Jules
haha, dat is wel een dingetje. Ik wist dit niet, ik lees nu pas dat ik afgelopen zaterdag maar een halve rit heb gehad.
Ik zal mijn mening dus nog moeten bijschaven.
Jules
Vooropgesteld dat ik blijkbaar maar een halve attractie heb gezien ben ik inderdaad niet weggeblazen.
Toen we naar buiten liepen zei ik wat chargerend, dat dat wel veel geld was voor een Hully-Gully.
Zoals wel vaker in de Efteling heb ik het idee niet echt wat te bleven. Is het mooi gemaakt, jazeker. Maar tegenwoordig is er zo veel meer mogelijk op het gebied van effecten.
Maar er zijn ook zaken die ik wel goed vind. Het geluid bijvoorbeeld. Bij de meeste attracties in de Efteling laat het geluid echt te wensen over. Bij de Baron doet het gewoon pijn aan mijn oren. Maar hier niet. Een stevige geluidsinstallatie die gelukkig een keer niet op de top van haar kunnen moet functioneren, maar een degelijk systeem met voldoende overcapaciteit. in de voor show is er zelfs sprake van geluidseffecten waardoor dat ook wat meer in het huidige tijdsbeeld past. hoe het gaat lopen met de voor show op rustige dagen zal voorlopig een raadsel blijven, maar ik ben bang dat dan de mensen gewoon kunnen doorlopen en de inleiding van het verhaal missen.
De gangen om in te wachten vond ik (te) kaal en donker.
De rit zelf viel me prima mee. Ik word heel snel misselijk in draaiattracties, maar ondanks dat de snelheid er soms goed in zit is de snelheid niet constant hoog, zodat ik in ieder geval geen last kreeg van misselijkheid.
Op sommige momenten deed de rit wat kaal aan en mistte ik toch wat decor. Genoeg dansende hekjes, maar daarnaast een viool, drie oude mannetjes, En het orgel met dirigent vond ik wat karig.
De zero gravitiy drop is leuk, maar mag zeker wat heftiger worden ingezet.