heeft die zelf niet vandaag bij het persbericht naar buiten gebracht namelijk.
Edit: oké never mind, het past inderdaad wel op elkaar qua informatie.
Erg voorstander van deze verandering en passend binnen het ‘vliegende’ kasteel met een mooie mix van de huidige tijdsgeest.
Japio die twee kunnen prima gecombineerd worden toch? Sterker nog, ik denk juist dat het idee van een vliegmachine/luchtkasteel combo tot de verbeelding spreekt.
Het doet me vooral erg denken aan het ‘wondere wolkendek’. Voor de ouderen onder ons