Als jaarlijkse bezoeker van het Efteling Hotel vind ik deze concept art van het interieur geen verbetering. Wat ontzettend kil en koud. Ik betaal ervoor om in de efteling te overnachten, dan wil ik ook een eftelingse omgeving en geen standaard modern hotel met hier en daar een plaatje van een kabouter of elf om te compenseren. Erg jammer deze keuzes

Wat ik heel apart vind is dat er gezegd wordt dat de begane grond de machine kamer moet worden van het luchtkasteel, maar de concept arts nu lijken op een gemiddeld 4 sterren hotel in een willekeurige stad. Zorg dan dat deze ruimte een meer steampunk achtige uitstraling krijgt. Laat het lijken alsof je in een echte machine kamer bent. Laat je inspireren door de jaren 20 van de vorige eeuw. Dan had je dat verhaal echt sterk kunnen uitbeelden. Nu heb ik nog niet het idee dat het de gewenste uitstraling gaat krijgen en dat een willekeurige hotelgast straks echt niet snapt dat het een luchtkasteel moet voorstellen. Van mijn part brengen ze ook alsnog die beelden die ooit zijn ontwerpen naar het hotel zodat het lijkt alsof deze het kasteel aan de grond houden. Dan wordt het verhaaltechnisch allemaal veel logischer. Maar goed, de beste stuurlui staan aan wal zeggen ze...

Ik ben echt geen fan van het ontwerp. Die receptie is voor het personeel echt niet werkbaar, de stijl heeft niets met de Efteling of sprookjes te maken en de naam Efteling Wonder Hotel klinkt als een low budget computerspelletje. Alsof ze willen benadrukken dat dit de River cola versie wordt van het Efteling Grand Hotel.

Maar ja "het staat in de Efteling dus het is Eftelings" ... 😬

Ik vind het wel een goeie naam eigenlijk. Ben benieuwd hoe het logo eruit ziet. Een logo doet namelijk ook 'wonderen'.

Maar waarom heeft een luchtkasteel een machinekamer? Het is toch gewoon een kasteel, geen vliegmachine? Het komt niet heel erg over alsof het verhaal er voor het thema was, maar andersom.

Zijn die concepts van de binnenkant nog wel actueel? De Efteling heeft die zelf niet vandaag bij het persbericht naar buiten gebracht namelijk.

Edit: oké never mind, het past inderdaad wel op elkaar qua informatie.

Erg voorstander van deze verandering en passend binnen het ‘vliegende’ kasteel met een mooie mix van de huidige tijdsgeest.

Japio die twee kunnen prima gecombineerd worden toch? Sterker nog, ik denk juist dat het idee van een vliegmachine/luchtkasteel combo tot de verbeelding spreekt.

Het doet me vooral erg denken aan het ‘wondere wolkendek’. Voor de ouderen onder ons 😉

Ik stoor me wel aan het spatiegebruik. Een typisch voorbeeld van Engelse ziekte: https://nl.wikipedia.org/wiki/Onjuist_spatiegebruik. Eigenlijk zou het in het Nederlands Efteling-wonderhotel moeten zijn, of Eftelingse Wonderhotel. Al vind ik het wel logisch dat ze de naam veranderd hebben ter onderscheiding van het Grand Hotel. De oude naam behouden zou tot teveel verwarring geleid hebben.

Alfa Ik stoor me wel aan het spatiegebruik. Een typisch voorbeeld van Engelse ziekte

Gelukkig hebben we het hier ook over een naam en geen woord uit een Nederlands woordenboek. Ik vind het ook wel heftig om van "Engelse ziekte" te spreken als de Efteling voor de nieuwe naam van hun hotel een iets internationalere invalshoek heeft. Overigens was de vorige naam volgens jouw logica dus ook incorrect Nederlands, waar was je toen om erover te klagen?

Quefox_ Maakt voor het argument ook niet uit toch? Het ging over internationale namen voor hotels, en je wuifde het weg met het argument dat het geen hotels zijn, maar ze hebben wel beide hotels met een eigen naam.

Markiewong
          Ik dacht precies aan hetzelfde maar kon niet op de naam komen (ouderdoms verschijnselen 😉)

Hoewel de naam in het Nederlands én in het Engels werkt, vind ik het een barslechte naam. Het Efteling Hotel bekte gewoon lekker, dat woordje Wonder ertussen maakt het vreemd.. Ok: Dat zou een kwestie van wennen kunnen zijn, ware het niet dat dit gewoon heel amateuristisch blijft klinken. Zeker omdat een wonder (verrichten of meemaken) nog wel een paar stappen verder gaat dan "Verwonderen".

De concepten vind ik ook nog steeds niets. Ongezellig, Onpersoonlijk, heel zakelijk en veel te strak: Vooral voor dit park.

Goede zet om iets aan de naam te doen, zo is het onderscheid met boeken straks wel wat duidelijker.

OntheMove

Het is toch denk ik een kwestie van tijd dat we een facebook bericht lezen van iemand die dacht in het Grand Hotel te hebben geboekt, maar dat dit dan het Efteling Wonder Hotel bleek te zijn. En dan beweren dat de Efteling schuldig is natuurlijk 😂.

Had het gewoon het 'Sprookjeshotel' of 'Droomhotel' of zoiets genoemd, dan heb je écht iets anders dan het nieuwe Efteling Grand Hotel. Dan hadden ze ook meteen dat kille harde uiterlijk kunnen invullen met sprookjes, stukje Efteling-identiteit er in.